Hvis du har ei litt stor skrustikke kan du sette hele greia i skrustikka. Blir minst like godt som med ei tang for du får masse kraft og super kontroll på kreftene.
Vist du ser på tanga til biltema har den en punkt som klemes(Høyere punkt belasting) dette låser kabelen på en helt annen måte en ved bruk at skruvstikka. Skruv stikka går bra på en kabel med lite kordeller men en kabel med finkordeler må man ha en annen type pressing, noen av de dyre presser en 6 kant på skoen med rett moment dette får dem til å låse seg der inne(da må skoen og kabelen matche), og du klarer ikke å dra ut kordeler. Spesielt er dette på kabler infestet på utstyr som vibrerer(el.motor og bilmotor).
Har gjort noe lignende med en stor, gammel avbiter som var blitt skikkelig sløv. Da fikk man et klemmepunkt tvers over kabelen som holdt godt fast, men det er på linje med ad hoc-metoden til Aasg.
Men å si at det blir BRA er vel noe overilt..? Det er en grunn til at det finnes verktøy til operasjonen som ikke bruker samme metode til å oppnå ønsket resultat
Vist du ser på tanga til biltema har den en punkt som klemes(Høyere punkt belasting) dette låser kabelen på en helt annen måte en ved bruk at skruvstikka. Skruv stikka går bra på en kabel med lite kordeller men en kabel med finkordeler må man ha en annen type pressing, noen av de dyre presser en 6 kant på skoen med rett moment dette får dem til å låse seg der inne(da må skoen og kabelen matche), og du klarer ikke å dra ut kordeler. Spesielt er dette på kabler infestet på utstyr som vibrerer(el.motor og bilmotor).
Når en bruker ei skrustikke og legger over en skrutrekker får en den effekten. Ett spor med høyere innklemming som låser cordene skikkelig fast. Jeg skrur stort sett på bil som brukes offroad og jeg har enda til gode å se at innfestingen i kabelskoene er der det ryker.
Det som har vært undersøkt, i en vibrator (iikke tenk koffert nå ;D) er det med å lodde endene kontra ikke lodde endene ved innklemming i hylse. Der viser det seg at ledninger som er loddet ryker vesentlig fortere enn ledninger som er klemt fast. Grunnen de antar er at på loddet innfesting så blir all vibrasjonsenergien tatt opp akurat i punktet overgang lodding mens ved innklemming får en ikke et så definert/momentant punkt slik at det tas opp over en strekning og fordeles (vi snakker om strekninger målt i nanometer)
Hvis du har ei litt stor skrustikke kan du sette hele greia i skrustikka. Blir minst like godt som med ei tang for du får masse kraft og super kontroll på kreftene.
Når en bruker ei skrustikke og legger over en skrutrekker får en den effekten. Ett spor med høyere innklemming som låser cordene skikkelig fast.
Jeg skrur stort sett på bil som brukes offroad og jeg har enda til gode å se at innfestingen i kabelskoene er der det ryker.
Det som har vært undersøkt, i en vibrator (iikke tenk koffert nå ;D) er det med å lodde endene kontra ikke lodde endene ved innklemming i hylse. Der viser det seg at ledninger som er loddet ryker vesentlig fortere enn ledninger som er klemt fast. Grunnen de antar er at på loddet innfesting så blir all vibrasjonsenergien tatt opp akurat i punktet overgang lodding mens ved innklemming får en ikke et så definert/momentant punkt slik at det tas opp over en strekning og fordeles (vi snakker om strekninger målt i nanometer)