Ville berre komme med ei lita oppdatering her. Har ikkje fått kjøpt oss ny bil enda, mykje pengar som går med til oppussing osv. Men bilen står inne til 120.000 km service no, samtidig som EU-kontroll skulle bli tatt. 14500,- for dette. Men igår tidlig ringte verkstedet, og sa at samtlige bremseklossar- og skiver må byttast, samt at begge bakfjørene var knekt. Ytterligare 13k :'( Blir nok ei stund til oss får bytta bil no som budsjettet ryk litt, evt. så kjem bilbyttet meget fort :D
Mest aktuelle kandidatar så langt: -Passaten tronar på topp, finn ingen andre som gir like mykje bang-for-bucks. Mest aktuell er 7.-generasjon, men 8.-gen fristar også sidan bagasjeplassen er økt fra 603 til 650 liter. Synast dog 7.-generasjon ser bedre ut av ein eller annan grunn. -Skoda Octavia, men synast dei ofte har traust interiør -Subaru Legacy, er nok den minste av kandidatane. Fin bil ellers -Eldre Mercedes E-klasse er ein litan outsider, fann ein lekker e320 amg63-look på finn til brukbar pris, men då har den sjølvsagt gått 250.000 km, og litt av kvart begynner sikkert å bli klart for utbytting. Trur nok det blir å kjøpe ein bil av nyare årgang, slik at ein får garanti/reklamasjonsrett i begynnelsen.
Signatur
Møbelsnekkar med hjarte for custom-løysinger og høgtalarar Einebolig frå 1950 under oppussing
Husk at det er du selv som betaler for garantien. Det blir et regnestykke.
Bytte alle skiver og klosser, samt to bakfjærer for 13.000 hørtes veldig mye ut.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Sikkert en helt grei pris hvis man absolutt må ha originaldeler, byttet av merkeverksted. Tror jeg ville tatt en ringerunde og hørt med andre verksteder.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Tenkte eigentleg det var ein relativt fair pris eg, det er jo ein del som skal gjerast, samt at dei sa at sidan bilen er Quattro så regnar dei 6 arbeidstimar kun for å skifte bakfjørene. Å gjere det sjølv er dessverre ikkje eit alternativ, då eg er relativt opptatt om dagen med oppussing, å vere nybakt far, jobbe fullt samt prøve å få trent Verkstedet er ikkje merkeverkstad, men underlagt Mekonomen.
Signatur
Møbelsnekkar med hjarte for custom-løysinger og høgtalarar Einebolig frå 1950 under oppussing
Tenkte eigentleg det var ein relativt fair pris eg, det er jo ein del som skal gjerast, samt at dei sa at sidan bilen er Quattro så regnar dei 6 arbeidstimar kun for å skifte bakfjørene. Å gjere det sjølv er dessverre ikkje eit alternativ, då eg er relativt opptatt om dagen med oppussing, å vere nybakt far, jobbe fullt samt prøve å få trent Verkstedet er ikkje merkeverkstad, men underlagt Mekonomen.
3 timer per fjær, det er vel altfor mye? (kaffe/matpauser er vel inkludert i arbeidstiden da >)
Signatur
"Den viktigste livsvisdom må vi oppdage med våre egne øyne" (Nansen)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode (gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Ville berre komme med ei lita oppdatering her. Har ikkje fått kjøpt oss ny bil enda, mykje pengar som går med til oppussing osv. Men bilen står inne til 120.000 km service no, samtidig som EU-kontroll skulle bli tatt. 14500,- for dette. Men igår tidlig ringte verkstedet, og sa at samtlige bremseklossar- og skiver må byttast, samt at begge bakfjørene var knekt. Ytterligare 13k :'( Blir nok ei stund til oss får bytta bil no som budsjettet ryk litt, evt. så kjem bilbyttet meget fort :D
Mest aktuelle kandidatar så langt: -Passaten tronar på topp, finn ingen andre som gir like mykje bang-for-bucks. Mest aktuell er 7.-generasjon, men 8.-gen fristar også sidan bagasjeplassen er økt fra 603 til 650 liter. Synast dog 7.-generasjon ser bedre ut av ein eller annan grunn. -Skoda Octavia, men synast dei ofte har traust interiør -Subaru Legacy, er nok den minste av kandidatane. Fin bil ellers -Eldre Mercedes E-klasse er ein litan outsider, fann ein lekker e320 amg63-look på finn til brukbar pris, men då har den sjølvsagt gått 250.000 km, og litt av kvart begynner sikkert å bli klart for utbytting. Trur nok det blir å kjøpe ein bil av nyare årgang, slik at ein får garanti/reklamasjonsrett i begynnelsen.
Ocativa i samme selskap som E-klasse ? Octiavia blir liten sammenlignet med Passat og E-klasse. Den er 466cm lang. E-klasse er 487cm. Riktignok har man prioritert bagasjeplass i Octavia, men et sted må man stjele fra - og det er bakseteplassen - den er utrolig dårlig.
Jeg stusset også på at Subaru Legacy ble nevnt som minst, som jeg oppfatter som diger i forhold til Skoda Octavia. Så googlet jeg "bagasjevolum Skoda Octavia" og fant ut at nyeste Octavia har vokst og fått tilnærmet samme basjevolum med nedlagte seter og tilnærmet samme utvendige lengde som min 12 år gamle Legacy.
Signatur
Bor i horisontaldelt tomannsbolig fra 1948 i Tromsø. Utdannet geolog, jobber i med gravesøknader i kommunen.
E-klasse W/S210 og C-klasse W/S203 skal man være litt ekstra obs på, ja.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Mest aktuelle kandidatar så langt:
-Passaten tronar på topp, finn ingen andre som gir like mykje bang-for-bucks. Mest aktuell er 7.-generasjon, men 8.-gen fristar også sidan bagasjeplassen er økt fra 603 til 650 liter. Synast dog 7.-generasjon ser bedre ut av ein eller annan grunn.
-Skoda Octavia, men synast dei ofte har traust interiør
-Subaru Legacy, er nok den minste av kandidatane. Fin bil ellers
-Eldre Mercedes E-klasse er ein litan outsider, fann ein lekker e320 amg63-look på finn til brukbar pris, men då har den sjølvsagt gått 250.000 km, og litt av kvart begynner sikkert å bli klart for utbytting. Trur nok det blir å kjøpe ein bil av nyare årgang, slik at ein får garanti/reklamasjonsrett i begynnelsen.
Einebolig frå 1950 under oppussing
Bytte alle skiver og klosser, samt to bakfjærer for 13.000 hørtes veldig mye ut.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Originaldeler? 2 fjærer, 4 skiver og 4x4 stk klosser koster jo litt også i tillegg til timeprisen!
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Einebolig frå 1950 under oppussing
3 timer per fjær, det er vel altfor mye? (kaffe/matpauser er vel inkludert i arbeidstiden da >)
Tekniker med verktøy.......Festool, Makita, Paslode
(gassverktøy med lav vekt), Millvaukee ....og litt til
Ocativa i samme selskap som E-klasse ?
Octiavia blir liten sammenlignet med Passat og E-klasse. Den er 466cm lang. E-klasse er 487cm. Riktignok har man prioritert bagasjeplass i Octavia, men et sted må man stjele fra - og det er bakseteplassen - den er utrolig dårlig.
Passaten er nok et trygt og kurrant valg.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.