Det var en god pris... Men det er sedan? Jeg kikket på Avensis Stv diesel for et par år siden, og da måtte jeg ut med rundt 400.000. Og det var ikke noe Executive, for å si det slik.
Men, man danner seg jo et bilde (bokstavlig) av enkelte "gjengangere" på forumet. Og positivt ment, med sedvanlige korrekte, gjennomtenkte og velartikulerte svar, samt utvilsomt til daglig et ulastelig antrekk, klarer ikke jeg helt å se for meg Mr. incognito i en Mini-morris. Vil anta at noe mer håndsydd skinninteriør enn som så er mer kledelig ;)
Likevel, siden du selv nevner Mini, er det i mitt hode mer nærliggende å anta at du kunne hatt en forkjærlighet for "Bauhaus-bilen" Citroën Visa (er det det den heter ? Minnes vi leide en slik på Ibiza i 1987). Skal vel vanskelig gjøres å lage en mer firkantet blikkboks og dermed lik et funkishus på hjul. ;D
Men siden nevnte vidunder hverken er engelsk eller særlig lavenergi, står fortsatt mine forrige tips ved lag...Uvisst av hvilken grunn har jeg liten tro på at du hverken kjører Rolce eller Range Rover.
Det var en god pris... Men det er sedan? Jeg kikket på Avensis Stv diesel for et par år siden, og da måtte jeg ut med rundt 400.000. Og det var ikke noe Executive, for å si det slik.
Nei, er ikke sedan jeg har kjøpt. Må ha stasjonsvogn når man har barn og hund. Det er utrolig hard konkurranse mellom butikkene i mellomsegmentet, som Toyota, Ford, Skoda osv., slik at prisene må dumpes. Synes jeg fikk en bra bil til den prisen, men jeg hadde ikke giddet å betalt fullpris for den.
OK godt kjøp da vil jeg si. Jeg betalte 365 for en Ford Mondeo Titanium Stv diesel for to år siden. Det var etter en durabelig pruterunde der vi startet på rundt 390. Avensis stv var som sagt betraktelig dyrere.
Jeg lånte akkurat en Toyota Avensis D4D Executive D-Cat 150hk diesel med masser av utstyr. Ulempen var at den hadde autmatkasse. Med girspaker på rattet så var det litt harry og tøft på samme tid. Men selv i sportsmodus opplevdes den D-cat treg og lite responsiv sammenliknet med Ford Mondeo Titanium X 140 hk diesel med Powershift. Kanskje man må opp på D-cat 177hk for å få noe mer punch i forbikjøringer?
Det som er flott med Avensisen var mye flott elektronikk og lyse skinnseter. Dessuten har den et meget godt rykte og er lett å selge videre.
Men, skal man ha motorkraft så ville jeg gått for Mondeo 140hk diesel eller 163hk dieselen deres. Mondeo 2011 modell ligger bedre på veien og oppleves stivere. Må si jeg er imponert over deres 140hk dieselmotor. Veldig turtallsvillig og trekker jevnt helt opp til rødmerking. Masse NM som du har tilgjengelig fra 1500 o/min.
Har i dag Mondeo Titanium X med chippet 190hk TDCI og med sine 460NM må jeg si dette er en behagelig "ulv i fåreklær" familiebil.... Har rundt 300NM fra 1650 o/min og kan ikke si jeg merker om det er ei campingvogn bak eller ikke (ok, litt merkes det ved start)
Nyeste 2011 modell Mondeo Titanium S leveres med samme 2,2 TDCI motor med da med 200HK orginalt. Ikke dyr er den heller, rundt 550 000,- med masser av utstyr.
Selv satser jeg på Subaru Outback 2.0D Premium når jeg skal bytte bil til vinteren. Boxerdieselen er strålende og 4-hjulstrekket markedets beste (sies det). Enten den eller en Volvo XC60 D5 (2010 modell).
Jeg lånte akkurat en Toyota Avensis D4D Executive D-Cat 150hk diesel med masser av utstyr. Ulempen var at den hadde autmatkasse. Med girspaker på rattet så var det litt harry og tøft på samme tid. Men selv i sportsmodus opplevdes den D-cat treg og lite responsiv sammenliknet med Ford Mondeo Titanium X 140 hk diesel med Powershift. Kanskje man må opp på D-cat 177hk for å få noe mer punch i forbikjøringer?
