(trådstarter)
   #21
 895     0
Sentrallås på VW er kjent som problemstilling. Må justeres veldig nøyaktig sluttstykker samt at det er kjempeproblem med kondens inne på låsflatene som henger som underkjølte dråper og fryser når noe kommer i kontakt med de (les når døren åpnes). Skoda har akkurat samme låser men er vistnok montert noen grader annerledes slik at kondensdråper sklir av før de fryser.

Jeg har egentlig alltid trodd at det er dårlig kontakt med kablene som forårsaker elektriske til dører, mtp. bevegelse i kabelgater osv. Det vil ikke ha noe for seg å begynne å feilsøke etter slitte ledninger for å løse dette problemet da?

HSt
   #22
 35,438     Lillestrøm kommune     0
Mulig VW har blitt bedre, men dette med frost og vanndråper i låskassene i dørene har vært et ekstremt problem. Flere VW eiere måtte ha med tau for å binde sammen dørhåndtakene på bakdørene når de ikke låser fordi låsene fryser fast i åpen stilling. Nå er det slik at VW krever reklamasjon på 10% av alle produsente enheter før de vil endre ting i produksjon og kun med dette problemet i Norge/Sverige/Finland kommer en aldri opp i denne reklamasjonsandelen. I vår familie har vi lovet at vi aldri skal ha en bil fra VW konsernet... etter at en har vært utsatt for kjøp av Passat ... (det var den berømte svindel modellen med gummi-stål i forstillingen)

Som det skrives så er visst dørlåsene på Skoda de samme, men med noen grader forskjell i vinkel så detter vanndråpene av låsenheten og dermed fryser ikke deres dører like lett.
   #23
 5,111     Sørnorge     0
Kom på at jeg på et tidspunkt byttet ALLE ledninger til bakluka på audi 100'n jeg hadde for mange år siden. Der var det mye kabler som hadde mistet isolasjonen og ga mye snodig oppførsel når de fikk kontakt seg imellom eller til jord. Husker ikke i detalj hva som forgikk, men jeg bytta alle kabler der når jeg først var igang, og resultatet ble bra.
   #24
 1,060     Jevnaker     0
I vår familie har vi lovet at vi aldri skal ha en bil fra VW konsernet... etter at en har vært utsatt for kjøp av Passat ... (det var den berømte svindel modellen med gummi-stål i forstillingen)

Her var det vel en kombinasjon av dårlige bærearmer og for mye uavfjæret vekt da hjullagerhusene var i støpejern frem til 2000. Fra 2001 kom dem med alu hjullagerhus og de problemene ble mye mindre. Men det er vel eneste vw har klart å gjøre noe med også (sånn noenlunde hvertfall).
Signatur
HSt
   #25
 35,438     Lillestrøm kommune     1
Problemet var jo at de tok ikke frem nye deler til kundene, eneste mål var å få de forbi reklamasjonsfristen.