Har ikke brukt det på stålet nei, men det skal vel funke til det også? Har ikke vært plaget med rust på min heldigvis.. Jeg rettet opp en kollisjonsskadd Gaupen for en tid siden. Den sprayet jeg galvanisering på alle skjøter, bolteforbindelser og slikt. Jeg la merke til at de nye delene jeg kjøpte til den hengeren hadde klart tynnere galvanisering enn de gamle..
I tillegg til service på bremsetromlene på FK har jeg gjort dette:
Smurt smørenipler på draget. Pusset ned rust og smurt med owatrol. Deretter kald galvanisering over. Mange som mener at Zink-spray er svindel, så nå skal jeg få sjekket det. Smurt platen med Owatrol penetrerende olje (to strøk, meget interessant resultat, platen er totalt vannavstøtende nå). Understellsbehandling light (hjultromler, bremsewire etc) med lanolinbaserte fluidfilm (spennende å se hvordan dette virker). Fluidfilm på alle hengsler og klemmer etc.
I tillegg har jeg montert ALKO-verktøykasse under hengeren og byttet nesehjul til ett med luft i.
Viss hengjaren er nokre år er det lønt å plukke av bremsesnorene og smørje dei grundig opp. Først hengje opp og la tynnn olje renne heilt gjennom. Blir med ut masse klin. Så smørje inn med fett. Bra om det er plass til litt lang rørsle i tråden så du lettare får fettet gjennom heile strømpa. Sjå etter skader og knekkar. Ferske skader kan du teipe og så rette årsaken til skaden men no har m.a. Biltema fått inn slike snorer til snill pris så finn du dei som passar så byter du berre. Rust på tråden/i strømpa gjer at det går tregt i bøyane uansett kor mykje du smørjer. Snora går jo lett når ho er rett men når du monterar tilbake og dette får belastning så grev tråden seg fast i rustporene. Dei mest utsette for slitasje er på henjlarar med lengdejusterbart drag då snorene i eine stillingen gjerne har uheldige knekkar eller ligg og gneg på støttene. Sjekk om klamring kan betrast/flyttast eller kanskje rett og slett byte til anna lengd på snora.
Eg gjenoppbygde ein Gaupen 825U Cargo frå midten på 80talet med nytt skap frå tilstand utrangert men elles uskadd. Oppbygginga var litt for lettvinn og altfor tung. Eigenvekta er no redusert med godt over 100 kg og skapet er mykje stivare + framfor alt er det no tett! Var ikkje det før med dørpakningar i cellegummi... Auka lasteevne betyr litt for ein med 900kg totalvekt. Godt med surrefester og protanduk på utsida av 5mm kryssfinèr med ekstra avstivarar var arbeidssamt å byggje men eg har att for det i spart vekt. ALT unnateke øvste taket var gjort med 12mm forskalingsplater. Nytt elektrisk og nytt drag kom på + at leverandøren sende berre 1 bremsesnor. For å unngå ubalanse i bremsene vart dei gamle snorene oppattsmurde og nytta vidare saman med oppsmurde bremser som faktisk var i god stand. Draget var forlengbart. Det skjøna eg ikkje poenget med og kappa av inste biten av trekkstonga og bolta det fast med støttehylser i kanalrøyret. Det var ikkje frå før så draget hadde aldri vore heilt fast... Manglar yste pakninga på dørane på biletet men om han ikkje vert ståande lenge i unnabakke i regnvèr held dørane tett. Resten er HEILT tett og innvortes behandla mer owatrol mot fukt. Funkar godt. Bremsene fungerar perfekt etter justering og hengjaren er god etter vegen. Støttebeinfester er òg monterte bak så ein kan gå trygt inn i hengjaren utan at denne er kopla på bil. Skåpet nærmar seg ferdig innvortes. Rettar ut knekken framme for å vinne volum. Set heller spoiler på bilen. Alle skøytar oppe på taket gjer eit slett ytre. Overflata er innsett med owatrol for å bli lettare å vaske. Nye hjul og skjermar får komme sidan. Eit oppdrag venta. Alt av el ført på utside og under i k-røyr. Attstår nokre detaljar bak og bygging av avtagbar støytfangar (fint ved bortlån...)
Kanskje litt mykje anna prat dette men berre for å fortelje at det ofte går å friske opp att gamle delar og for å vise til at eg har gjort slikt sjølv...
Drenering og uteområder: http://byggebolig.no/hage-uterom-71/ny-drenering-terasser-og-grontomrader
Nytt trapperom og oppgradere kjeller: http://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/nytt-trapperom-og-renovere-kjeller
Garasje og carport: http://byggebolig.no/garasje-anneks-og-smahus/oystein-bygger-garasje
Nytt bad: http://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/utvide-og-pusse-opp-lite-bad
JCB gravemaskin:http://byggebolig.no/anleggsmaskiner/jcb-minigraver-erfaringer/
Drenering og uteområder: http://byggebolig.no/hage-uterom-71/ny-drenering-terasser-og-grontomrader
Nytt trapperom og oppgradere kjeller: http://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/nytt-trapperom-og-renovere-kjeller
Garasje og carport: http://byggebolig.no/garasje-anneks-og-smahus/oystein-bygger-garasje
Nytt bad: http://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/utvide-og-pusse-opp-lite-bad
JCB gravemaskin:http://byggebolig.no/anleggsmaskiner/jcb-minigraver-erfaringer/
Bruker Rustoleum fra Tools. Husker ikke pris.
