Kall inn alle parter til et møte med de møter opp personlig. (Hos forhandler for eksempel). Dere er jo alle enige om at dette ikke fungerer, så det er jo snakk om å finne en løsning. La både forhandler, importør og leasingselskap være klar over at ingen av de tjener på at saken når media.
Ja, jeg beromer måten han har håndtert saken, og ikke minst tonene overfor forhandler slik det fremstilles her. Jeg hadde nok ikke klart det så lenge...
Etter langt om lenge så hevder de nå at feilen er funnet og reparert. Visstnok en feilkobling hvor 2 kabler har blitt byttet om. Finner dette rart at en permanent feilkobling kan gi et sporadisk problem i dette tilfellet....?
Santander har midlertidig lagt seg flatt på slutten, men vil jo nå ikke gå med på å heve kjøpet siden feilen er rettet. Forhandleren har null vilje og Citroen Norge har gitt blanke i den prosessen, men de har nå i hvert fall stilt med service teknikere.
Jeg skal ned i morgen og bytte lånebilen med min, og får jo se hva de sier/ gjør da. Men føler på meg at absolutt alle broer er brent. Forhandleren har da i mine øyne takket for seg og vil ikke ha meg som kunde i fremtiden. Ei heller vil jeg noen gang gi en anbefaling om å handle bil der. Veldig synd å kaste 7 fornøyde bilkjøp i dass spør du meg, men hvis det er det de ønsker for å kunne spare litt penger akkurat nå, så får jo det være greit.
Full og sannsynligvis siste rapport kommer i morgen... Før bilen legges ut for "salg"
Synd å høre. Vil virkelig forhandleren spolere en såpass lojal kunde? De taper vel på det i lengden, men det får bli deres valg. Problemet i dag, er at INGEN vil ta noe som helst ansvar for det dem leverer eller gjør.
Tenkte meg det kunne være noe så enkelt, siden det har vært så mye feil, til tross for massivt delebytte, og kryssjekking. Men, det har tatt alt for lang tid. Håper det fungerer i morra, så du kan selge den.
Jeg har aldri ville eie en Citroen, grunnet slike historier før. De sier det er blitt bedre, men denne viser noe helt annet. Uansett, feil, er nå en ting. Hadde bare forhandler/importør tatt litt mer ansvar å få rettet opp i det lenge før, så hadde saken vært en helt annen. I mine øyne er dette her å drive regelrett piss på kundens bekostning (bokstavelig talt også).
Så, da er det greit, at Citroen viser sitt sanne jeg. Jeg skal ALDRI i mitt liv eie en Citroen. Har jeg ikke vært sikker før, er jeg det nå. Det er ene og alene grunnet ansvarsfraskrivelsen dems. Så jeg er evig takknemlig for å få slikt fram i lyset.
Lurer litt på hva slags bil du ender opp med da slike historier finnes hos alle. Bare på jobben kan jeg nevne 3 andre med tilsvarende hendelse/saksgang hos 3 forskjellige merker. I gata hvor jeg bor er det 2 som ikke skal ha samme merke neste gang. Trist er det men ikke enestående for Citroen er mitt inntrykk, selv om jeg nok er litt farget av egen interesse for merket. Tror det er rådende kultur hos forhandler og importør som teller mest for hvordan eier føler saken blir håndtert.
Ja, da var bilen hentet og det ser foreløpig ut som om feilen på låsen er fikset. Den låser seg ihvertfall på første forsøk. Jeg fikk se på loggen til mekanikeren og rapporten til Citroen og der står det at feilen skyldtes fire kabler som går til sensoren for KeyLess funksjonen. Disse hadde blitt stokket om under produksjonen av bilen. Nå er ikke jeg noen bil elektrikker, men jeg stiller meg undrende til at feilen da først viste seg når bilen var nærmere 2 måneder gammel og at problemet var sporadisk til å begynne med??? Før det i perioder var komplett umulig å låse for så å virke i korte perioder igjen.
