Neida/joda... Jeg booket 3 biler når de lanserte I3 tidlig i våres/sommer. 1 til meg og 2 til noen kollegaer som også skal ha.
Men DS5`en blir solgt/gitt bort når og hvis den blir reparert. Får de ikke fikset den snart, så kansellerer jeg bilen og krever pengene tilbake. Aner ikke helt hvordan, men brevet/kravet blir sendt til uken.
Var innom verkstedet i dag med reserve nøkkelen. De ville teste den også da det ikke hjalp å bytte BSI`en, alle dørlåser og sensorer osv osv. De skal bytte en LMD boks også i morgen og etter det er verkstedet med spesialtekniker fra Citroen Norge rådløse. Da mener de at de har testet absolutt alle enheter og de har også byttet absolutt alt som har med dette å gjøre.... Det som de synes er morsomst er at alt de har demontert er blitt testet og virker 100% som det skal. Men sammen virker de ikke. De har sågar krysstestet med andre DS5 som de har inne!
Uansett utfall i morgen, så har forhandleren og Citroen brent broen og jeg vil ikke ha noe mer med franskmenn å gjøre på et par tiår. Da bør de i hvert fall komme med et rimelig stort plaster, og det fryktelig fort!!
Jeg kjenner verksmesteren godt gjennom mange år. Og han sier at de aldri har hatt problemer utover de jeg har hatt med rygge alarm og kamera på noen av disse bilene. Jeg har absolutt ingen grunn til å mistenke noe annet heller. Men det gir meg null og nada trøst så lenge min bil er slik!
DU GJØr ALT KORREKT!
Det gleder meg å lese måten du gjør dette på, og må være drømmekunden. Du er saklig og lar de få mulighetene til rette slik de har iht regelverket. Det er synd å lese at du har hatt så mye problemer med en så spennende bil som DS5, men det hjelper selvsagt ikke deg.
Jeg berømmer måten du har presentert problemet på her på byggebolig, uten følelser og uten synsing, men rene fakta og ikke noe mer.
Innlegget er i mine øyne en mal på hvordan man kan offentliggjøre et problem på, opprettholde integritet og saklighet og samtidig kunne offentliggjøre hvem som er leverandør.
Jeg ønsker deg lykke til med nytt bilvalg og håper Citroen er anstendig når de kompenserer for dine problemer.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Takker, prøver jo å holde det saklig. Mye lettere for andre å komme med korrekte råd og tips.
Det ble ikke orden på bilen denne fredagen her, så jeg sendte Santander en epost med hele feil oppstillingen og krevde å heve leasingen med øyeblikkelig virkning samt refusjon av innskuddet minus bruksfradrag. Ba om at den siste måneden også frigis. Får jeg ikke siste måneden, så er det greit så lenge de kanselerer leasingen. Viktigste for meg nå er bare å bli ferdig med den bilen!
Kommer det en skikkelig beklagelse og et plaster på såret, kan det hende jeg handler en ny Citroen en gang. Jeg er 100% sikker på at det er denne bilen og ikke generelt som er/har vært problemet. Så nå blir det spennende å høre hva Santander kommer med motsvar til uken.....
Forhandleren beklager seg det de kan og mener at jeg må gå på leasingselskapet da jeg ikke kan bruke kjøpsloven og heve kjøpet. De prøver jo det de kan for å få den fikset, men jeg synes ikke det er godt nok når det har vært så mye forskjellig og så mange forsøk på å reparere samme feilen.
Jeg kan ikke nok juss, men har forhørt meg med NAF og advokat og de er jo også enige med problemstillngen med leasing. Det er dessverre ingen gode retningslinjer, rutiner og lover på dette ved leasing slik som kjøpsloven. Kanskje det blir det nå snart....
Det sørgeligste er jo at ALLE ( forhandleren, leasingselskapet og Citroen Norge ) mener at det ikke skal være slik og at bilen burde tas tilbake. Men ingen av dem har lyst til å ta den kostnaden..... Så da sitter jeg foreløpig med utgiftene og en grei lånebil som ikke er i nærheten av hva jeg betaler for!
