B vern og B karakteristikk er to forskjellige ting. B og C her er trolig hvor trege sikringene er (C er tregest) mens det en trenger ved el bil lading er noe annet. Men det er blitt enklere nå når lader (eller tilkoblingsenhet) har det en trenger ekstra innebygget.
Det ser ut for et utrent øye at det er tre fas, da skal du vel ha rundt 27,6 kW til disposisjon med 40 ampere oververn. Hvis du ringer netteier har de sikkert oversikt om du kan enkelt få mer ved å kun bytte oververnet , det må godkjent installasjonsbedrift gjøre.
Det ser ut for et utrent øye at det er tre fas, da skal du vel ha rundt 27,6 kW til disposisjon med 40 ampere oververn. Hvis du ringer netteier har de sikkert oversikt om du kan enkelt få mer ved å kun bytte oververnet , det må godkjent installasjonsbedrift gjøre.
27,6 kW (230*40*3) er rett i et 230/400V TN system. Her har TS et IT-system og knappe 16kW (230*40*1,73) tilgjengelig. Det er litt teoretisk, ikke lett å få til full balansering.
Det står skrever 230V IT øverst på kursfortegnelsen. Veldig rart om noen skriver på det hvis det ikke stemmer. Da er det 16kW en kan belaste med her. Nøyer en seg med 16A på ladestasjon så vil det sikkert fungere, Ønsker en 32A vil en kunne få utfordringer med andre større laster samtidig.
40A hovedsikring? Ser det greit ut?
Bør holde for elbillading (blir vel 1 fas der, har ikke Tesla eller eGolf) og andre vanlige oppgaver?
Noen som vet ca kostnad?
nei, det skal være grei skuring det for en elektrikker.
ofte trenger man ikke mer enn 14-16A til lading av bil, den står jo ofte over natta uansett
27,6 kW (230*40*3) er rett i et 230/400V TN system. Her har TS et IT-system og knappe 16kW (230*40*1,73) tilgjengelig. Det er litt teoretisk, ikke lett å få til full balansering.
Hvis man legger opp til 32A ute, vil Easee kunne tilpasse etter forbruk ellers? Leste noe om som het Pulse fra Tibber?