#41
 46     Vest i landet     0
Jeg hadde tenkt til å bestille endel møbler fra Rocka, men etter et kjapt søk på Google fant jeg frem til denne tråden på ByggeBolig.no - tusen takk!

Nå tar jeg ikke sjansen på å handle med denne Rocka.no butikken for dette virker totalt useriøst!!

Den TRUSSEL mailen som ble sendt til forumet viser 3 ting:
1. Dette forumet er verdt sin vekt i gull.
2. Rocka.no er en helt ok nettbutikk som har ok produkter, fine priser og dyktige SELGERE.
3. Kundeservice, ærlighet og oppfølgninge er TOTALT UKJENT for disse folkene.

Jeg gidder ikke ta sjansen - det er SÅ mange andre som selger møbler i Norge.


HTC
   #42
 49     Østlandet     0
Har forsøkt å bestille en ting hos Rocka.no - anbefales definitivt ikke!

Mulig produktene og prisen er ok, men de folka som står bak er ikke gode å ha med å gjøre når man trenger det som mest.
   #43
 90     Nordfjord     0
Vet ikke om kommentaren om 8-12 ukers leveringstid var myntet på meg, men det var ikke den tidsrammen vi ble forespeilet. Godt mulig de har utvidet denne i ettertid.

Og en generell kommentar om god service. Man har ikke så godt grunnlag å uttale seg om servicenivået før man får problemer eller det er noe galt med produktet. Det er i denne fasen en bedrift viser sitt sanne jeg. Rydder de opp? Er de ærlige i sine tilbakemeldinger? Holder de deg oppdatert?

Bestiller du noe, og det ankommer til rett tid og til rett pris har du ikke fått god service. Da har man gjennomført en handel...
   #44
 1     oslo     0
Jeg hadde tenkt å ringe de og bestille i morgen, men nå får jeg droppe det.

At sjefen skrev til Admin var det som gjorde utslaget.

Ikke bra.

Doh
   #45
 329     Bergen     0
Ikke det at jeg skal henge noen på en knagg. Men grunnen til av folk flest her blir interressert i produktene til rocka er vel pris?

Og når Knu, (sikkert ansatt i rocka) sier han har 400m2 stort hus, og handler varer på rocka så rimer det ikke i mitt hode i hvertfall. Folk som har hus på 400m2 har stort sett god råd, og handler på første og beste butikk som har noe de er på jakt etter??

Det hjelper heller ikke på innlegget at ikke knu har svart ennå..
   #46
 143     Vestfold     0
Sitter her og leser om denne tråden,og det er jo mange lett lurte mennesker der ute som denne butikken er ute etter.
Når man skal først skal handle noe til hytte og hjem så lønner det seg nesten altid og oppsøke de kjente og seriøse,mange personer tror de kan spare mange penger på å kjøpe diverse ting og tang på nett(og det kan man og) Men ting som blir mye brukt lønner det seg noen ganger å kjøpe et kjent og trykt merke eller hos kjente forhandlere.Og det er en ting jeg har lært det er å ikke kjøpe noe store ting på nett uten og ha sett på det og sjekket kvalitet på forhånd,og spesielt ting og tang fra China.Jeg hadde aldri satt inn baderomsmøbler,dusj,eller møbler fra china i mitt hus,man for altid det man betaler for ;)
Det er nok ikke lenge før man for høre om Rocka på tv 2 hjelper deg tenker jeg,og når jeg leste den mailen fra sjefen i selskapet så ler jeg ennå(hva er det han tror??)
Så folkens hold dere unna Rocka...
Signatur
   #47
 61     fredrikstad     0
Jeg synes Rocka har kjempefine produkter og vi har også vurdert både hagemøbler og sofa.

Nå hadde nok ikke jeg bestilt sofa uten og faktisk sett/prøvesittet den, heldigvis mener jeg Rocka har et show-room her i nærheten (Er fra østfold)

Hadde jeg eid dette selskapet ville jeg her på forumet, kommet med en tilbakemelding til disse kundene som har et negativt inntrykk.

En kunde som har dårlig erfaring, sier sjeldent fra til selve butikken, men forteller det videre til 10 stk.


Jobber selv i firma som leverer skreddersøm med 2-4 ukers leveringstid, her er det viktig at man melder fra til kunden før kunden melder fra til oss om det er avvik, og i 99 av 100 tilfeller er dette ikke problem og kunden roser oss for servicen.

   #48
 1     0
Vel.. nå har jeg bestillt sofa av Rocka, den ble bestillt i slutten av januar og forventet leveringstid var da slutten av april ( hvilket år sa de ikke..)

