harald 1966: om fem år kan jeg kaste bilen, hver dag over 5 år har jeg gratis bil.
Argumentet med batteri og kostnad på slike synes jeg faller på stengrunn. Dette er som med alt annet i fremtiden. Vi vet ikke noe om det. Arngrens har flyvebiler, vi kan anrike uran som vi benytter stabilt i bilene, norwegian får dreamlineren på vingene og richard branson kommer endelig rundt jordkloden i den forbanna luftballongen sin. Hvis mange nok handler elbil blir batteriene kostende omtrent det et regreimskifte inkl service koster på en audi f.eks.
harald 1966: om fem år kan jeg kaste bilen, hver dag over 5 år har jeg gratis bil.
Argumentet med batteri og kostnad på slike synes jeg faller på stengrunn. Dette er som med alt annet i fremtiden. Vi vet ikke noe om det. Arngrens har flyvebiler, vi kan anrike uran som vi benytter stabilt i bilene, norwegian får dreamlineren på vingene og richard branson kommer endelig rundt jordkloden i den forbanna luftballongen sin. Hvis mange nok handler elbil blir batteriene kostende omtrent det et regreimskifte inkl service koster på en audi f.eks.
Blir jo ikke som alt annet i fremtiden,?dette er jo tekonlogi som på brukes på ny måte(og deler av den er ny) og den store X faktoren er jo nettop hvordan batteriene vil oppføre seg i Norsk vinterkulde over tid
Komfort var etterhvert litt viktig for meg ifb med daglig pendling, og regnestykket med elbilbehovet mitt var egentlig helt greit. I verste fall koster det like mye som om jeg skulle kjøpt/kjørt og vedlikeholdt en diesel/bensinbil.
Hvis mange nok handler elbil blir batteriene kostende omtrent det et regreimskifte inkl service koster på en audi f.eks.
Altså like greit å hive bilen ;D
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Har vel brukt ca 21 kroner og 50 øre på drivstoff de siste 35 mil... :)
Eg trudde Leaf brukte i området 0,2 - 0,25 kWh/km? Så på 350 km bør du ha brukt 70-90 kWh eller noko slik? Og det koster ikkje meir enn 21 kroner og 50 øre? Er det solceller på taket på den?
Hvis mange nok handler elbil blir batteriene kostende omtrent det et regreimskifte inkl service koster på en audi f.eks.
Jepp, og alle må betale bompenger, veiavgift og bussen får tilbake kollektivfeltet. ;D
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Komfort var etterhvert litt viktig for meg ifb med daglig pendling
Så valget sto mellom knottgenerator og el-bil?
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Elbil er en ikke ting. F.eks Prius settes delvis sammen i forskjellige land. Deler produseres i 20 land. Og produksjon av batteriene er noe av det værste svineriet. Jeg skal aldri ha elbil så lenge det finnes alternativer. Produksjon av en elbil er miljøfiendtlig deluxe og gir mye høyere co2 utslipp kontra en vanlig bil.
Signatur
Fagutdannet tavlemontør og jobber som tavlebygger. Før var kallenavnet mitt tavlebyggern.
Slapp av, det kommer snart miljøavgift på batteriene når SV har fått opp antallet strikkbiler.
Jeg kjøper ikke el-bil før de får tilhengerfeste, stasjonsvogn og lading en gang i uka. ;D
Signatur
Audi og VW har mange flotte bilmodeller, men dårlig kvalitet, skyhøye verkstedregninger og nedlatende kundebehandlig gjennom mange år har ført til at jeg har lovet meg selv på tro og ære at jeg resten av livet aldri skal kjøpe noe som helst hos VAG igjen. Aldri.
Vi ligger vel i dag omtrent på grensen av å produsere egen "grønn" elkraft i Norge. Om vi så skal bytte ut odentlige biler med slike batterigreier så blir det vel å drive dem med importert kraft som er alt annet enn "grønn".
Forøvrig er batteriene for tiden untatt ROHS direktivet. Mon tro hvorfor de trenger et slikt unntak? Det er det lite snakk om.
Og hva med større uhell? Bensin og diesel krever jo oksygen for å frigi energien. Og det at tanken eksploderer er noe som bare skjer på amerikansk film. Men et batteri med meget lav indre motstand er klart for å frigjøre mye energi på veldig kort tid. Det kan bli spennende å jobbe i Viking/Falch i fremtiden om det blir mange slike biler!
I byer er de en løsning på problem med lokal forurensning. Men ville ikke også gassdrift være det?
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
om fem år kan jeg kaste bilen, hver dag over 5 år har jeg gratis bil.
Argumentet med batteri og kostnad på slike synes jeg faller på stengrunn. Dette er som med alt annet i fremtiden. Vi vet ikke noe om det.
Arngrens har flyvebiler, vi kan anrike uran som vi benytter stabilt i bilene, norwegian får dreamlineren på vingene og richard branson kommer endelig rundt jordkloden i den forbanna luftballongen sin.
Hvis mange nok handler elbil blir batteriene kostende omtrent det et regreimskifte inkl service koster på en audi f.eks.
Blir jo ikke som alt annet i fremtiden,?dette er jo tekonlogi som på brukes på ny måte(og deler av den er ny) og den store X faktoren er jo nettop hvordan batteriene vil oppføre seg i Norsk vinterkulde over tid
Komfort var etterhvert litt viktig for meg ifb med daglig pendling, og regnestykket med elbilbehovet mitt var egentlig helt greit.
I verste fall koster det like mye som om jeg skulle kjøpt/kjørt og vedlikeholdt en diesel/bensinbil.
Altså like greit å hive bilen ;D
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Eg trudde Leaf brukte i området 0,2 - 0,25 kWh/km?
Så på 350 km bør du ha brukt 70-90 kWh eller noko slik?
Og det koster ikkje meir enn 21 kroner og 50 øre?
Er det solceller på taket på den?
Før var kallenavnet mitt tavlebyggern.
Jeg kjøper ikke el-bil før de får tilhengerfeste, stasjonsvogn og lading en gang i uka. ;D
Om vi så skal bytte ut odentlige biler med slike batterigreier så blir det vel å drive dem med importert kraft som er alt annet enn "grønn".
Forøvrig er batteriene for tiden untatt ROHS direktivet. Mon tro hvorfor de trenger et slikt unntak? Det er det lite snakk om.
Og hva med større uhell? Bensin og diesel krever jo oksygen for å frigi energien. Og det at tanken eksploderer er noe som bare skjer på amerikansk film. Men et batteri med meget lav indre motstand er klart for å frigjøre mye energi på veldig kort tid. Det kan bli spennende å jobbe i Viking/Falch i fremtiden om det blir mange slike biler!
I byer er de en løsning på problem med lokal forurensning. Men ville ikke også gassdrift være det?