181
4
0
Bygge om garasjeport - fra strekkfjær til torsjonsfjær
18
0
Fikk ikke opp garasjeporten her om dagen, og det viste seg fort at den ene strekkfjæra hadde røket. Godt bilen sto utenfor for her har vaiere, taljer og fjærer føket veggimellom. Festebraketter og opphengskrok hadde også blitt deformert.
For å slippe dette igjen tenker jeg å få bygd om til torsjonsfjær som jeg antar er en sikrere løsning? Det ser ut som det er gjort med den andre porten her allerede av et firma som het overhead door norway, men finner ikke info om disse på Google (tidligere eier).
Noen som har erfaring fra slik ombygging som kan fortelle litt? Tenker pris, om det er noe som kan gjøres selv, evt hvem som tar på seg slikt eller om det er annet man bør tenke på
For å slippe dette igjen tenker jeg å få bygd om til torsjonsfjær som jeg antar er en sikrere løsning? Det ser ut som det er gjort med den andre porten her allerede av et firma som het overhead door norway, men finner ikke info om disse på Google (tidligere eier).
Noen som har erfaring fra slik ombygging som kan fortelle litt? Tenker pris, om det er noe som kan gjøres selv, evt hvem som tar på seg slikt eller om det er annet man bør tenke på
En må passe på å bruke egne fester for sikkerhetswiren så ikke den løsner samtidig med fjæra hvis en krok ryker eller retter seg ut.