17,061
25
0
IKEA, logistikk fra hel.., en veldig varm plass?
85
0
Må lufte meg litt, for nå holder det på å koke over her.
Var på et varehus 18.april og bestilte kjøkken, og avtaltelevering fredag 10. juni. I følge han vi snakket med kunne vi få det allerede 13. mai...
Sjekket på nett 8. juni, og alt så helt greit ut, men 9. juni ringte det en dame og beklaget seg i øst og vest, kjøkkenet ble noen dager forsinket pga problemer i produksjonen. Det hun kunne gjøre var å splitte bestillingen slik at ventilator, dekksider og kabler til platetopp og stekeovn kom senere. Men, alt det andre kunne hun ikke få tidligere levering enn 17. juni på... 15. juni ringer det en fyr og spør om jeg vil ha kjøkkenet (første levering) på tirsdag eller torsdag. For 17. juni var ikke hos meg, men lager i Oslo. Ville da selvsagt ha det tirsdag etter 17. juni, noe som blir i dag, iallefall for de med normal kalender. Men tror dere jeg får kjøkken i da? Neida, han luringen som sa jeg kunne få det i dag la inn ordren til den 25. hos Bring, ikke helt slik jeg hadde forestilt meg det. Så etter noe hissig språkbruk, og litt tid kan det kanskje virke som vi får kjøkkenet på fredag, hvis vi er heldige, to uker etter at i trodde det skulle komme.
I tillegg rigte det ei i dag og fortalte at ventilatoren tidligst kunne komme 12. juli, da er jeg antakelig bortreist, om jeg ikke er blitt hentet av noen i hvite frakker.
Er dette normalt hos IKEA, eller er jeg max uheldig?
Hun jeg snakket med sist sa jeg kunne sende mail og forlange kompensasjon pga rotet. Hva er det rimelig å forlange? Skulle gjerne hatt montering, men da må vi vel vente til jul før vi kan bruke kjøkkenet, men uten ventilator vil det ikke være helt greit uansett ...
I tillegg
Var på et varehus 18.april og bestilte kjøkken, og avtaltelevering fredag 10. juni. I følge han vi snakket med kunne vi få det allerede 13. mai...
Sjekket på nett 8. juni, og alt så helt greit ut, men 9. juni ringte det en dame og beklaget seg i øst og vest, kjøkkenet ble noen dager forsinket pga problemer i produksjonen. Det hun kunne gjøre var å splitte bestillingen slik at ventilator, dekksider og kabler til platetopp og stekeovn kom senere. Men, alt det andre kunne hun ikke få tidligere levering enn 17. juni på... 15. juni ringer det en fyr og spør om jeg vil ha kjøkkenet (første levering) på tirsdag eller torsdag. For 17. juni var ikke hos meg, men lager i Oslo. Ville da selvsagt ha det tirsdag etter 17. juni, noe som blir i dag, iallefall for de med normal kalender. Men tror dere jeg får kjøkken i da? Neida, han luringen som sa jeg kunne få det i dag la inn ordren til den 25. hos Bring, ikke helt slik jeg hadde forestilt meg det. Så etter noe hissig språkbruk, og litt tid kan det kanskje virke som vi får kjøkkenet på fredag, hvis vi er heldige, to uker etter at i trodde det skulle komme.
I tillegg rigte det ei i dag og fortalte at ventilatoren tidligst kunne komme 12. juli, da er jeg antakelig bortreist, om jeg ikke er blitt hentet av noen i hvite frakker.
Er dette normalt hos IKEA, eller er jeg max uheldig?
Hun jeg snakket med sist sa jeg kunne sende mail og forlange kompensasjon pga rotet. Hva er det rimelig å forlange? Skulle gjerne hatt montering, men da må vi vel vente til jul før vi kan bruke kjøkkenet, men uten ventilator vil det ikke være helt greit uansett ...
I tillegg
Men hørte om en her på forumet som hadde fått feil fronter og ventet LENGE på nye.
Ang. oppfølging er jeg ikke helt sikker på hvor god den er i og med at jeg sjekker ordrestatusen jevnlig på nettet, og alt ser tilsynelatende OK ut, helt til jeg ringer og spør. I morgen blir det ny telefon for å sjekke status, kommer til å mase det jeg greier fremover.
Men jeg hadde en eller annen skrudd ide om at jeg skulle slippe slike problemer i og med at jeg bestilte i rimelig god tid...
Nå ser jeg at de har kommet opp med 28.06 som leveringsdato, men jeg vil fortsatt ha det på fredag som er 25. i min kalender.
Begynner å nærme meg å være kundn fra en rimelig varm plass snart, men begynner å bli desperat her jeg siter med vannkoker og mikrobølgeovn...
I min er det 24.
Fanken ;) Sat og tenkte på om jeg skulle ta meg bryet med å sjekke når jeg satt og skrev, men tnkte at dette har jeg kontroll på, men dengang ei ::)
Kan skylde på at kalnderen min er fra i fjor da ;) (Den har jeg sjekket)
28. er uansett litt for langt unna til at jeg går med på det ...
Vet det er en mager trøst, men det ville verken vært mindre sannsynlighet for at noe gikk galt, eller bedre oppfølging hos en annen leverandør. Tvert i mot, jeg hadde senest i forrige uke en skikkelig stygg sak hos en annen. Det sier seg selv at jo større kostnaden blir for leverandør/selger, jo mindre villig vil de være til å kompensere eller i det hele tatt innrømme feil/skyld. Hos IKEA er du en dråpe i havet (på godt og vondt), og selgerne har ingen provisjon eller annen grunn til å være kjipe. Om du følger opp og står på ditt får du det du har krav på.
Når det gjelder kompensasjon er det vanligste å tilby avslag/gratis frakt, eller annen type rabattering. Det er fint lite som kan gjøres for å få varene frem raskere, dessverre.. men dette må du selvfølgelig snakke med IKEA om.
På Twitter som @Veaplan
Da kom første del av kjøkkenet, og man har begynt å skru sammen overskap. Litt spekulering på vifta som ikke kommer før torsdag, og monteringen av den, men det ar vi i en annen tråd.
Så langt ser det ut som jeg har fått det jeg skal ha, og vel så det