417
10
1
dårlig utført arbeid
9
1
Hei, vi holderpå med oppussing av badet, flislegger/snekker er ferdig, men vi vil ikke godta arbeidet hans. Jeg har sendt en formell klage men han erkjenner bare noen feil, benekter å bytte ut 3 skadd fliser... 2 av flisene er prøvd fikset med fuge, men da jeg vasker gulvet oppdaget plutselig sprekker. Han sier skader oppsto under monteringen av innredning (noe som jeg tviler på), rørlegger benekter også og jeg tror faktisk på ham. Vi har flisleggeren frist for å få rettet opp innen 17.01, men han påstår han vil fikse etter at vi har blitt enige og jeg har betalt 1/3 summen. Faktura er ennå ikke betalt og han truer oss med inkasso.
Hva kan det være lurt å gjøre? har bedt takstmann å komme på befaring. Men dersom flisleggeren ikke retter opp innen 17.01 har jeg rett på å involvere andre håndverkere og betaler dem ?
Hvem tar ansvar for ødelagte fliser?
takk på forhånd!
Hva kan det være lurt å gjøre? har bedt takstmann å komme på befaring. Men dersom flisleggeren ikke retter opp innen 17.01 har jeg rett på å involvere andre håndverkere og betaler dem ?
Hvem tar ansvar for ødelagte fliser?
takk på forhånd!
Og jeg ville nok betalt en del av fakturaen, men hold tilbake nok til å dekke oppretting av dårlig arbeid.
Trusselen hans om inkasso kan du se bort fra - forutsatt at du kan dokumentere at du skriftlig har reklamert, og at han har mottatt reklamasjonen. Norske inkassoselskap har ikke lov til å behandle bestridte krav som inkasso. Hvis han forsøker seg, så kan du legge fram dokumentasjonen din, og inkassoselskapet må trekke saken, uten gebyrer.
De kan ta saken til forliksrådet, men der kan du legge fram bilder, og det ønsker han nok ikke.
Heldigvis krevde vi faktura osv., selv om han prøvde å få oss til å akseptere svart arbeid og betale kontant.
Nei, egentlig ikke.
Men jeg anbefaler at du venter mer enn dette før du tar inn alternativ flislegger.
Han skylder på andre håndverkere for å rett og slett unngå å betale for sine feil. Han jobbet mye lenger etter at innredning var montert.