De ringte oss for 2 uker siden og sa at siste del av penger måtte innbetales siden sofaen nå hadde kommet. Ringte opp igjen og spurte når jeg kunne hente sofaen og fikk som svar at det visste de ikke før neste uke når de pakket ut av containeren. Valgte da å vente med å betale til jeg hentet, dette var ok for Rocka.

Hørte ikke noe fra de og ringte opp forrige uke, da visste de ikke om den hadde kommet.. ringte igjen i slutten av forrige uke, fortsatt samme svar.
Ringte igjen i dag og fikk som svar at sofaen ikke hadde kommet med denne forsendelse og var ventet innen kort tid.. ba de definere kort tid og fikk som svar midten av neste uke. Spurte så om det var da containeren kom? fikk ja på dette og forklarte da at: containeren kommer neste uke, det tar ca 3-5 dager før den er tollklarert, så skal den shippes ut til rocka ( ventetid på havna ) 3-5 dager her også. Containere kommer aldri når de skal, 3-5 dager? og utpakking 5-9 dager. Dette var hun på kundesenteret enig i.. så da jeg da spurte om at midten av neste uke kanskje var midten av mai var hun litt enig.. :)
Lurte da på om jeg kanskje skulle heve kjøpet og kjøpe sofa et annet sted, hun i kundesenteret var fortsatt like hyggelig og forklarte hvordan jeg skulle gå frem.
Valgte da å se det hele litt ann, er tross alt en dustebillig sofa.

Vi dro ned til showrommet deres før vi kjøpte og møtte eier Matthew ( eller hvordan det staves ) og det var en absolutt hyggelig kar selv om han forsøkte å selge oss noen ufyselige tepper.. :)
Møtte også en annen av de ansatte og det var en meget hyggelig opplevelse og de var vennligheten selv til tross for at vi var trege og holdt de på jobb til etter stengetid.

Problemet er vel kanskje ikke kundesenteret deres, eier eller produktet? Heller det at de har en noe optimistisk tanke på leveringstid? Har bestillt varer fra div leverandører og stort sett er det 4-8 uker hos de andre også.

oppsumerer slik:

Problemet mitt er at jeg har blitt lovet en vare til slutten av april, det fikk jeg ikke og jeg er heldig om den kommer til slutten av mai, men ser for meg midten av juni.

Kundesenteret er alltid blide og hyggelige, så der er det ingenting å klage over.

Eier vil jo selvfølgelig selge flest mulig sofaer, og jeg skjønner godt at han strekker leveringstiden noe for å selge en eller to til. Men det burde han egentlig ikke gjøre da det er det som er hovedårsaken til at vi er noe sure / utålmodige ?

Kvaliteten har jeg ingen formening om, men til prisen regner jeg med at det kanskje ikke er blandt det ypperste.
   #49
 1     hordaland     0
Hei !

Jeg bestilte masse hagemøbler av rocka i september 08. Fikk bekreftelse på leveranse mars/ april 09. Møtte først betale depositum 50% og deretter resten når de var klar for leveranse. Etter mye utsettelser var varene klar i mai. Har betalt resten av beløpet pluss frakt i håp om at da ville prosessen gå raskere. men her tok jeg feil. Etter mye lovnader og mye rot bestemte jeg meg for å heve kjøpet etter rettningslinjer fra forbrukerombudet.

Er nå fryktelig spent på om jeg får alle pengene mine tilbake.
Viss ikke kan jeg love at de blir å se på Tv 2 hjelper deg.
Er det andre som har gått i samme fellen og ikke fått pengene sine tilbake?

Hilsen misfornøyd kunde

   #50
 46     0

Driit også!

Fruen bestillte endel møbler fra Rocka.no for et par mnd tilbake. Det så riktig så flott ut på nettet, kvaliteten virket ok og prisen var fin. Topp kundeservice i bestillingsprosessen.

Ingen varer kom. Bare sure folk i andre enden av telefonlinjen. Ingen hjelp å få. Kun stadig nye bortforklaringer og lovnader.

Nå er jeg dritt lei. Når varene kom var det mange grunner til at vi ikke var fornøyd. Stygge transportskader på møblene og ÅPENBARE produksjonsfeil.

Liten hjelp å få hos Rocka - vi føler oss lurt !!
Når jeg tenker meg om, har ikke dette firmaet vært på FBI eller TV2hjelperdeg?
Mener å huskke at dette ikke var et positivt innslag i programserien(?).

Søkte opp Rokca.no på Google og fant til min store overraskelse at også dette firmaet var omtalt på Byggebolig.no.

Vel, jeg stiller meg i køen og sier: STYR UNNA ROCKA.no !!