Vi bestilte en sofa på tilbud 30 januar 2010. Vi fikk beskjed om at vi måtte vente i 10-12 uker. Etter 13 uker ringte vi og spurte. De sa at sofaen var i Kina og var på vei ganske snart. Greit. Så ringte vi etter 17 uker. Sofan var på vei fra Kina og de garanterte at sofaen kom innen 1-2 uker. Så ringer samboeren og spør onsdag forrige uke. Da sa de at de venta på konteineren den var i og at tollerpapirer skulle fikses og at vi var garantert sofa innen uka var omme. Så ringer jeg fredag, og blir fortalt at konteineren var langt fra kommet og at tollerpapirer var langt fra fikset. Blir en smule irritert og sa at det var ikke det de fortalte min samborer onsdag. Å da svarte hun ikke. Sa bare at jeg skulle ringe på tirsdag denne uken, om jeg ikke hørte noe.
Ringte tirsdag og da var det forsatt ikke noe i orden.
Fikk også høre i dag at Rocka har gått konkurs. Og at noen andre tar over. Det har gått akk 20 uker siden vi bestilte sofa.. og vi vurderer og avbestille alt.
Altså! IKKE KJØP NOE PÅ ROCKA! De er bare løgnere!
Har kun erfaring m. Natussi, italiensk og stilig men ikke brukandes skinn. Fargen holdt ikke mål.
Har tvert motsatt erfaring, skinnet på Natuzzimøblene våre er uslitelig, mener de (2 stoler, 2 3-stere sofa, 1 pall) ble kjøpt sommeren -98, stolene og pallen har blitt brukt daglig (står (rettere sto-nå står de i flyttelasset) foran TVen). Ikke antydning til slitasje. Men så kostet stolene rundt 10000kr/stk. Møblene blir med i nyhuset og får selskap av en 4 seter av samme design og med samme skinn. Sykt god service fra importøren, Saga Interiør, som klarte å rote fram denne egentlig utgåtte modellen.
Men-Natuzzi laget en periode "kampanjemøbler", bla for Skeidar, dette ødela nok markedet for de pga for dårlig kvalitet.
Fruen bestillte endel møbler fra Rocka.no for et par mnd tilbake. Det så riktig så flott ut på nettet, kvaliteten virket ok og prisen var fin. Topp kundeservice i bestillingsprosessen.
Ingen varer kom. Bare sure folk i andre enden av telefonlinjen. Ingen hjelp å få. Kun stadig nye bortforklaringer og lovnader.
Nå er jeg dritt lei. Når varene kom var det mange grunner til at vi ikke var fornøyd. Stygge transportskader på møblene og ÅPENBARE produksjonsfeil.
Liten hjelp å få hos Rocka - vi føler oss lurt !! Når jeg tenker meg om, har ikke dette firmaet vært på FBI eller TV2hjelperdeg? Mener å huskke at dette ikke var et positivt innslag i programserien(?).
Søkte opp Rokca.no på Google og fant til min store overraskelse at også dette firmaet var omtalt på Byggebolig.no.
Vel, jeg stiller meg i køen og sier: STYR UNNA ROCKA.no !!
Tja, hva skal man si... Jeg har møbler fra Rocka stående i garasjen som irriterer meg mer og mer for hver dag som går. De ble levert med åpenbare produksjonsfeil og stygge transportskader. Ingen hjelp å¨få hos Rocka og nå er jeg så drita lei at jeg ikke gidder krangle noe mer med de folka.
Min anbefaling står seg fortsatt - styr unna!
Det hjelper ikke at de selger fine møbler når de ikke tar ansvar for produksjonsfeil og transportskader.
Det mest irriterende er at man ikke får noen hjelp og blir møtt med en evig trenering...
For 2 uker siden begynte en av kranene på badet å dryppe ganske mye, ventilen til kaldtvannet var ødelagt. Dette var jo selvfølgelig for dårlig (drøyt ett år gammelt) og jeg handlet av Rocka. Jeg trodde Rocka var konkurs men prøvde å ringe dem allikevel, de var fortsatt på markedet. Denne gangen ordnet de faktisk opp og jeg fikk en ny ventil i posten igår. Alt i alt er jeg fornøyd med det jeg har kjøpt der, men ser jo at det er mange som ikke har vært like heldige.
Et oppslag i Proff.no viser at Rocka Borg AS er opprettet 17/8/2009. Samme aktør som nevnt i tråden her. Så det er nok foretatt en foretningsmessig "reboot" her. Det er jo mulig at de har tenkt å prøve en mer seriøs linje, så hvorfor ikke snakke med dem Emil?
