(trådstarter)
   #11
 9     0
Da har jeg fått litt mer info fra megler rundt det elektriske.

40A hovedsikring? Ser det greit ut?

Bør holde for elbillading (blir vel 1 fas der, har ikke Tesla eller eGolf) og andre vanlige oppgaver?
Finne ut av hovedsikring/overspenningsvern? - Resized_2.jpg - jfr91Finne ut av hovedsikring/overspenningsvern? - Resized_21.jpg - jfr91Finne ut av hovedsikring/overspenningsvern? - Resized_22.jpg - jfr91
Finne ut av hovedsikring/overspenningsvern? - Resized_22.jpg - jfr91

TSt
   #12
 13,730     0
B vern og B karakteristikk er to forskjellige ting. B og C her er trolig hvor trege sikringene er (C er tregest) mens det en trenger ved el bil lading er noe annet. Men det er blitt enklere nå når lader (eller tilkoblingsenhet) har det en trenger ekstra innebygget.
   #13
 96     Skien     0
Det ser ut for et utrent øye at det er tre fas, da skal du vel ha rundt 27,6 kW til disposisjon med 40 ampere oververn. Hvis du ringer netteier har de sikkert oversikt om du kan enkelt få mer ved å kun bytte oververnet , det må godkjent installasjonsbedrift gjøre.

   #14
 152     Norge     0
Nei, med 40A hovedsikring har man tilgjengelig ca 16KW dersom det er likt fordelt på fasene.
  (trådstarter)
   #15
 9     0
Ingen problem å få elektriker til å installere Easee ladeboks på den 16A kursen som eksisterer?
Noen som vet ca kostnad?
   #16
 5,632     OSLO     0
Ingen problem å få elektriker til å installere Easee ladeboks på den 16A kursen som eksisterer?
Noen som vet ca kostnad?



nei, det skal være grei skuring det for en elektrikker.
ofte trenger man ikke mer enn 14-16A til lading av bil, den står jo ofte over natta uansett


   #17
 24,032     Akershus     1
Det ser ut for et utrent øye at det er tre fas, da skal du vel ha rundt 27,6 kW til disposisjon med 40 ampere oververn. Hvis du ringer netteier har de sikkert oversikt om du kan enkelt få mer ved å kun bytte oververnet , det må godkjent installasjonsbedrift gjøre.

27,6 kW (230*40*3) er rett i et 230/400V TN system. Her har TS et IT-system og knappe 16kW (230*40*1,73) tilgjengelig. Det er litt teoretisk, ikke lett å få til full balansering.
Signatur

TSt
   #18
 13,730     0
Det står skrever 230V IT øverst på kursfortegnelsen. Veldig rart om noen skriver på det hvis det ikke stemmer. Da er det 16kW en kan belaste med her. Nøyer en seg med 16A på ladestasjon så vil det sikkert fungere, Ønsker en 32A vil en kunne få utfordringer med andre større laster samtidig.
  (trådstarter)
   #19
 9     0
Ønsker en 32A vil en kunne få utfordringer med andre større laster samtidig.

Hvis man legger opp til 32A ute, vil Easee kunne tilpasse etter forbruk ellers? Leste noe om som het Pulse fra Tibber?
TSt
   #20
 13,730     0
ja de skal eller har kommet med den funksjonaliteten men det krever jo noe ekstra.  Må f.eks. slå av bilen når platetoppen trekker mest.