Driver og restaurerer en Alfa Romeo Montreal innimellom alt det andre. Hentet den i Tyskland i 2005 og har vekslet mellom bruk og restaurering. P.t. står den i en garasje og får pusset opp bakstellet i ultrasakte kino :D
Fantastisk bil. Produsert 1970-75 i ca. 4000 eksemplarer. 2,6-liters V8 på 200hk. Mekanisk innsprøytning og tørrsump originalt. 0-100 på 7 blank. Ventilerte skivebremser på alle hjul. Ikke verst til å være 1970.
Driver og restaurerer en Alfa Romeo Montreal innimellom alt det andre. Hentet den i Tyskland i 2005 og har vekslet mellom bruk og restaurering. P.t. står den i en garasje og får pusset opp bakstellet i ultrasakte kino :D
Fantastisk bil. Produsert 1970-75 i ca. 4000 eksemplarer. 2,6-liters V8 på 200hk. Mekanisk innsprøytning og tørrsump originalt. 0-100 på 7 blank. Ventilerte skivebremser på alle hjul. Ikke verst til å være 1970.
Driver og restaurerer en Alfa Romeo Montreal innimellom alt det andre. Hentet den i Tyskland i 2005 og har vekslet mellom bruk og restaurering. P.t. står den i en garasje og får pusset opp bakstellet i ultrasakte kino :D
Fantastisk bil. Produsert 1970-75 i ca. 4000 eksemplarer. 2,6-liters V8 på 200hk. Mekanisk innsprøytning og tørrsump originalt. 0-100 på 7 blank. Ventilerte skivebremser på alle hjul. Ikke verst til å være 1970.
Helt fanatstisk bil, faktisk aldri sett i "real life". Har konkurrert i asfaltracing med noen GTAm'er og de har fantastisk lyd og kjøreglede, så Alfa Romeo er virkelig entusiastbilen. Men Montreal er virkelig rå og utrolig sjelden å se.
Morsomt at du deler dette med oss petrolheads.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Helt fanatstisk bil, faktisk aldri sett i "real life".
Det går vel en 4-5 stk. i Norge nå, men de er sjeldne på veien. I 2007 kjørte jeg litt under 5.000 km med den, inkludert en tur/retur Trondheim, men ellers har jeg bare truffet en på veien én gang.
Har konkurrert i asfaltracing med noen GTAm'er og de har fantastisk lyd og kjøreglede, så Alfa Romeo er virkelig entusiastbilen. Men Montreal er virkelig rå og utrolig sjelden å se.
Da må du jo sjekke ut Corsa Italiana! Alfaklubben har klubbracing med alt fra Autobianchi A112 til Ferrari 308 og en haug med Alfa Romeo innimellom. Sjekk terminlista på http://corsaitaliana.no og kom og se om du kanskje har konkurrert med noen av GTAm-replicaene som kjører. Flere har mye løpshistorie fra 90-tallet.
Wow dene er sjelden, regner med at den blir strøken, med tia. Har selv hatt gleden av å kjøre broderen's GTJ 1600 og Alfetta 2,0 på 70-tallet.
Planen er å ha den tipp topp (og neeesten original) til 50-årsdagen om 9 år ;D Utrolig avslappende å skru gammel bil, så denne karamellen skal jeg suge lenge på
Helt fanatstisk bil, faktisk aldri sett i "real life".
Det går vel en 4-5 stk. i Norge nå, men de er sjeldne på veien. I 2007 kjørte jeg litt under 5.000 km med den, inkludert en tur/retur Trondheim, men ellers har jeg bare truffet en på veien én gang.
Har konkurrert i asfaltracing med noen GTAm'er og de har fantastisk lyd og kjøreglede, så Alfa Romeo er virkelig entusiastbilen. Men Montreal er virkelig rå og utrolig sjelden å se.
Da må du jo sjekke ut Corsa Italiana! Alfaklubben har klubbracing med alt fra Autobianchi A112 til Ferrari 308 og en haug med Alfa Romeo innimellom. Sjekk terminlista på http://corsaitaliana.no og kom og se om du kanskje har konkurrert med noen av GTAm-replicaene som kjører. Flere har mye løpshistorie fra 90-tallet.