Drenering og uteområder: http://byggebolig.no/hage-uterom-71/ny-drenering-terasser-og-grontomrader
Nytt trapperom og oppgradere kjeller: http://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/nytt-trapperom-og-renovere-kjeller
Garasje og carport: http://byggebolig.no/garasje-anneks-og-smahus/oystein-bygger-garasje
Nytt bad: http://byggebolig.no/oppgraderinger-oppussing/utvide-og-pusse-opp-lite-bad
JCB gravemaskin:http://byggebolig.no/anleggsmaskiner/jcb-minigraver-erfaringer/
I tillegg til service på bremsetromlene på FK har jeg gjort dette:
Smurt smørenipler på draget.
Pusset ned rust og smurt med owatrol. Deretter kald galvanisering over. Mange som mener at Zink-spray er svindel, så nå skal jeg få sjekket det.
Smurt platen med Owatrol penetrerende olje (to strøk, meget interessant resultat, platen er totalt vannavstøtende nå).
Understellsbehandling light (hjultromler, bremsewire etc) med lanolinbaserte fluidfilm (spennende å se hvordan dette virker).
Fluidfilm på alle hengsler og klemmer etc.
I tillegg har jeg montert ALKO-verktøykasse under hengeren og byttet nesehjul til ett med luft i.
Eg gjenoppbygde ein Gaupen 825U Cargo frå midten på 80talet med nytt skap frå tilstand utrangert men elles uskadd. Oppbygginga var litt for lettvinn og altfor tung. Eigenvekta er no redusert med godt over 100 kg og skapet er mykje stivare + framfor alt er det no tett! Var ikkje det før med dørpakningar i cellegummi... Auka lasteevne betyr litt for ein med 900kg totalvekt. Godt med surrefester og protanduk på utsida av 5mm kryssfinèr med ekstra avstivarar var arbeidssamt å byggje men eg har att for det i spart vekt. ALT unnateke øvste taket var gjort med 12mm forskalingsplater. Nytt elektrisk og nytt drag kom på + at leverandøren sende berre 1 bremsesnor. For å unngå ubalanse i bremsene vart dei gamle snorene oppattsmurde og nytta vidare saman med oppsmurde bremser som faktisk var i god stand. Draget var forlengbart. Det skjøna eg ikkje poenget med og kappa av inste biten av trekkstonga og bolta det fast med støttehylser i kanalrøyret. Det var ikkje frå før så draget hadde aldri vore heilt fast... Manglar yste pakninga på dørane på biletet men om han ikkje vert ståande lenge i unnabakke i regnvèr held dørane tett. Resten er HEILT tett og innvortes behandla mer owatrol mot fukt. Funkar godt. Bremsene fungerar perfekt etter justering og hengjaren er god etter vegen. Støttebeinfester er òg monterte bak så ein kan gå trygt inn i hengjaren utan at denne er kopla på bil.
Skåpet nærmar seg ferdig innvortes. Rettar ut knekken framme for å vinne volum. Set heller spoiler på bilen.
Alle skøytar oppe på taket gjer eit slett ytre. Overflata er innsett med owatrol for å bli lettare å vaske. Nye hjul og skjermar får komme sidan. Eit oppdrag venta. Alt av el ført på utside og under i k-røyr.
Attstår nokre detaljar bak og bygging av avtagbar støytfangar (fint ved bortlån...)
Kanskje litt mykje anna prat dette men berre for å fortelje at det ofte går å friske opp att gamle delar og for å vise til at eg har gjort slikt sjølv...
CHASSIS - ARBEIDSBESKRIVELSE
Hjul - Kontroller/ettertrekk hjulbolter/muttere
Dekk - Kontroller mønster/juster lufttrykk
Nesehjul - Kontroller funksjon/smøre bevegelige deler
Rammekonstruksjon - Kontroller generell tilstand
AKSEL / PÅLØP
Aksel innfesting - Kontroller/ettertrekk hjulbolter
Hjullager - Kontroller/juster
Bremsesko* - Kontroller/juster
Bremsetrommel* - Kontroller for slitasje
Bremsewire / stag* - Kontroller strømpe og funksjon/juster
Påløp* - Kontroller/smøre
Kulekobling - Kontroller/smøre bevegelige deler
Påløpsdemper* - Kontroller funksjon
Påløpsforinger* - Kontroller
Sikkerhetswire / lenke - Kontroller
ELEKTRISK
Støpsel - Kontroller/rengjør
Kabler - Kontroller
Lykter - Kontroller/funksjonstest
Reflekser - Kontroller
* Gjelder hengere med brems
Side 14 i denne .pdf
https://www.tysse.no/media/1521/instruksjonshefte_rev06-tmv2015-08-web.pdf