(trådstarter)
   #21
 5,111     Sørnorge     0
Personlig skulle jeg ønske statskassa var 180 lang og 30 høy. Da ville det blitt langt enklere å finne bil til mine behov - bare å søke etter varebil. Mens nå må jeg lete etter mål på hver enkelt modell, og årsmodell, for å finne en som passer behovet. Og varebilene er jo for korte pga veggen (om man ikke vil ha kassebil), så jeg ender med personbil med permanent nedlagte bakseter bare for å få de få cm med lastelengde som går bort mellom førerseteryggen og veggen i varebilene.

   #22
 5,608     0
Landcruiser 150 får du iallefall som varebil.Trur varerommet er nærmere 180 cm langt ned ved gulvet, men kun 140 oppe i 90 cm høgde.
200 er kun som personbil.
Er vel nokre andre større biler du også får som varebil.
   #23
 5,432     Akershus     0
Land Cruiser 200 eller V8 fikk du som varebil fram til april 2013, etter denne tid er det, som du skriver, kun Land Cruiser 150 som er godkjent.

Det er forøvrig ikke i 90 cm høyde det skal måles til 140 cm, det er ved 105 cm høyde. Land Cruiser har ikke så høy døråpning, så det er bra at det er en imaginær kasse det er snakk om for innenfor bakdøråpningen "vokser" høyden til 105 cm ved bruk av forskjellige inngrep avhengig av salgsledd. Toyota Norge bygger om taktrekket, andre nøyer seg med å splitte taktrekket slik at "kassa" får plass.
  (trådstarter)
   #24
 5,111     Sørnorge     0
Ganske forundelig at landcruiser er for liten til mitt behov, mens primera er stor nok (ved å sette setet ett hakk lenger frem enn jeg normalt her).
   #25
 10,486     Akershus     0

Og hvorfor fikk tre kjøre videre når de skulle avskiltes?


Antakelig at de hadde fått ting på stell, men at det ikke var oppdatert i diverse systemer ennå. F.eks. vært på eu-kontroll dagen før.


Forøvrig er det slettes ikke umulig at man (de)monterer eller endrer litt hjul, lamper, kufanger etc. før eu-kontroll, og så setter det tilbake igjen etterpå. Da er det kontroller langs veien kommer inn i bildet.
Signatur