Ble stoppet i kontroll av up for noen uker siden med varebil og stor varehenger. De gadd ikke å sjekke om lysene på hengeren virket men fikk skryt for å ha plugget i kontakten, det var nemlig ikke mange som gjorde det.
Det må være mange idioter i dette landet. Ikke plugge i kontakten på hengeren, liksom? Helt sjanseløst. Er folk redd for å få bøss på buksa når de bøyer seg ned for å plugge i?
Jeg blir litt stressa bare ett av lysene ikke er samarbeidsvillig. Så da står jeg gjerne en stund og fikler med det før jeg kjører. Spesielt når jeg kjører henger med høye karmer.
I dag havna jeg bak en tilhenger, helt uten lys. Tilhengeren var ikke gammel, så jeg synes det var snodig det ikke var lys. Som regel blir det bare lys i hytt og gevær.
Bilens lys ble helt borte bak hengeren. Så skal denne bilen av veien, og man ser ikke hverken bremselys eller blinklys. Her bestemmer jeg meg for å stoppe fyren. Og det viser seg han har ikke engang giddi å plugga i kontakta når jeg spurte rett ut hvorfor det ikke var lys på hengern.
Fy faen å irritert jeg blir over slike egoister.
Dette er jaggu meg ikke rart jeg ser tilstadighet tilhengere, fullasta, og det er ikke så mye som et hyssingsnøre over engang. Men ikke så rart kanskje, når de ikke gidder å plugge i strømkontakta.
Lurer på om det burde bli IQ sperre på hengerfeste 8)
Dere må ikke la dere irritere over bagateller ;) I dag er det ikke påbudt med kjørelys bak på biler. Hvorfor irritere seg over hengere uten lys.
75 % av bilistene gir f... i å signalisere når de svinger. Hvorfor irritere seg over hengere uten lys.
Hengere har refleks, så man skal være ganske uoppmerksom om man ikke klarer å se en henger foran seg, selv i mørket, selv om den ikke er koblet til.
9 av 10 hengere er lavere enn bilen som trekker den, i de fleste tilfeller vil bilens signallys sees av bilene bak, i hvertfall bremselyset (høyt) som er det viktigste.
9 av 10 hengere har feil på lyset, det blinker like gjerne til venstre når man skal svinge til høyre. Du skal med andre ord aldri stole på signalene på en henger.
Skrevet av en som bruker blinklys inn og ut av rundkjøringer og i enhver annen situasjon hvor signalgiving er påbudt.....til forskjell fra temmelig mange medtrafikanter, faktisk de aller fleste. Har også sluttet å se etter feil på forankjørende hengere da det lett tar vekk fokus fra kjøringen.....
Ble stoppet i kontroll av up for noen uker siden med varebil og stor varehenger. De gadd ikke å sjekke om lysene på hengeren virket men fikk skryt for å ha plugget i kontakten, det var nemlig ikke mange som gjorde det.
Ble stoppet i kontroll for noen år siden...... Min henger og min mors bil.........hadde ikke vognkortet med! Men min mor hadde lånt henger fra noen bekjente og hadde glemt å gi vognkort tilbake. Jeg ga det til politiet og alt ok ;D ; .........4P eller noe annet...... bare bagateller
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Sist eg vart stoppa av up sjekka dei lys, vognkort, lastsikring og dekk på hengaren samt om bilen og førar hadde lov til å dra hengeren som var ein bilhenger med ein bil oppå. Og naboen kom i kontroll hos vegvesenet, full sjekk inkludert kulekobling (som var for slitt).
Eg synes det er bra at dei iallefall her rundt er litt nøye slik at farlige vogntog vert fjerna frå veien.
Anbefaler å ta BE. Fort gjort, man lærer et par ting, og kan kjøre "normal" henger uten å bryte loven. Husk at det ikke har noe å si hvor mye last du har eller hvor mye hengeren veier. Det som teller er hvor mye henger (og bil) har lov til å veie - altså det som står i vognkortet.
Jeg hadde f.eks ikke lov til å trekke båten, fant jeg plutselig ut. Ikke fordi den er spesielt stor og tung, men fordi hengeren er tillatt lastet med en mye større båt.