Du har rett i at de største motorene til nye Avensis ikke er helt på topp. Er derfor de fleste biltester jeg har lest, har ment at det holder med 126 hk diesel i forhold til ytelse og ikke minst pris. De største motorene til Avensis er for dyre til at de er verdt pengene i mellom i forhold til en 126hk. Testene sier også at 126hk dieselen er omtrent like sprek som 140hk til de tyske bilmerkene + Ford. Jeg har altfor lite grunnlag til å sammenligne 126 hk Toyota mot 140 hk fra en annen produsent, men jeg følte at demobilen jeg fikk med hjem var mer enn sprek nok.
Det var en god pris... Men det er sedan? Jeg kikket på Avensis Stv diesel for et par år siden, og da måtte jeg ut med rundt 400.000. Og det var ikke noe Executive, for å si det slik.
Nei, er ikke sedan jeg har kjøpt. Må ha stasjonsvogn når man har barn og hund. Det er utrolig hard konkurranse mellom butikkene i mellomsegmentet, som Toyota, Ford, Skoda osv., slik at prisene må dumpes. Synes jeg fikk en bra bil til den prisen, men jeg hadde ikke giddet å betalt fullpris for den.
Kjører ikke Rolls Royce nei, hehe, men hadde ikke hatt problem med en litt eldre Bentley Arnage. Men jeg hadde bilsen på service for ikke lenge siden og da fikk jeg låne en Jaguar X stv. Akkurat den jeg lånte var en 3 liter V6 med firehjulstrekk men de finnes med en 2 liters diesel som stasjonsvogn og da finnes det brukte utgaver i fra ca kr. 150.000,- for en 2005 modell. Det er et stort verditap fra den er ny men for den summen og oppover for man faktisk en flott bil med skinninteriør, treverk og gode kjøreegenskaper, og ikke minst bruker den ca 0.6 l/m.
Smak og behag, min erfaring med engelske biler har bare vært positiv og dersom man tar vare på dem så holder de seg i verdi og de holder lenge. Dog har de de et ganske høyt verditap etter at de er nye, men kjøper man en slik bil noen år gammel er det i mine øyne mye bil for pengene.
Signatur
mvh Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS ) Selger lavenergihus fra Tyskland.
Har hatt Audi en gang, og det var en gang for mye. Aldri mer tysk!
Hehe, prøv en ordentlig tysk bil (ikke audi) før du bestemmer deg for det.
Det var i grunn min tanke også. Det finnes mye bra tysk. Jeg er ikke spesielt begeistret for Toyota, men de kommer seg stadig, og til den prisen han har fått tilbud på, så blir det vanskelig å argumentere mot. De er også flinke på kundebehandling, og da står vi egentlig bare igjen med at bilene er litt kjipe, og at 126 hk er litt sløvt. Han har jo hatt flere toyota tidligere, og ser åpenbart ut til å leve godt med det.
Fornuftsmessig er det bare å løpe å kjøpe. (men jeg hadde heller kjøpt en pent brukt e-klasse eller 5-serie)
Sett deg inn i en Toyota (eller Opel) og en Mercedes som begge er rulla 400000km+, og kjør en tur.
Det blir vel heller et valg mellom 1000kg spiker og en bil vil jeg tro. Ikke mange biler som bikker 400000.
Min har akkurat bikket 520' :)
De fleste biler går omtrent så langt eierene gidder å ta vare på dem. Det er ikke mye påkost jeg har på min, men den får litt nye deler innimellom, helst før ting går gæli. Jeg har hatt den siden 286.000 km, og aldri opplevd å bli stående langs veien.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Ja, det kan jo være så mangt...
Men, man danner seg jo et bilde (bokstavlig) av enkelte "gjengangere" på forumet. Og positivt ment, med sedvanlige korrekte, gjennomtenkte og velartikulerte svar, samt utvilsomt til daglig et ulastelig antrekk, klarer ikke jeg helt å se for meg Mr. incognito i en Mini-morris. Vil anta at noe mer håndsydd skinninteriør enn som så er mer kledelig ;)
Likevel, siden du selv nevner Mini, er det i mitt hode mer nærliggende å anta at du kunne hatt en forkjærlighet for "Bauhaus-bilen" Citroën Visa (er det det den heter ? Minnes vi leide en slik på Ibiza i 1987). Skal vel vanskelig gjøres å lage en mer firkantet blikkboks og dermed lik et funkishus på hjul. ;D
Men siden nevnte vidunder hverken er engelsk eller særlig lavenergi, står fortsatt mine forrige tips ved lag...Uvisst av hvilken grunn har jeg liten tro på at du hverken kjører Rolce eller Range Rover.