Fikk heller ingen form for "unnskyldning" for at denne feilen har tatt over 6 måneder og 5 runder på verksted for å reparere, og at bilen har stått 7 uker på verksted, siste besøket nå varte nøyaktig 5 uker sammenhengende! Innstillingen fra forhandleren har heller ikke vært veldig service innstilt og hadde jeg behandlet mine kunder på denne måten, så hadde jeg ikke hatt returnerende kunder. Noe som er tilfelle i denne saken også. Jeg skal ikke handle bil igjen hos Autoco Bærum på Rud. Ei heller skal jeg på lenge handle en Citroen igjen hvis jeg i det hele tatt kommer til å vurdere dette merket igjen. Veldig synd, for jeg synes designen på spesielt DS serien er utrolig kul!
Får teste bilen en ukes tid før jeg prøver å videre lease den. Får jo håpe at den forblir feilfri ihvertfall noen år fremover og at noen og vil vurdere og overta en slik leasing. Kommer også til å sammenfatte en reportasje om bilen/ saken og oversende Bladet Bil og Broom slik at de forhåpentligvis kan gjøre en grundig analyse rundt rettslige krav for privat personer og leasing. Vet ikke om det hadde stoppet meg å privat lease hvis jeg visste om at man er tilnærmet rettsløs hvis bilen har større feil og mangler, for jeg hadde vel tenkt at " det skjer jo ikke meg...."! Men andre lurere individer vil kanskje tenke seg om en gang ekstra....? Min neste bil, skal ihvertfall ikke leases privat!
Lurer litt på hva slags bil du ender opp med da slike historier finnes hos alle. Bare på jobben kan jeg nevne 3 andre med tilsvarende hendelse/saksgang hos 3 forskjellige merker. I gata hvor jeg bor er det 2 som ikke skal ha samme merke neste gang. Trist er det men ikke enestående for Citroen er mitt inntrykk, selv om jeg nok er litt farget av egen interesse for merket. Tror det er rådende kultur hos forhandler og importør som teller mest for hvordan eier føler saken blir håndtert.
Det stemmer nok. Det er nok neppe noe ensrådene hos Citroen. Jeg har nettopp fått min egen bil omlevert. Saken har knapt vært så omfattende som med citroen, men verkstedet ødla mer enn de fiksa. Så da endte det heldigvis slik. Klart fratrekk for bruk ble det, men det er nå helt greit.
Bilforhandlere lever nok for godt og trygt. Det er og mange forhandlere å prøve seg igjennom. Men jeg tror de litt utafor byene har litt mer service enn de større i byen.
For min del er jeg ikke redd import. Den norske servicen er mange steder bånn i bøtta. Min måte å "ta igjen" er rett og slett at jeg finner meg steder utenlands som ordner opp billigere og langt mer serviceminded. Steder som derimot er unntaket, brukes flittig, og pris alene er ikke alt.
Får håpe ting er i orden nå, og at den forblir sånn. Liten bagatell, masse styr. Så skal ikke så mye sviktet til et sted før det baller på seg. Viser hvor viktig det er at ting er på stell hele tiden.
Steder som derimot er unntaket, brukes flittig, og pris alene er ikke alt.
Samme her. Jeg har funnet noen favoritter. Kan godt betale mye pr time bare feilen blir rettet. Dessuten er de flinke ofte mere effektive slik at man sparer på det.
La både forhandler, importør og leasingselskap være klar over at ingen av de tjener på at saken når media.
Santander har midlertidig lagt seg flatt på slutten, men vil jo nå ikke gå med på å heve kjøpet siden feilen er rettet. Forhandleren har null vilje og Citroen Norge har gitt blanke i den prosessen, men de har nå i hvert fall stilt med service teknikere.
Jeg skal ned i morgen og bytte lånebilen med min, og får jo se hva de sier/ gjør da. Men føler på meg at absolutt alle broer er brent. Forhandleren har da i mine øyne takket for seg og vil ikke ha meg som kunde i fremtiden. Ei heller vil jeg noen gang gi en anbefaling om å handle bil der. Veldig synd å kaste 7 fornøyde bilkjøp i dass spør du meg, men hvis det er det de ønsker for å kunne spare litt penger akkurat nå, så får jo det være greit.
