Nei da blir det ramaskrik. Det ser vi hver høst på Tv her på vestlandet Og krasja biler i massevis! Min personlig vedlikeholdte 89 modell er nok langt mer trafikksikker enn mange østlandske og sørlandske bilister som strengt tatt burde kjørt på skinner med autopiloten påkoplet.
Siste redigering: Monday, January 24, 2011 3:37:29 PM av President Grønning
Både og. Jeg var forferdet over kjøreegenskapene til folk i Oslo da jeg flyttet hit. Tenkte at alle "sørlendinger" var ubrukelige på vinteren. Har etter det flyttet ut av byen og til Akershus og her er tilstanden meget bedre. Folk kjører mer vettugt. Det er selvfølgelig idioter som ellers i landet, men er vel heller rundt gjennomsnittet.
Det finnes dårlige sjåfører, noen mener at dette er en kjønngreie. Jeg orker ikke den diskusjonen, men kjørelæreren min og jeg var enige hvertfall ;D Alder gjør også noe med beina som fører til at pedalene brukes på en merkelig måte.
Sørlendinger er ikke så verst, det er grisegrendt her. Og det sier seg selv at folk på Vestlandet vet hva en glatt bakke er. I Oslo går det vel mer på "grøtkjøring" og glatte trikkeskinner
Nye og sikrere veier bygges hele tiden, og 25 mill pr dødsulykke er mer enn hva de fleste har i lomma. Dropp noen dødsulykker og man er i mål.
Men det går sakte, og de nye veiene kunne i det minste holdt polsk standard...
Salting er et eksempel på at staten tar vare på folk. Jeg synes også det er kjipt at bilen min etser bort, men folk tar ikke ansvar og kjører etter forholdene, det kan man bare glemme.
Vel det gjør dem uansett ikke. Det er mange som holder seg til fartsgrensen selv om det er is på veien. Da hjelper det ikke å ha sikker bil.
Jeg ser også at folk klager fælt over at det blir spor på riksveiene, hva tror du skjer når det blir spor på E18?
Nye og sikrere veier bygges hele tiden, og 25 mill pr dødsulykke er mer enn hva de fleste har i lomma. Dropp noen dødsulykker og man er i mål.
Men det går sakte, og de nye veiene kunne i det minste holdt polsk standard...
Hah. Ikke kjørt motorveien inn til Krakow du eller? Det er noe av det verste jeg har opplevd. Men de pusser opp vei som bare pokker. Nå er Polen velsignet med veldig mye flatt terreng da. Det er en del billigere å bygge vei i.
Jeg har kjørt motorveien inn til Krakow. Hvis ikke jeg husker feil, så brukes det betong der? Det fører til mange skjøter som rister godt. For ikke å snakke om alle de prostituerte som surrer i veikanten der, men vi har jo også elg som er på villspor noen ganger. Dvs det er vel egentlig de som er på spor før vi legger veien rett over sporet.
Hans9001 sier at det er mange som holder fartsgrensen selv om det er is på veien og at det da ikke hjelper å ha sikker bil. Jeg ber deg om å revurdere den uttalelsen, for den faller på sin egen urimelighet ;)
Angående spor i veiene, så mente jeg spor i islagt vei.
Det går vel litt sakte med veiutbygging, men som det nevnes så er Norge et av de værre stedene der man kan lage veier for høy hastighet og lav ulykkesrate. Jeg er imponert over tidenes største veiprosjekt her til lands, nesten 40 km med firefelts motorvei fra Grimstad til Kristiansand ferdig etter tre år. Den er litt ujevn nå, men det siste asfaltlaget kommer etterhvert. Her blir det vanskelig å kjøre seg ihjel.
Dette er et billån de fleste burde kunne leve med. Ikke noe for storfamilien, men dog Hvor mye staten tar er vel lite interessant med denne prisen, men det er nok forholdsvis lite.
Nye og sikrere veier bygges hele tiden, og 25 mill pr dødsulykke er mer enn hva de fleste har i lomma. Dropp noen dødsulykker og man er i mål.