Nei, er ikke sedan jeg har kjøpt. Må ha stasjonsvogn når man har barn og hund. Det er utrolig hard konkurranse mellom butikkene i mellomsegmentet, som Toyota, Ford, Skoda osv., slik at prisene må dumpes. Synes jeg fikk en bra bil til den prisen, men jeg hadde ikke giddet å betalt fullpris for den.
Kos deg med nybil!
Det som er flott med Avensisen var mye flott elektronikk og lyse skinnseter. Dessuten har den et meget godt rykte og er lett å selge videre.
Men, skal man ha motorkraft så ville jeg gått for Mondeo 140hk diesel eller 163hk dieselen deres. Mondeo 2011 modell ligger bedre på veien og oppleves stivere. Må si jeg er imponert over deres 140hk dieselmotor. Veldig turtallsvillig og trekker jevnt helt opp til rødmerking. Masse NM som du har tilgjengelig fra 1500 o/min.
Har i dag Mondeo Titanium X med chippet 190hk TDCI og med sine 460NM må jeg si dette er en behagelig "ulv i fåreklær" familiebil.... Har rundt 300NM fra 1650 o/min og kan ikke si jeg merker om det er ei campingvogn bak eller ikke (ok, litt merkes det ved start)
Nyeste 2011 modell Mondeo Titanium S leveres med samme 2,2 TDCI motor med da med 200HK orginalt. Ikke dyr er den heller, rundt 550 000,- med masser av utstyr.
Selv satser jeg på Subaru Outback 2.0D Premium når jeg skal bytte bil til vinteren. Boxerdieselen er strålende og 4-hjulstrekket markedets beste (sies det). Enten den eller en Volvo XC60 D5 (2010 modell).
Lekehusbloggen min
Terassebyggebloggen
260m2 bta trehus etter TEK07, Thermia Optimum G2 8kw i serie med 200ltr OZO Super. 180m energihull. Roth vannbåren varme.
Du har rett i at de største motorene til nye Avensis ikke er helt på topp. Er derfor de fleste biltester jeg har lest, har ment at det holder med 126 hk diesel i forhold til ytelse og ikke minst pris. De største motorene til Avensis er for dyre til at de er verdt pengene i mellom i forhold til en 126hk. Testene sier også at 126hk dieselen er omtrent like sprek som 140hk til de tyske bilmerkene + Ford. Jeg har altfor lite grunnlag til å sammenligne 126 hk Toyota mot 140 hk fra en annen produsent, men jeg følte at demobilen jeg fikk med hjem var mer enn sprek nok.
Kjører ikke Rolls Royce nei, hehe, men hadde ikke hatt problem med en litt eldre Bentley Arnage. Men jeg hadde bilsen på service for ikke lenge siden og da fikk jeg låne en Jaguar X stv. Akkurat den jeg lånte var en 3 liter V6 med firehjulstrekk men de finnes med en 2 liters diesel som stasjonsvogn og da finnes det brukte utgaver i fra ca kr. 150.000,- for en 2005 modell. Det er et stort verditap fra den er ny men for den summen og oppover for man faktisk en flott bil med skinninteriør, treverk og gode kjøreegenskaper, og ikke minst bruker den ca 0.6 l/m.
Smak og behag, min erfaring med engelske biler har bare vært positiv og dersom man tar vare på dem så holder de seg i verdi og de holder lenge. Dog har de de et ganske høyt verditap etter at de er nye, men kjøper man en slik bil noen år gammel er det i mine øyne mye bil for pengene.
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Det var i grunn min tanke også. Det finnes mye bra tysk.
Jeg er ikke spesielt begeistret for Toyota, men de kommer seg stadig, og til den prisen han har fått tilbud på, så blir det vanskelig å argumentere mot. De er også flinke på kundebehandling, og da står vi egentlig bare igjen med at bilene er litt kjipe, og at 126 hk er litt sløvt. Han har jo hatt flere toyota tidligere, og ser åpenbart ut til å leve godt med det.
Fornuftsmessig er det bare å løpe å kjøpe.
(men jeg hadde heller kjøpt en pent brukt e-klasse eller 5-serie)
Min har akkurat bikket 520' :)
De fleste biler går omtrent så langt eierene gidder å ta vare på dem. Det er ikke mye påkost jeg har på min, men den får litt nye deler innimellom, helst før ting går gæli. Jeg har hatt den siden 286.000 km, og aldri opplevd å bli stående langs veien.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.