14,080    29    1  

Erfaringer med Get?

 256     Sørlandet     0
Hei,

Har blitt nettopp kjøpt ett rekkehus. I den forbindelse er jeg på leting etter en leverandør av internett og tv. Da vurderer jeg GET 70mbit, samt tv fra de.

Jeg har levd i "luksus" tidligere med tilgang til fiber, det har jeg dessverre ikke nå.


Hva er deres erfaringer med GET?


   #1
 22,342     Akershus     0
For noen år siden var de nærmest umulige å få kontakt med på telefon, ellers ingen erfaring bortsett fra litt pågående salgsmetoder.
   #2
 4,148     Oslo Vest     1
Jeg er trippelkunde hos get, fornøyd og som trippelkunde får jeg prioritet i køen og venter derfor sjelden mer 30 sek ved henvendelse på telefon.
Signatur
  (trådstarter)
   #3
 256     Sørlandet     0
Hei,


Takk for hurtige tilbakemeldinger:)


Hvordan er stabiliteten på nettet?

En annen løsning vi har vurdert er ADSL fra telenor. Samtidig "snylte" litt på mine foreldres parabol abonnement;)
   #4
 1,029     Oslo     0
De er fortsatt veldig vanskelige å få tak i. Det kontaktskjema på nette tar i beste fall to dager før du får noe tilbakemelding. På plussiden når en teknikker som vet hva han snakker om kontakter deg så får du hjelpen du trenger og han legger ikke på før du har testet det du skal, men regn med to tre andre personer vil prøve å løse først, med varierende teknisk kunnskap.

Selve produktet er ganske bra, helt grei tuner, greit utvalg av kanaler (blir subjektiv fra person til person) og stabilt internett med så og si den linjekapasiteten du betaler for (en av de bedre jeg har vært borti).
  (trådstarter)
   #5
 256     Sørlandet     0
Når det gjelder det tekniske inne i mitt hus, så har jeg relativt god kontroll på det meste.

Det er verre dersom jeg skulle måtte ringe, fordi linja er "nede". Og da man i tillegg må vente i to dager?
   #6
 1,029     Oslo     0
Får du svar på telefonen så får du hjelp med en gang om personen som svarer er kompetent, noe som langt ifra er sikkert. ¨Har hatt problemer med dette selv og overhørte en kunde jeg var hos hadde samme problem.

Det er feilmeldingskontaktskjema på nett som tar flere dager så det er en stor vits.
   #7
 543     Asker     0
Jeg håper å slippe å måtte bli kunde hos dem igjen. Har absolutt ingen gode minner eller erfaringer de åtte siste årene som kunde der! Prøvde internettet dems, men det funket ikke mot VPN og RDP på jobben, så det ble kuttet ut. Prøvde telefon med dem da jeg hadde alarm med oppringning til brannvesenet. Funket heller ikke ( noe de faktisk trodde kanskje skulle gå... ) så disse to tjenestene ble satt bort til andre leverandører.

Dog fungerte tv signalet godt når de fikk byttet ut kabelene til huset og satt opp ny sentral. Lang historie om et slit med Get over 2 år før de klarte å fikse dette. Jeg var abbonnement 197 på en sentral beregnet for 150 enheter. Signalkvaliteten så dårlig at når jeg kjøpte ny LCD TV, så ble det bare snøstorm. Bodde da i et sameie som ikke godtok paraboler på veggen, eller så hadde det vært et langt bedre alternativ!
Signatur

   #8
 368     Skedsmo     0
Var litt misfornøyd med Get i en periode, det var også kjent at de hadde problemer i området her. Jeg klagde og klagde, de var her og feilsøkte og feilsøkte. Ikke bedre, fikk gratis Internett over mange måneder, betalte bare for tv som var ok.

Byttet til Telenor gjennom telefonlinja, de innstalere kombinert modem og ruter i andre etasje men jeg insisterte på å få kabler forbindelse til kontor i første etasje. Dette ble avist med begrunnelse i at trådløst var veldig bra. Etter et halvt år og x antall telefoner til Telenor uten at noe ble bedre bestemte jeg meg for å avslutte Internett abbonnement mitt hos Telenor.

Hos Telenor kan du ikke avslutte Internett abbonnement fra deres nettside via Mail eller kontaktskjemaet, bare med telefon til 05000 tror jeg nummeret var...

Da startet det som var mindre koselig, etter over to timer i telefonen en fredag og kontakt med operatør sju ganger hvorpå de avsluttet samtalen når de fikk høre mitt ærende som var å avslutte mitt abbonnement. Jeg ga opp, fant en Mail adresse og sendte min oppsigelse på abbonnement, fant også et kontaktskjemaet og gjorde det samme.

Påfølgende mandag på han igjen med friskt mot og kampmoralen på topp Smile fikk kontakt og forklarte mitt ærende noe de var intereset i å løse ikke avslutte. Etter fredagens hendelse var jeg ikke videre interessert i å fortsette som kunde, når de skjønte dette ble jeg informert at de belastet meg med et gebyr på kr. 1000 for å avslutte mitt abbonnement. Dette følte jeg var urimelig siden jeg ikke var fornøyd med produktet. Noen timer etterpå kom en Mail med bekreftelse på avslutte abbonnementet.

Utstyret står fortsatt i andre etasje og jeg er Get kunde.

NB! Jeg ser at ordboka har redigert en del ord her men nå får det bli sånn ......
Signatur
   #9
 5,111     Sørnorge     0
Get og Telenor/Canal Digital er de eneste leverandørene i Norge (som jeg vet om) som bytter IP til sine kunder i hytt og pine. Det gjør dem bl.a. ubruklige til endel hjemmekontorløsninger. Jeg har ved flere anledninger måttet flytte kunders ansatte vekk fra disse leverandørene.

Ventelo er desidert dårligst på kundebehandling. En gang jeg insisterte på at en "vakkelfeil" måtte fikses, endte saken i rettsystemet for at jeg skulle få lov til å snakke direkte med en tekniker. Etter en prosess over flere år, når jeg endelig fikk lov å snakke med en tekniker tok det ham 5 minutter å se feilen jeg hadde påpekt ovenfor kundeservice diverse ganger, rette den, og verifisere at problemet var løst.
Og lærte de noe av det? NEI! Samme type sak startet på nytt i mars i år. Denne gangen fikk jeg DnB (factoring-partner) til å sørge for at kontakt ble opprettet. For de som jobber på kundeservice er totalt ute av stand til å videresende en mail til en kompetent person, sette over samtalen, eller formidle et budskap på noen annen måte.

Alle andre leverandører er akseptable. Powertech, Dataguard og NextGenTel utmerker seg med god service. (NextGenTel hadde et dårlig rykte, og har virkelig skjerpet seg!)

(Undertegnede jobber tidvis for en forhandler for Ventelo, og har sånnsett større grunnlag for uttalelser om deres kundebehandling enn andre selskaper.)
   #10
 368     Skedsmo     0
NextGenTel har jeg hørt mye bra om fra personer med egne hjemmeservere som er avhengig av fast ip-adresse. Hørte servicen ikke var så bra for noen år tilbake men dette er nå bra. Hvilken områder har NextGenTel best linjer, eller hva slags kriterier stilles for at de kan levere topp ?
Signatur