334
7
0
Direktør stenger firmaets Facebook-konto: - Blir forsvarsløs
4,148
Oslo Vest
0
Help forsikring stenger facebook konto på grunn av hetsing og usannheter.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10113289
Direktøren uttaler:
De skriver om oss, men forteller bare en halv sannhet, sier han.
Grunnen til det er at noen få enkeltpersoner i økende grad har brukt disse sidene på å tømme seg. Bokstavelig talt.
Vi kunne ikke gå inn i saken fordi vi har taushetsplikt, men det er jo likevel mange som ser disse usanne historiene og tror på dem.
Næringsliv og sosiale medier er ikke enkelt.
http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10113289
Direktøren uttaler:
De skriver om oss, men forteller bare en halv sannhet, sier han.
Grunnen til det er at noen få enkeltpersoner i økende grad har brukt disse sidene på å tømme seg. Bokstavelig talt.
Vi kunne ikke gå inn i saken fordi vi har taushetsplikt, men det er jo likevel mange som ser disse usanne historiene og tror på dem.
Næringsliv og sosiale medier er ikke enkelt.
Signatur
Jeg har mer tro på at man administrerer kontoen med stødig hånd enn at man sletter den. Man må være der det skjer.
EDIT:
Mange firma har null erfaring og kunnskap om sosiale medier og bør kansje alikevel vurdere å ikke bruke det. Aller hels;, lære seg å beherske kunsten.
Som man reder ligger man.
De er nok tilbake i løpet av et par mnd. Skal man drive business i dag kan man ikke holde på slik.
En kundeportal der de kan ta i mot klager og tilbakemeldinger?
En markedsføringskanal? Som viser seg å bli et klagerør for useriøse kunder og folk som hater deg eller firmaet?
Hva gir Facebook et firma som ikke en proff hjemmeside gir?
Noen her som kan opplyse en uopplyst?
FB er en enorm ressurs for markedsføring. "Alle" er der, og "sperren" for å ta kontakt er langt mindre.
Tilstedeværelse på f.eks. Facebook er et supplement til en (statisk) webside. Mange integrerer sosiale mekanismer på sine egne nettsider, men Facebook leverer en ferdig plattform MED kundegruppen til stede. Via Facebook når man ekstreme mengder mennesker.
I tillegg kan man linke sin merkevare til ekte personer som du som kunde har et forhold til. Det skaper tillit.
Som sOPp sier: Facebook er i all hovedsak en markedsføringskanal. Det "vi" ser når vi interakterer med venner etc på Facebook er periferien av Facebook. Kjernen av Facebook er annonseadministrasjonen.
Google fungerer på samme måten. Ved å levere et produkt som tiltrekker seg mange mennesker, genereres et marked for reklame. Legg merke til annonsene som vises basert på hvilket søkeord du bruker. Facebook fungerer på samme måte, men i stedet for søkeord tilpasses annonsene til kjønn, alder, medlemskap i grupper, tilknytning til firmaer på Facebook samt en mengde andre demografiske data. En annonse for f.eks. Coca-Cola kan f.eks. vises kun til venner av personer som allerede er fan av Coca-Cola. Merkevaren Coca-Cola vises da sammen med navnet til en du stoler på, og dette overføres til merkevaren i din bevissthet.
På vegne av en organisasjon bruker jeg Facebook som markedsføringskanal. Jeg kan spisse annonsene mine til å vises KUN til riktig målgruppe. En mekanisme en plakat på bussen ikke kan tilby.