854
21
0
Beklager - systemfeil. Hilsen Bring!
6,693
Akershus
0
Bestilte tørketrommel hos WhiteAway torsdag som var. Levering med Bring. På mandag kom den til Oslo og Bring sendte meg samme formiddag SMS med melding om at de kunne levere maskinen påfølgende dag (i går) mellom 9 og 15. Jeg responderte med OK innen tre timer slik jeg fikk beskjed om og fikk en kvittering/bekreftelse i retur.
I går morges ringte Bring og sa til meg at det hadde oppstått en systemfeil og at meldingen de hadde sendt meg ikke var korrekt. De kunne viselig ikke levere før neste tirsdag. Jeg sa at det ikke var særlig ønskelig å vente en uke ekstra, men at vi måtte prøve å få det til. Så viser det seg at det ikke er noen hjemme neste tirsdag. Selv er jeg på reise. Ringte Bring og forklarte dem dette og at vi tross alt hadde en avtale på levering i går og at de måtte ordne opp i problemet. De kjører kun én dag i uka til vårt distrikt og det er uaktuelt å vente to uker.
Siste tilbakemelding er en kort beskjed om at det desverre ikke er mulig før neste tirsdag. Dette er ikke en voldsomt stor sak for meg, og vi kan sikkert klare å stable litt rundt på hverdagen for være hjemme neste tirsdag om vi virkelig må. Men jeg kjenner jeg blir provosert over hvordan en stor aktør som Bring bare løper fra inngåtte avtaler. Så jeg har litt lyst til å lage ballade, som de sier på andre siden av Skagerrak.
Hva mener folket?
I går morges ringte Bring og sa til meg at det hadde oppstått en systemfeil og at meldingen de hadde sendt meg ikke var korrekt. De kunne viselig ikke levere før neste tirsdag. Jeg sa at det ikke var særlig ønskelig å vente en uke ekstra, men at vi måtte prøve å få det til. Så viser det seg at det ikke er noen hjemme neste tirsdag. Selv er jeg på reise. Ringte Bring og forklarte dem dette og at vi tross alt hadde en avtale på levering i går og at de måtte ordne opp i problemet. De kjører kun én dag i uka til vårt distrikt og det er uaktuelt å vente to uker.
Siste tilbakemelding er en kort beskjed om at det desverre ikke er mulig før neste tirsdag. Dette er ikke en voldsomt stor sak for meg, og vi kan sikkert klare å stable litt rundt på hverdagen for være hjemme neste tirsdag om vi virkelig må. Men jeg kjenner jeg blir provosert over hvordan en stor aktør som Bring bare løper fra inngåtte avtaler. Så jeg har litt lyst til å lage ballade, som de sier på andre siden av Skagerrak.
Hva mener folket?
Signatur
Har bestilt en del DHL express pakker og de er som regel fremme før ordren på en norsk nettbutikk er behandlet en gang.
Personlig er jeg HELT 100% for å gi dem grei beskjed at de har med å forholde seg til den inngåtte avtalen. At de har gjort en feil, er virkelig ikke ditt problem. Skal du måtte vente 2 uker på varen din, pga at en eller annen lagernisse inngår avtaler de ikke kan holde?
Mine erfaringer med posten er vel også noe blandet..av og til er de helt supre, andre ganger kan man lure på hvordan de egentlig får postsystemet til å surre rundt i det hele tatt..
Har til tider vert plaget av at budene skal levere pakker på døren på mystisk vis klarer å kjøre ned der jeg bor, ringe på for så å konstatere at jeg ikke er der , selv om jeg har vært hjemme og ventet på at de skal komme og levere på døra. Plutselig piper telefonen min, med oppdatert sporing..
"Forsøkt utlevert. Mottager var ikke hjemme, sendingen vil bli levert lokalt postkontor".
Har blitt noen relativt ampre telefoner da, som resulterer i at de kommer skrensende inn oppkjørselen litt senere på dagen med pakken. Gjerne da med en helt hinsides dårlig forklaring på hvorfor de har feilet på å levere i utgangspunktet.
I annen sak leverte den gang Tollpost et dusjkabinett ute ved portstolpen i øsende regnvær. Når vi kom hjem sto det en haug med glassplater der med litt bløt krøllet papp mellom. De betalte ut kompensasjon for å måtte pakke ut pakken der.
Så til TS gi de beskjed om hvor landet ligger og be de rydde opp.
Jeg mistenker at det enten ikke var regningssvarende å kjøre innom meg på turen deres denne veien i går, eventuelt at bilen var full og noen måtte ofres. Å skylde på systemfeil fremstår i alle fall som vikarierende. Jeg kan selvsagt ta feil, men det spiller for så vidt ingen rolle for saken.
Ringer dem igjen i morgen
Byggebolig på Facebook |
"Vi gjør også oppmerksom på at Postnord øker fremsendingstiden mellom våre terminaler på Østlandet med et døgn. Vi har til nå produsert dette over natten, men for å tilpasse oss markedet, og bedre vår leveringskvaliteten har vi måttet øke fremføringen med et døgn."
Hans kommentar: Dette skjønner bare folk som er oppvokst med janteloven...
Siste nytt er at Bring opplyser at varen må ha ankommet deres terminal senest fredagen i forkant av tirsdagen de leverer i mitt distrikt for at de skal kunne planlegge ruten sin. Det er helt sikkert riktig, men deres interne organisering er i grunnen klinkende likegyldig for meg. Og det bør i alle fall ikke brukes som et argument for å bryte inngåtte avtaler.
Prøvde meg også på å få dem til å bære inn maskinen og ta med seg emballasjen tilbake, men dette sier de selvsagt også kontant nei til. Dette er visst endringer WhiteAway må be om, Bring kan ikke endre det i sine egne systemer.. Jeg har ikke tenkt å belemre WhiteAway med det. Nå gir jeg faen og konstaterer at Bring ikke blir en foretrukket transportpartner i fremtiden.
Byggebolig på Facebook |
Byggebolig på Facebook |
Jeg jobber med it-systemer for transportbransjen. Det er ikke lett å få alt til å gå i hop alltid, men det er normalt ikke vanskelig å legge seg langflat og ordne opp når noe/noen har gjort feil, det bare koster litt ekstra penger.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.