854    21    0  

Beklager - systemfeil. Hilsen Bring!

 6,693     Akershus     0
Bestilte tørketrommel hos WhiteAway torsdag som var. Levering med Bring. På mandag kom den til Oslo og Bring sendte meg samme formiddag SMS med melding om at de kunne levere maskinen påfølgende dag (i går) mellom 9 og 15. Jeg responderte med OK innen tre timer slik jeg fikk beskjed om og fikk en kvittering/bekreftelse i retur.

I går morges ringte Bring og sa til meg at det hadde oppstått en systemfeil og at meldingen de hadde sendt meg ikke var korrekt. De kunne viselig ikke levere før neste tirsdag. Jeg sa at det ikke var særlig ønskelig å vente en uke ekstra, men at vi måtte prøve å få det til. Så viser det seg at det ikke er noen hjemme neste tirsdag. Selv er jeg på reise. Ringte Bring og forklarte dem dette og at vi tross alt hadde en avtale på levering i går og at de måtte ordne opp i problemet. De kjører kun én dag i uka til vårt distrikt og det er uaktuelt å vente to uker.

Siste tilbakemelding er en kort beskjed om at det desverre ikke er mulig før neste tirsdag. Dette er ikke en voldsomt stor sak for meg, og vi kan sikkert klare å stable litt rundt på hverdagen for være hjemme neste tirsdag om vi virkelig må. Men jeg kjenner jeg blir provosert over hvordan en stor aktør som Bring bare løper fra inngåtte avtaler. Så jeg har litt lyst til å lage ballade, som de sier på andre siden av Skagerrak.

Hva mener folket?
Signatur

pwb
   #1
 2,256     Ski     0
Det finnes bare ett dekkende ord på det der, POSTEN. Det er helt utrolig at de fortsatt finnes. Sjekk denne som ble sendt med DHL fra Hong Kong, under 24 timer (ikke tatt med tidsforskjeller) til den ble levert på døra og frakten var inkludert i prisen og trolig lavere enn det som det koster å sende 3kg internet i norge. DHL express på en liten pakke fra f.eks England koster under 200,- og da blir den levert på døra.

Har bestilt en del DHL express pakker og de er som regel fremme før ordren på en norsk nettbutikk er behandlet en gang.





Beklager - systemfeil. Hilsen Bring! - 2014-08-27_18-03-55.jpg - pwb
pwb
   #2
 2,256     Ski     0
En annen ting jeg tror er at mange av de som kjører for Bring er totalt uinteressert i jobben sin og de driter i kundene. Skulle få en svær grill levert på døra en gang, det kom tre apekatter og de skulle levere den på døra og ingen skjønte jo eller pratet skikkelig norsk, men de svarte at de skulle få den bort til døra siden det var bestilt levering til døra, men da de fikk den ut av lastebilen og ned midt på gårdsplassen så stakk de så fort at han som i hvertfall ville hjelpe til med å få den til døra måtte bare løpe etter å hoppe inn i bilen. Det artige er at jeg har det som en artig bildeserie (kameraovervåking av gårdsplassen) og jeg fikk gratis frakt på grillen fra der jeg bestilte når jeg sendte dem bildene.

   #3
 186     Bergen     0
Problemet er ofte at folk ikke vil/ønsker eller tør å ta tak i ting når slike problemer oppstår..Så disse aktørene rundtom stort sett kan gjøre som de vil...
Personlig er jeg HELT 100% for å gi dem grei beskjed at de har med å forholde seg til den inngåtte avtalen. At de har gjort en feil, er virkelig ikke ditt problem. Skal du måtte vente 2 uker på varen din, pga at en eller annen lagernisse inngår avtaler de ikke kan holde?

Mine erfaringer med posten er vel også noe blandet..av og til er de helt supre, andre ganger kan man lure på hvordan de egentlig får postsystemet til å surre rundt i det hele tatt..

Har til tider vert plaget av at budene skal levere pakker på døren på mystisk vis klarer å kjøre ned der jeg bor, ringe på for så å konstatere at jeg ikke er der , selv om jeg har vært hjemme og ventet på at de skal komme og levere på døra. Plutselig piper telefonen min, med oppdatert sporing..
"Forsøkt utlevert. Mottager var ikke hjemme, sendingen vil bli levert lokalt postkontor".