Veldig kjapt gjort å ta den ekstra bokstaven, jeg angrer ikke på det. Sorry avsporingen...
Enig i at det er kjekt å ha en litt kraftig henger, gjerne boggihenger. Da har man litt mer fleksibilitet. Baksiden er at de er dyrere, tar mer plass, vanskeligere å flytte rundt på uten bil, og ofte overdimensjonerte.
Personlig ser jeg at jeg får låne henger hver gang jeg trenger, stort sett gratis. Alle byggesjappene, Plantasjen, Bohus, Skeidar, IKEA, osv - alle låner ut gratis, eller for en symbolsk sum. I tillegg har alle bensinstasjoner utleiehengere.
Ikke alle er i perfekt stand, og jeg merker meg at jeg sjelden får låne henger som er tillatt med bare B.
Jeg blir litt stressa bare ett av lysene ikke er samarbeidsvillig. Så da står jeg gjerne en stund og fikler med det før jeg kjører. Spesielt når jeg kjører henger med høye karmer.
Byggebolig på Facebook |
75 % av bilistene gir f... i å signalisere når de svinger. Hvorfor irritere seg over hengere uten lys.
Hengere har refleks, så man skal være ganske uoppmerksom om man ikke klarer å se en henger foran seg, selv i mørket, selv om den ikke er koblet til.
9 av 10 hengere er lavere enn bilen som trekker den, i de fleste tilfeller vil bilens signallys sees av bilene bak, i hvertfall bremselyset (høyt) som er det viktigste.
9 av 10 hengere har feil på lyset, det blinker like gjerne til venstre når man skal svinge til høyre. Du skal med andre ord aldri stole på signalene på en henger.
Skrevet av en som bruker blinklys inn og ut av rundkjøringer og i enhver annen situasjon hvor signalgiving er påbudt.....til forskjell fra temmelig mange medtrafikanter, faktisk de aller fleste. Har også sluttet å se etter feil på forankjørende hengere da det lett tar vekk fokus fra kjøringen.....
;)
Ble stoppet i kontroll for noen år siden......
Min henger og min mors bil.........hadde ikke vognkortet med!
Men min mor hadde lånt henger fra noen bekjente og hadde glemt å gi vognkort tilbake.
Jeg ga det til politiet og alt ok ;D ;
.........4P eller noe annet...... bare bagateller
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Og naboen kom i kontroll hos vegvesenet, full sjekk inkludert kulekobling (som var for slitt).
Eg synes det er bra at dei iallefall her rundt er litt nøye slik at farlige vogntog vert fjerna frå veien.
Hva koster de store på 2 eller 2,6 tonn med 3 eller 3,5 meter lengde?
Hva koster de store på 2 eller 2,6 tonn med 3 eller 3,5 meter lengde?
Jeg hadde f.eks ikke lov til å trekke båten, fant jeg plutselig ut. Ikke fordi den er spesielt stor og tung, men fordi hengeren er tillatt lastet med en mye større båt.
Veldig kjapt gjort å ta den ekstra bokstaven, jeg angrer ikke på det. Sorry avsporingen...
Enig i at det er kjekt å ha en litt kraftig henger, gjerne boggihenger. Da har man litt mer fleksibilitet. Baksiden er at de er dyrere, tar mer plass, vanskeligere å flytte rundt på uten bil, og ofte overdimensjonerte.
Personlig ser jeg at jeg får låne henger hver gang jeg trenger, stort sett gratis. Alle byggesjappene, Plantasjen, Bohus, Skeidar, IKEA, osv - alle låner ut gratis, eller for en symbolsk sum. I tillegg har alle bensinstasjoner utleiehengere.
Ikke alle er i perfekt stand, og jeg merker meg at jeg sjelden får låne henger som er tillatt med bare B.
Enda mer avsporing...
http://www.gaupen.no/Henger.aspx?visHenger=40577
Den takler alt jeg kan noen gang få behov for, og gjorde så jeg fikk ut fingeren å fikk tatt BE sertifikatet.
Bedre å vokse inn i henger enn ut fra henger fant jeg ut.