#11
 648     Trondheim     0



"Nå håper jeg dere finner en rask og god løsning som jeg som kunde blir fornøyd med. Rask levering og en kompensasjon synes jeg ikke er urimelig".




Bingo! Vi bygget mediarommet etter en sofa fra Bolia som skulle være 315cm lang. Rommet er 318 cm bredt. Sofaen som kom var 319,5cm lang, og uansett hvor mange måter du prøver på, får du ikke inn en sofa på 3195mm i et rom som måler 3180.

Jeg sa at jeg i utgangspunktet ønsket en som hadde det målet de oppgir på nettsidene sine og Bolia sjekket om de kunne spesiallage en til meg. Det kunne de ikke, men sa de var villige til å gjøre det de kunne for å løse problemet. Jeg foreslo da at de kunne bytte denne med modellen på 285cm, som koster 500 mindre, gi meg 1000 kr i avslag. Det kunne, de men leveringstiden var 8 uker, så jeg fikk en lånesofa og de kostet selvfølgelig all transport til og fra.

Alle var fornøyd, og Bolia oppgir nå sofaens bredde til 318cm på sine nettsider.
Signatur

  (trådstarter)
   #12
 295     0
Jepp, enig med deg. Tror faktisk det kanskje skal gå greit jeg.

Verste som kan skje er vel at jeg er uten sofa i 8 uker.. men regner med bohus er mest tjent med å selge meg utstillingsmodellen til litt redusert pris.

jeg skal ned dit i morra når dem åpner og forklare hva som har skjedd. Høre om dem har en løsning og event foreslå om jeg kan få utstillingsmodellen til redusert pris. Om det er uaktuelt kan jeg jo høre om jeg værtfall får låne den til den nye kommer.

Skal si fra i morra om åssen det gikk. Har hatt erfaring med Bohus før, og da var dem veldig behjelpelig altså. Da var det snakk om reklamasjon på en Cuba 3+2 sofa. Dem hadde visst hatt en del problemer med den. Og når jeg sku bytte den for 3. gang fikk jeg valget om jeg ville heve kjøpet, noe jeg gjorde.

Dette er vel ett par år siden nå. Så da regner jeg med vi kommer til en god løsning

Marius
  (trådstarter)
   #14
 295     0
Da har jeg vært på bohus. De var utrolig hyggelige, og vi fant en løsning som var best for begge parter.

Så jeg kan virkelig anbefale Bohus, værtfall om betjeningen er lik som på Gjøvik.

HURRA for ny sofa:D
  (trådstarter)
   #16
 295     0
Jaja, hehe...glemte det da vettu:S

Jeg kunne velge mellom å få utstillingsmodellen med 15% rabatt og få med rengjøringsmiddel som er anbefalt for den sofaen. Også kunne jeg beholde de nye putene jeg hadde fått på sofaen min da det er løse puter.

Kunne også velge å få levert fra bohus hamar som er en halvtime unna.

Jeg valgte utstillingsmodellen:)
   #17
 4,148     Oslo Vest     0
Gratulerer med fin løsning. Du gjorde dette på rett måte i mine øyne. Jeg synes også det var veldig bra at du skrev noe positivt om at de løste saken og at du kan anbefale dem videre.

Ønsker deg en fin helg i ny sofa Smile
Signatur

   #18
 4,110     Akershus (Follo)     0
Det var trivelig å høre!

Jeg synes det blir mye henvisninger til lover og rettigheter her på forumet. Men denne måten å løse det på er jo rett og slett god markedsføring av Bohus. Sjelden har vel en kunde spredd godt ord til så mange. Selv om de ikke tjente på denne sofaen så får de nok noen nye kunder.

Du får kose deg med en Whisky og Sofa!  :D
Signatur