Har blitt noen relativt ampre telefoner da, som resulterer i at de kommer skrensende inn oppkjørselen litt senere på dagen med pakken. Gjerne da med en helt hinsides dårlig forklaring på hvorfor de har feilet på å levere i utgangspunktet.
   #4
 22,342     Akershus     0
Jeg har ikke stort bedre erfaring med andre. DHL gir meg høyt blodtrykk og TNT får blodet mitt til å koke.
HSt
   #5
 35,438     Lillestrøm kommune     0
På jobb ventet vi på en pakke fra Europa før jul. Vi skulle visst ha kunnet at DHL setter igjen alle pakker over 63kg i desember... Så det er flere som kan tabbe seg ut. Men posten er i en særstilling... Måtte ned å hente skadet sending på postens pakkesenter, det var en overnatt pakke. Det var ikke mulig å se noen skade på denne. Hva som egentlig har skjedd var nok at de oppdaget at avsender på tidligere sending hadde krevd full refusjon når de avslørte at posten kvitterte for pakke forsøkt utlevert når den aldri hadde vært ute fra terminalen. Fra loggen fremgikk det at det ikke var mulig å rekke å kjøre til utleveringsstedet fra den var skannet til den var registrert forsøkt levert...
I annen sak leverte den gang Tollpost et dusjkabinett ute ved portstolpen i øsende regnvær. Når vi kom hjem sto det en haug med glassplater der med litt bløt krøllet papp mellom. De betalte ut kompensasjon for å måtte pakke ut pakken der.

Så til TS gi de beskjed om hvor landet ligger og be de rydde opp.
  (trådstarter)
   #6
 6,693     Akershus     0
Regnet med jeg ikke var den eneste med ymse erfaringer med transporttjenester :D

Jeg mistenker at det enten ikke var regningssvarende å kjøre innom meg på turen deres denne veien i går, eventuelt at bilen var full og noen måtte ofres. Å skylde på systemfeil fremstår i alle fall som vikarierende. Jeg kan selvsagt ta feil, men det spiller for så vidt ingen rolle for saken.

Ringer dem igjen i morgen
Signatur
   #7
 544     Nedre Romerike     0
Fikk følgende videresendt fra en kompis for et par måneder siden:
"Vi gjør også oppmerksom på at Postnord øker fremsendingstiden mellom våre terminaler på Østlandet med et døgn. Vi har til nå produsert dette over natten, men for å tilpasse oss markedet, og bedre vår leveringskvaliteten har vi måttet øke fremføringen med et døgn."

Hans kommentar: Dette skjønner bare folk som er oppvokst med janteloven...

  (trådstarter)
   #8
 6,693     Akershus     0
Kommer rett og slett ingen vei med dette. Har snakket med Bring flere ganger i løpet av uka og fortalt dem akkurat hva jeg mener om denne saken (i minnelige former, selvsagt).

Siste nytt er at Bring opplyser at varen må ha ankommet deres terminal senest fredagen i forkant av tirsdagen de leverer i mitt distrikt for at de skal kunne planlegge ruten sin. Det er helt sikkert riktig, men deres interne organisering er i grunnen klinkende likegyldig for meg. Og det bør i alle fall ikke brukes som et argument for å bryte inngåtte avtaler.

Prøvde meg også på å få dem til å bære inn maskinen og ta med seg emballasjen tilbake, men dette sier de selvsagt også kontant nei til. Dette er visst endringer WhiteAway må be om, Bring kan ikke endre det i sine egne systemer.. Jeg har ikke tenkt å belemre WhiteAway med det. Nå gir jeg faen og konstaterer at Bring ikke blir en foretrukket transportpartner i fremtiden.
Signatur
  (trådstarter)
   #9
 6,693     Akershus     0
Tørketrommelen ble levert på tirsdag. Det gjorde meg ingenting at sjåføren hadde problemer med å finne frem til huset og sannsynligvis ble forsinket på ruten sin.
Signatur
   #10
 10,486     Akershus     0
Det mest fornuftige du kan gjøre, er å gi tilbakemelding der du kjøpte. Gjør dem oppmerksom på hvordan transportøren har opptrådt. Får de mange nok klager, så bytter de transportør, evt. setter press på transportøren. Gir du melding til de du kjøpte av at det er totalt uaktuelt for deg å bestille noe som helst så lenge de benytter samme transportør, evt. at du får en garanti for leveringstid, så kanskje det skjer noe.

Jeg jobber med it-systemer for transportbransjen. Det er ikke lett å få alt til å gå i hop alltid, men det er normalt ikke vanskelig å legge seg langflat og ordne opp når noe/noen har gjort feil, det bare koster litt ekstra penger.
Signatur