Skremmende hvis ikke citroen-apparatet i norge klarer å feilsøke sine egne biler som de selger for mange hundre tusen. Da MÅ de bare ta den tilbake da.
Feilen er sikkert noe banalt slik som en dårlig terminering, kabelbrudd eller en kontakt sitter riktig i holderen.
En forhandler fortalte en historie om en Mercedes der batteriet feilet gang på gang (ladet seg ut). De byttet batteri flere ganger, sjekket alt uten å finne noe galt. Eieren var forbannet, verkstedet oppgitt.
Etter lang tid, og mange verkstedbesøk fant de til slutt feilen: Det viste det seg at lyset i bagasjerommet ikke slo seg av når det var lukket, og det tappet batteriet. Umulig å vite, om man ikke er inne i bagasjerommet med luken lukket.
Helt enig!
Det var derfor jeg skrev problemer med selve bilene..
Min byggeblogg her på forumet: http://www.byggebolig.no/index.php/topic,24165.0.html
DU GJØr ALT KORREKT!
Det gleder meg å lese måten du gjør dette på, og må være drømmekunden. Du er saklig og lar de få mulighetene til rette slik de har iht regelverket. Det er synd å lese at du har hatt så mye problemer med en så spennende bil som DS5, men det hjelper selvsagt ikke deg.
Jeg berømmer måten du har presentert problemet på her på byggebolig, uten følelser og uten synsing, men rene fakta og ikke noe mer.
Innlegget er i mine øyne en mal på hvordan man kan offentliggjøre et problem på, opprettholde integritet og saklighet og samtidig kunne offentliggjøre hvem som er leverandør.
Jeg ønsker deg lykke til med nytt bilvalg og håper Citroen er anstendig når de kompenserer for dine problemer.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Det ble ikke orden på bilen denne fredagen her, så jeg sendte Santander en epost med hele feil oppstillingen og krevde å heve leasingen med øyeblikkelig virkning samt refusjon av innskuddet minus bruksfradrag. Ba om at den siste måneden også frigis. Får jeg ikke siste måneden, så er det greit så lenge de kanselerer leasingen. Viktigste for meg nå er bare å bli ferdig med den bilen!
Kommer det en skikkelig beklagelse og et plaster på såret, kan det hende jeg handler en ny Citroen en gang. Jeg er 100% sikker på at det er denne bilen og ikke generelt som er/har vært problemet. Så nå blir det spennende å høre hva Santander kommer med motsvar til uken.....
Jeg kan ikke nok juss, men har forhørt meg med NAF og advokat og de er jo også enige med problemstillngen med leasing. Det er dessverre ingen gode retningslinjer, rutiner og lover på dette ved leasing slik som kjøpsloven. Kanskje det blir det nå snart....
Det sørgeligste er jo at ALLE ( forhandleren, leasingselskapet og Citroen Norge ) mener at det ikke skal være slik og at bilen burde tas tilbake. Men ingen av dem har lyst til å ta den kostnaden..... Så da sitter jeg foreløpig med utgiftene og en grei lånebil som ikke er i nærheten av hva jeg betaler for!
Det hyggelig av dem å mene at den skal tas tilbake, men det hjelper ikke når ingen av den virkelig mener det...
Feilen er sikkert noe banalt slik som en dårlig terminering, kabelbrudd eller en kontakt sitter riktig i holderen.
En forhandler fortalte en historie om en Mercedes der batteriet feilet gang på gang (ladet seg ut). De byttet batteri flere ganger, sjekket alt uten å finne noe galt. Eieren var forbannet, verkstedet oppgitt.
Etter lang tid, og mange verkstedbesøk fant de til slutt feilen: Det viste det seg at lyset i bagasjerommet ikke slo seg av når det var lukket, og det tappet batteriet. Umulig å vite, om man ikke er inne i bagasjerommet med luken lukket.
Banal feil...
Dette høres ut som ei vandrehistorie.