Men det går sakte, og de nye veiene kunne i det minste holdt polsk standard...
Hah. Ikke kjørt motorveien inn til Krakow du eller? Det er noe av det verste jeg har opplevd. Men de pusser opp vei som bare pokker. Nå er Polen velsignet med veldig mye flatt terreng da. Det er en del billigere å bygge vei i.
Tenker du på veien mellom Warsawa og Krakow? Den er gammel, men bedre enn hva vi hadde i Norge på dn tiden. Da jeg var der var veien ihjelkjørt og dårlig vedlikeholdt. De nye motorveiene er bra.
Dette er et billån de fleste burde kunne leve med. Ikke noe for storfamilien, men dog Hvor mye staten tar er vel lite interessant med denne prisen, men det er nok forholdsvis lite.
Ja, det kan være jeg er for kresen. Er denne bilen miljøvennlig? Finnes det bare slike biler ellers i Europa? Fungerer slike biler i bakkene på Vestlandet? Nå har det seg sånn at jeg har kjørt en 1,1 liters Hyundai på en gresk øy med mange bakker. Det gikk såvidt med to små menensker i bilen ;)
Hvor mye koster en Golf som må betegnes som en høyst vanlig småbil? Joda, fra 220 000 kr.
For meg er det nok å se på at verdens rikeste land har europas eldste bilpark. Noe er galt.
Nye og sikrere veier bygges hele tiden, og 25 mill pr dødsulykke er mer enn hva de fleste har i lomma. Dropp noen dødsulykker og man er i mål.
Men det går sakte, og de nye veiene kunne i det minste holdt polsk standard...
Hah. Ikke kjørt motorveien inn til Krakow du eller? Det er noe av det verste jeg har opplevd. Men de pusser opp vei som bare pokker. Nå er Polen velsignet med veldig mye flatt terreng da. Det er en del billigere å bygge vei i.
Tenker du på veien mellom Warsawa og Krakow? Den er gammel, men bedre enn hva vi hadde i Norge på dn tiden. Da jeg var der var veien ihjelkjørt og dårlig vedlikeholdt. De nye motorveiene er bra.
Sørlendinger er ikke så verst, det er grisegrendt her. Og det sier seg selv at folk på Vestlandet vet hva en glatt bakke er. I Oslo går det vel mer på "grøtkjøring" og glatte trikkeskinner
Hans9001 sier at det er mange som holder fartsgrensen selv om det er is på veien og at det da ikke hjelper å ha sikker bil. Jeg ber deg om å revurdere den uttalelsen, for den faller på sin egen urimelighet ;)
Angående spor i veiene, så mente jeg spor i islagt vei.
Det går vel litt sakte med veiutbygging, men som det nevnes så er Norge et av de værre stedene der man kan lage veier for høy hastighet og lav ulykkesrate. Jeg er imponert over tidenes største veiprosjekt her til lands, nesten 40 km med firefelts motorvei fra Grimstad til Kristiansand ferdig etter tre år. Den er litt ujevn nå, men det siste asfaltlaget kommer etterhvert. Her blir det vanskelig å kjøre seg ihjel.
http://www.agderops.no/hovedsiden.asp?aid=18887&gid=8790
Hundai i10 1.1 65hk Classic kr 126950,-
Dette er et billån de fleste burde kunne leve med. Ikke noe for storfamilien, men dog Hvor mye staten tar er vel lite interessant med denne prisen, men det er nok forholdsvis lite.
Ja, det kan være jeg er for kresen. Er denne bilen miljøvennlig? Finnes det bare slike biler ellers i Europa? Fungerer slike biler i bakkene på Vestlandet? Nå har det seg sånn at jeg har kjørt en 1,1 liters Hyundai på en gresk øy med mange bakker. Det gikk såvidt med to små menensker i bilen ;)
Hvor mye koster en Golf som må betegnes som en høyst vanlig småbil? Joda, fra 220 000 kr.
For meg er det nok å se på at verdens rikeste land har europas eldste bilpark. Noe er galt.
Mulig, kjørte mellom Katowice og Krakow.