Julenissen? OK, bevis at han ikke finnes da. Men det har faktisk hendt før at folk med de beste intensjoner har kjørt seg fast i myra og gjort et nytt forsøk som har blitt bedre. Emil har jo muligheten til å teste dette.
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Pokker heller da...nå hadde jeg endelig klart å fortrenge denne bedritne saken :)
Einar_s, forstår ikke hva du mener... ::)
Jeg har forsøkt i det vide og det brede. Jeg er ikke sint og hisser meg ikke opp i telefonen med Rocka. De sier de vil hjelpe, så sier de at det blir vanskelig, så skjer det ikke noe - trenering.
Ja, noen ganger er det beste å gi opp - glemme hele faenskapet og komme seg videre. Koster noen kroner, men nattesøvnen blir laaangt bedre.
Sikkerhet for Rocka.no - men hvilken interesse skulle jeg ha i å sørge for at de får noen sikkerhet?
Nei, er pengene innbetalt står man svakere tilbake og de er garantert "tapt" hvis firmaet går konkurs eller ikke klarer å oppfylle sine forpliktelser.
Vi bestilte en sofa på tilbud 30 januar 2010. Vi fikk beskjed om at vi måtte vente i 10-12 uker. Etter 13 uker ringte vi og spurte. De sa at sofaen var i Kina og var på vei ganske snart. Greit. Så ringte vi etter 17 uker. Sofan var på vei fra Kina og de garanterte at sofaen kom innen 1-2 uker. Så ringer samboeren og spør onsdag forrige uke. Da sa de at de venta på konteineren den var i og at tollerpapirer skulle fikses og at vi var garantert sofa innen uka var omme. Så ringer jeg fredag, og blir fortalt at konteineren var langt fra kommet og at tollerpapirer var langt fra fikset. Blir en smule irritert og sa at det var ikke det de fortalte min samborer onsdag. Å da svarte hun ikke. Sa bare at jeg skulle ringe på tirsdag denne uken, om jeg ikke hørte noe.
Ringte tirsdag og da var det forsatt ikke noe i orden.
Fikk også høre i dag at Rocka har gått konkurs. Og at noen andre tar over.
Det har gått akk 20 uker siden vi bestilte sofa.. og vi vurderer og avbestille alt.
Altså! IKKE KJØP NOE PÅ ROCKA! De er bare løgnere!
-Hockey er best!
Har tvert motsatt erfaring, skinnet på Natuzzimøblene våre er uslitelig, mener de (2 stoler, 2 3-stere sofa, 1 pall) ble kjøpt sommeren -98, stolene og pallen har blitt brukt daglig (står (rettere sto-nå står de i flyttelasset) foran TVen). Ikke antydning til slitasje.
Men så kostet stolene rundt 10000kr/stk.
Møblene blir med i nyhuset og får selskap av en 4 seter av samme design og med samme skinn. Sykt god service fra importøren, Saga Interiør, som klarte å rote fram denne egentlig utgåtte modellen.
Men-Natuzzi laget en periode "kampanjemøbler", bla for Skeidar, dette ødela nok markedet for de pga for dårlig kvalitet.
Tja, hva skal man si...
Jeg har møbler fra Rocka stående i garasjen som irriterer meg mer og mer for hver dag som går.
De ble levert med åpenbare produksjonsfeil og stygge transportskader.
Ingen hjelp å¨få hos Rocka og nå er jeg så drita lei at jeg ikke gidder krangle noe mer med de folka.
Min anbefaling står seg fortsatt - styr unna!
Det hjelper ikke at de selger fine møbler når de ikke tar ansvar for produksjonsfeil og transportskader.
Det mest irriterende er at man ikke får noen hjelp og blir møtt med en evig trenering...
Alt i alt er jeg fornøyd med det jeg har kjøpt der, men ser jo at det er mange som ikke har vært like heldige.
Julenissen? OK, bevis at han ikke finnes da. Men det har faktisk hendt før at folk med de beste intensjoner har kjørt seg fast i myra og gjort et nytt forsøk som har blitt bedre. Emil har jo muligheten til å teste dette.
Pokker heller da...nå hadde jeg endelig klart å fortrenge denne bedritne saken :)
Einar_s, forstår ikke hva du mener... ::)
Jeg har forsøkt i det vide og det brede. Jeg er ikke sint og hisser meg ikke opp i telefonen med Rocka. De sier de vil hjelpe, så sier de at det blir vanskelig, så skjer det ikke noe - trenering.
Ja, noen ganger er det beste å gi opp - glemme hele faenskapet og komme seg videre.
Koster noen kroner, men nattesøvnen blir laaangt bedre.
Jeg tror Rocka.no blir taperen på lang sikt.