Jeg har kjørt endel touran med DSG, 1,9 diesel. Det var den som fikk øynene mine opp for at jeg faktisk kan vurdere automat. Trikset er at man bruker venstrefoten på bremsen mens man gir gass, akkurat som med tradisjonelle automater i motbakke.
Haha, ja jeg prøvde det også. Da fikk skrotet skikkelig panikk.
Dette er enn 2,0 raklegreie. Relativt ny, tror jeg. Det har (heldigvis) bare blitt med den ene gangen foreløpig.
Min test av DSG med henger var 2007. Merka ingen tegn til elektronisk panikk av handlingen.
En ting til med avensisen: det finnes jo ikke bremsevirkning av motor. Sett CC på 50, og brått har man 80 i bunnen av en bakke.
Og touchskjerm i bil er like trafikkusikkert som det høres ut. Sikkert ikke uten grunn at det står over hele skjermen ved oppstart "bruk meg på eget ansvar"
I mangel av muteknapp, brukte vi mode-knappen på rattet, da gikk radioen til AM og ble stille. Må trykke et par ganger på mode etterpå for å komme til fm igjen.
Denne gir lyden av skurr på AM (eller MW som det heter her)
På min volvo, må jeg dra 2 ganger i dørhåndtaket når autolås er påslått. En for å låse opp, og en for å åpne. Skvatt noe inni helvete hver gang den låste seg i fart, så jeg slo av hele greia. (Når den låser, er det låst helt til jeg skal ut av bilen).
Ofte vet man ikke hva man IKKE vil ha, før man har eid det :)
Jeg har kjørt endel touran med DSG, 1,9 diesel. Det var den som fikk øynene mine opp for at jeg faktisk kan vurdere automat. Trikset er at man bruker venstrefoten på bremsen mens man gir gass, akkurat som med tradisjonelle automater i motbakke.
Haha, ja jeg prøvde det også. Da fikk skrotet skikkelig panikk.
Dette er enn 2,0 raklegreie. Relativt ny, tror jeg. Det har (heldigvis) bare blitt med den ene gangen foreløpig.
Min test av DSG med henger var 2007. Merka ingen tegn til elektronisk panikk av handlingen.
c DSG er noe av det mest håpløse jeg har vært borti. På en 2014 Touran så girer den til til høyere gir så fort en går av gassen og et turtall på 1200rpm får plastikkinteriøret til å skrangle godt. Ved den minste berøring av gassen girer den ned for 1600 dieselen har ikke krefter ved 1200 rpm.
Leser i instruksjonsboka at dørene låses opp nå "girspaken settes i 'P'-stilling". Fortsatt usikkert hva som faktisk skjer med manuell kasse.
Har noen av dere med en avensis diesel 126hk gjort noen praktiske målinger av forbruk? 30% over primeraen og 37% over oppgitt fra forhandler synes jeg indikerer at noe er galt. Testen ble altså gjort med CC i 80km/t på den flateste veien jeg vet om. Den gangen primeraen var oppe i tilsvarende forbruk var det en bremsekalipper som hadde satt seg fast. (Og årsaken til at de alle ble byttet.)
Jeg ligger ca på 0,7 det er med blandet kjøring, målt over flere dager, med kald start i 5-10 minus og mye småkjøring bort i butikken. Dette målt ved tom tank.. Da står også dieselvarmer på hele tiden og slår seg av og på automatisk..Nuller jeg måleren når jeg ligger på slik vei du nevner i 80km, vil måler ligge på ca 0,4 +- Men jeg har adhd motoren alle er redd for,, 07modell,
Sikker på at automatisk avblending av speil ikke er skrudd av? Vi har det på vår avensis 07, rart om de fjerner det på nyere modeller... 6 radioplasser burde jo holde? Finnes jo ikke seks kanaler som er verdt å høre på. Om noen år kan du kaste spilleren når FM nettet slås av. Har forøvrig hatt 7 primeraer opp igjennom åra. Slutta med å kjøpe Primera når P12 kom, den du har Da ble det for mye fransk for meg.
Min test av DSG med henger var 2007. Merka ingen tegn til elektronisk panikk av handlingen.
Og touchskjerm i bil er like trafikkusikkert som det høres ut. Sikkert ikke uten grunn at det står over hele skjermen ved oppstart "bruk meg på eget ansvar"
Det hjelper jo ikke stort det når man kan åpne dørene fra innsiden selv om de er låst.
Nei, men når bilen har betegnelsen med mest utstyr regner jeg jo med at det skal være slikt utstyr på den.
Urk! De var jo helt kurrante å sitte i i begynnelsen.
Jeg tipper aerodynamikk ettersom sammenligningsgrunnlaget er en frontrute som har kjørt mer enn dobbelt så langt
Det gikk jeg glipp av
Slik var primeraen. Jeg har ikke funnet noe tilsvarende på avensis.
Denne gir lyden av skurr på AM (eller MW som det heter her)
Ofte vet man ikke hva man IKKE vil ha, før man har eid det :)
DSG er noe av det mest håpløse jeg har vært borti. På en 2014 Touran så girer den til til høyere gir så fort en går av gassen og et turtall på 1200rpm får plastikkinteriøret til å skrangle godt. Ved den minste berøring av gassen girer den ned for 1600 dieselen har ikke krefter ved 1200 rpm.
Jeg ligger ca på 0,7 det er med blandet kjøring, målt over flere dager, med kald start i 5-10 minus og mye småkjøring bort i butikken. Dette målt ved tom tank.. Da står også dieselvarmer på hele tiden og slår seg av og på automatisk..Nuller jeg måleren når jeg ligger på slik vei du nevner i 80km, vil måler ligge på ca 0,4 +- Men jeg har adhd motoren alle er redd for,, 07modell,
Vi har det på vår avensis 07, rart om de fjerner det på nyere modeller...
6 radioplasser burde jo holde? Finnes jo ikke seks kanaler som er verdt å høre på. Om noen år kan du kaste spilleren når FM nettet slås av. Har forøvrig hatt 7 primeraer opp igjennom åra. Slutta med å kjøpe Primera når P12 kom, den du har Da ble det for mye fransk for meg.
Hva skjer hvis du går ut av bilen mens den står på tomgang og du smekker igjen døren?
(Ingen premie.)