3,717    8    0  

Servicetider Metabo

 3,233     Vestfold     0
Har hatt en liten Metabo KS 216 kappsag et par år. Enkel og grei kappsag som er hendig, og lett å ha med. Den har derfor kun vært en ekstra maskin til mine større kappsager, og er derfor ikke brukt mye.

Uansett, lite bruk, så røyk metallarmen som løser ut vernedeksel. Denne ble derfor levert inn. 14 dager etter er den fortsatt på verksted i påvente av deler. Sagen er fortsatt under Garantitid, og jeg antar det er en garantireparasjon.

Er ikke 14 dager mye? Den er jo da fortsatt ikke reparert i mangel på deler. Metabo skal jo være proft verktøy, selv om noe kanskje ikke er helt i den ligaen. Hadde det tatt så lang tid hadde jeg ikke giddi å levert den fra meg, og heller ordna delen selv. For den røyk selvfølgelig når jeg trengte den som mest.

Har ikke kjøpt mye fra Metabo i min tid. Men om dette er standard rep. tid på verktøy blir det uaktuelt. I dette tilfelle her ender det nok med at jeg kjøper meg en ny mindre kappsag. Dette burde i utgangspunktet vært unngått fordi den burde tålt den lille og lette bruken den har hatt, og den burde vært reparert innen 14 dager (noe forsendelse fra butikk til verksted er også inne i denne tiden).

Min opplevelse stemmer iallefall ikke med det man kan lese her

Hva er deres erfaringer med service/Garanti på Metabo?

Dagens utblåsning over frustrasjon på elendig verktøy  ;)

   #1
 346     0
Min erfaring er det har mye å si på serviceverkstedet, hvor leverte du den inn?
Signatur
  (trådstarter)
   #2
 3,233     Vestfold     0
Jeg har levert den inn hos Bauhaus der jeg kjøpte den. Usikker på hvor dem har sendt den videre. Muligens det er Grønvold?

Grønvold har vært kjappe når jeg personlig har benyttet meg av dem.
  (trådstarter)
   #3
 3,233     Vestfold     0
Saga er fortsatt på service, over 3 uker senere.

Jeg gir blanke i hele Metabo dritten. Har null interesse av noe man må forvente er ute av funksjon i ukesvis. Godt jeg ikke betalte allverdens for den i sin tid. Metabo kan glemme meg iallefall framover, ikke at jeg tror det bryr dem. De gjør det iallefall ikke nå.

Da blir det til å skaffe seg en GCM 8 SJ. En litt større sag, men hendig nok. Passer bedre inn med resten av sagsamlingen min fra bosch også  ;D

   #4
 22,342     Akershus     0
Jeg lurer på om det er Bauhaus som er trege.

Grønvold har jeg bare godt å si om, men det kan hende de sender den til Tyskland. For et år siden var jeg på Bauhaus og så "lageret" av verktøy som skulle til service. Det så ut som om det ble samlet litt for så og sende det bort i en stor haug.

Har du noen peil på hvor i prosessen sagen er?
  (trådstarter)
   #5
 3,233     Vestfold     0
De sier den er på verkstedet og venter på deler. Hvilket verksted den er på er jeg ikke 100% sikker på. Har ikke noe vondt å si om Grønvold selv heller. Men om det stemmer at de venter på deler fra Metabo så er det Metabo som er syndern her.

Man forventer jo litt raskere service på proffmaskiner enn billig ræl. Om metabo ikke klarer å skaffe til veie deler på flere uker så får de bare gi meg en ny eller kredittere den.
  (trådstarter)
   #6
 3,233     Vestfold     0
Har fått bekreftet at det er Grønvold som har maskinen. De venter på deler, og det har den da gjort i snart 4 uker.
  (trådstarter)
   #7
 3,233     Vestfold     0
Da kom saga endelig tilbake til Bauhaus i dag. Tok nesten 5 uker. Men, så er det et stort men......

Grønvold har reparert sagen. De har reparert denne for 862kr. De har ansett denne som utenfor normal Garantitid på metabo (2år). Hadde denne vært innen for de 2 år hadde det vært en enkel garantisak. De har ikke fått med seg at jeg har 3 års XXL garanti på denne fra Metabo, ei heller at Bauhaus gir 5 års garanti på alle elektoverktøy de selger. Akkurat det med garantitidene er jo ikke noe Grønvold kan lastes for, da det er info som mangler fra Bauhaus. Men kjøpesummen for sagen var 990kr, og når de da oppdaget dette har de da halvert prisen for reparasjon til 431kr. Her gjorde de en tabbe.

Men, når jeg da tar opp med de ansatte på Bauhaus at DE gir 5 års garanti på alle elektroverktøy så virker det ikke som de forstår det? Ettersom verkstedet har gitt "avslag" på garanti så virker det da som de tror at dette er en feil som er brukerfeil. Men her er det ikke garanti siden den normale metabo garantien har gått ut. Jeg har selv fått bekreftet infoen direkte fra Grønvold.

Det irriterer meg at jeg ikke kan bare la slike saker fare, men jeg hater å bli urettferdig behandlet når dem selv har egne garantier som dem selv har valgt. Metabo har også hatt lang leveringstid på deler. Så her føler jeg både produsent og butikk har lurt meg.

Så nå er jeg på vei til Bauhaus for å ta en real mann til mann prat  :D



  (trådstarter)
   #8
 3,233     Vestfold     0
Fikk omsider sagen tilbake uten å betale noe. Her var det en blanding ansatte som ikke visste helt hva de drev med, men med rette mann på Bauhaus ordnet dette seg også.

Samme mann på Bauhaus mente også at Grønvold meget godt visste (burde vite) om Bauhaus sin 5 års garanti.