Det skal jeg gjøre, er på jakt etter en klassisk asfaltracingbil igjen og sikler på Capri RS, BMW 3.0 CSL, GTAm evt en Pantera i LeMans trim, men det skal driftes og man skal både ha tid og penger til en slik hobby, hehe...
Men er du på tur gjennom Oslo eller på noen treff i nærheten, og har en halvtime og avse så send meg gjerne en PM, jeg vil gjerne se den i real life om det passer.
Har bodd i flere land og hatt flere morsomme biler men som sagt ALDRI opplevd den, det var forøvrig den første bilen jeg oppdaget som en "superbil" når jeg på 70-tallet leste auto motor und sport og Autokatalogen. Det var tider det, uten bekymringer hehe.
Vel vel, jeg gleder meg på dine vegne og er kjempeglad for at noen tar vare på gamle klassikere og ikke minst bruker dem
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Inntil det blir såpass på veiene at man tør å ta den ut, kan du jo sjekke restaureringsbloggen fra oktober 2005 frem til i dag. Den blir neppe ferdig i år heller, for slitedeler og resto-deler koster dessverre et statsbudsjett i en mindre bananrepublikk. Heldigvis er det lite med rust, kun generell oppussing og mekanikk. Montreal er forøvrig ikke laget med det beryktede sovjetiske ferdigrustede stålet, så den har holdt seg godt de 37 årene den har eksistert
Vil bare advare mot et firma som heter Dekkexpress.ALDRI handle hos dem.Har vel gått over ett år siden jeg bestilte dekk hos dem og har ikke sett noe til verken dekka eller pengene som jeg vil ha tilbake(3760 spenn).Saken har gått gjennom forliksrådet og er nå i namsmannens hender(og der blir den vel,tenker jeg).
Signatur
"A mans home is his castle,but his garage is his sanctuary"
Satser på å ha råd til en slik bil når jeg går av med pensjon ;D ;D
Fantastisk bil. Produsert 1970-75 i ca. 4000 eksemplarer. 2,6-liters V8 på 200hk. Mekanisk innsprøytning og tørrsump originalt. 0-100 på 7 blank. Ventilerte skivebremser på alle hjul. Ikke verst til å være 1970.
Den var tøff ;D
Helt fanatstisk bil, faktisk aldri sett i "real life". Har konkurrert i asfaltracing med noen GTAm'er og de har fantastisk lyd og kjøreglede, så Alfa Romeo er virkelig entusiastbilen. Men Montreal er virkelig rå og utrolig sjelden å se.
Morsomt at du deler dette med oss petrolheads.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Egne prosjektfilmer på YouTube
Det går vel en 4-5 stk. i Norge nå, men de er sjeldne på veien. I 2007 kjørte jeg litt under 5.000 km med den, inkludert en tur/retur Trondheim, men ellers har jeg bare truffet en på veien én gang.
Da må du jo sjekke ut Corsa Italiana! Alfaklubben har klubbracing med alt fra Autobianchi A112 til Ferrari 308 og en haug med Alfa Romeo innimellom. Sjekk terminlista på http://corsaitaliana.no og kom og se om du kanskje har konkurrert med noen av GTAm-replicaene som kjører. Flere har mye løpshistorie fra 90-tallet.
Planen er å ha den tipp topp (og neeesten original) til 50-årsdagen om 9 år ;D Utrolig avslappende å skru gammel bil, så denne karamellen skal jeg suge lenge på
Det skal jeg gjøre, er på jakt etter en klassisk asfaltracingbil igjen og sikler på Capri RS, BMW 3.0 CSL, GTAm evt en Pantera i LeMans trim, men det skal driftes og man skal både ha tid og penger til en slik hobby, hehe...
Men er du på tur gjennom Oslo eller på noen treff i nærheten, og har en halvtime og avse så send meg gjerne en PM, jeg vil gjerne se den i real life om det passer.
Har bodd i flere land og hatt flere morsomme biler men som sagt ALDRI opplevd den, det var forøvrig den første bilen jeg oppdaget som en "superbil" når jeg på 70-tallet leste auto motor und sport og Autokatalogen. Det var tider det, uten bekymringer hehe.
Vel vel, jeg gleder meg på dine vegne og er kjempeglad for at noen tar vare på gamle klassikere og ikke minst bruker dem
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.