Full og sannsynligvis siste rapport kommer i morgen... Før bilen legges ut for "salg"
Tenkte meg det kunne være noe så enkelt, siden det har vært så mye feil, til tross for massivt delebytte, og kryssjekking. Men, det har tatt alt for lang tid. Håper det fungerer i morra, så du kan selge den.
Jeg har aldri ville eie en Citroen, grunnet slike historier før. De sier det er blitt bedre, men denne viser noe helt annet. Uansett, feil, er nå en ting. Hadde bare forhandler/importør tatt litt mer ansvar å få rettet opp i det lenge før, så hadde saken vært en helt annen. I mine øyne er dette her å drive regelrett piss på kundens bekostning (bokstavelig talt også).
Så, da er det greit, at Citroen viser sitt sanne jeg. Jeg skal ALDRI i mitt liv eie en Citroen. Har jeg ikke vært sikker før, er jeg det nå. Det er ene og alene grunnet ansvarsfraskrivelsen dems. Så jeg er evig takknemlig for å få slikt fram i lyset.
Bare på jobben kan jeg nevne 3 andre med tilsvarende hendelse/saksgang hos 3 forskjellige merker. I gata hvor jeg bor er det 2 som ikke skal ha samme merke neste gang. Trist er det men ikke enestående for Citroen er mitt inntrykk, selv om jeg nok er litt farget av egen interesse for merket. Tror det er rådende kultur hos forhandler og importør som teller mest for hvordan eier føler saken blir håndtert.
Egne prosjektfilmer på YouTube
Fikk heller ingen form for "unnskyldning" for at denne feilen har tatt over 6 måneder og 5 runder på verksted for å reparere, og at bilen har stått 7 uker på verksted, siste besøket nå varte nøyaktig 5 uker sammenhengende! Innstillingen fra forhandleren har heller ikke vært veldig service innstilt og hadde jeg behandlet mine kunder på denne måten, så hadde jeg ikke hatt returnerende kunder. Noe som er tilfelle i denne saken også. Jeg skal ikke handle bil igjen hos Autoco Bærum på Rud. Ei heller skal jeg på lenge handle en Citroen igjen hvis jeg i det hele tatt kommer til å vurdere dette merket igjen. Veldig synd, for jeg synes designen på spesielt DS serien er utrolig kul!
Får teste bilen en ukes tid før jeg prøver å videre lease den. Får jo håpe at den forblir feilfri ihvertfall noen år fremover og at noen og vil vurdere og overta en slik leasing. Kommer også til å sammenfatte en reportasje om bilen/ saken og oversende Bladet Bil og Broom slik at de forhåpentligvis kan gjøre en grundig analyse rundt rettslige krav for privat personer og leasing. Vet ikke om det hadde stoppet meg å privat lease hvis jeg visste om at man er tilnærmet rettsløs hvis bilen har større feil og mangler, for jeg hadde vel tenkt at " det skjer jo ikke meg...."! Men andre lurere individer vil kanskje tenke seg om en gang ekstra....? Min neste bil, skal ihvertfall ikke leases privat!
Det stemmer nok. Det er nok neppe noe ensrådene hos Citroen. Jeg har nettopp fått min egen bil omlevert. Saken har knapt vært så omfattende som med citroen, men verkstedet ødla mer enn de fiksa. Så da endte det heldigvis slik. Klart fratrekk for bruk ble det, men det er nå helt greit.
Bilforhandlere lever nok for godt og trygt. Det er og mange forhandlere å prøve seg igjennom. Men jeg tror de litt utafor byene har litt mer service enn de større i byen.
For min del er jeg ikke redd import. Den norske servicen er mange steder bånn i bøtta. Min måte å "ta igjen" er rett og slett at jeg finner meg steder utenlands som ordner opp billigere og langt mer serviceminded. Steder som derimot er unntaket, brukes flittig, og pris alene er ikke alt.