#21
 725     Lier     0


Og det er grunnen til at jeg holder meg unna vw. Havari på en slik moderne motor er helt utrolig, med mindre den har blitt utsatt for grov vedlikeholdsvikt.
Aldri mer VAG eller TDI her i gården. Hadde en Passat TDI som kostet 33 000 og en hel sommer å bytte toppakning. Tiptronickassa begynte å hangle, og da jeg hørte at det kostet 40 000 å overhale den logget jeg med fort inn på finn.no og kvittet meg med driten. Arbeidskollega med A6 2.5 TDI måtte bytte kamaksler og litt stæsj etter 3 år for den nette sum av 70 000.
En bekjent fikk motorhavari på 2007 Passat TDI for noen dager siden. Reparasjon 60 000.
En annen arbeidskollega bytter bærearmer på Audien like ofte som jeg bytter stillongs.
En kammerat har hatt to A4'er på rappen. Motortrøbbel og gigantregninger på begge.

Det værste med VAG er ikke de astronomiske regningene, men den elendige servicen.
På den lokale VAG-sjappa jobber de formiddag, kveld og nattskift for å ta unna all elendigheten, men likevel er det nesten et halvt års venteliste.
Pene biler, men fyttirakkern for noe møøøk.


Kjøper du 2.5TDI så er du enten lite opplyst, mekaniker, eller bare naiv.
Signatur

  (trådstarter)
   #22
 837     0
Feilsøkte bilen på vw merkeverksted skien bil. Fikk beskjed om at kammen hadde sliti hull i eller ødelagt en ventilløfter. Bytta kam, ventilløftere og lagerskålene, kosta 7900 kun i deler. Bilen var like dårlig etterpå. Så fant de ut av at, nei, det var vist bare en oring rundt 2 av dysene som var ødelagt/ikke holdt tett. Kosta 90kr!!!!!!

8000 kroner jeg like gjerne kunne tørka meg i rævva med.
   #23
 1,293     Nordpolen     0

Feilsøkte bilen på vw merkeverksted skien bil. Fikk beskjed om at kammen hadde sliti hull i eller ødelagt en ventilløfter. Bytta kam, ventilløftere og lagerskålene, kosta 7900 kun i deler. Bilen var like dårlig etterpå. Så fant de ut av at, nei, det var vist bare en oring rundt 2 av dysene som var ødelagt/ikke holdt tett. Kosta 90kr!!!!!!

8000 kroner jeg like gjerne kunne tørka meg i rævva med.

Hvorfor godtar vi dette fra bilbransjen?Leier ekspertise, de tar feil, hvorfor betale?
   #24
 336     Northwest     0


Og det er grunnen til at jeg holder meg unna vw. Havari på en slik moderne motor er helt utrolig, med mindre den har blitt utsatt for grov vedlikeholdsvikt.
Aldri mer VAG eller TDI her i gården. Hadde en Passat TDI som kostet 33 000 og en hel sommer å bytte toppakning. Tiptronickassa begynte å hangle, og da jeg hørte at det kostet 40 000 å overhale den logget jeg med fort inn på finn.no og kvittet meg med driten. Arbeidskollega med A6 2.5 TDI måtte bytte kamaksler og litt stæsj etter 3 år for den nette sum av 70 000.
En bekjent fikk motorhavari på 2007 Passat TDI for noen dager siden. Reparasjon 60 000.
En annen arbeidskollega bytter bærearmer på Audien like ofte som jeg bytter stillongs.
En kammerat har hatt to A4'er på rappen. Motortrøbbel og gigantregninger på begge.

Det værste med VAG er ikke de astronomiske regningene, men den elendige servicen.
På den lokale VAG-sjappa jobber de formiddag, kveld og nattskift for å ta unna all elendigheten, men likevel er det nesten et halvt års venteliste.
Pene biler, men fyttirakkern for noe møøøk.

Jeg fikk beskjed av VAG (Grenland auto) om at jeg ikke var velkommen da jeg i 2001 spurte om pris på service på en tyskimportert Golf GTI. Jeg tok hintet og kommer for all fremtid til å unngå VAG merkeforhandlere.

Kvalitetsfølelsen på en VAG er heller ikke så bra som de mange lojale eierne hevder, dørene gir blikkboksfølelse og hverken Passat eller Superb klarer å gi noen premium følelse tilsvarende BMW, Mercedes, Volvo og SAAB.

   #25
 22,342     Akershus     0

Feilsøkte bilen på vw merkeverksted skien bil. Fikk beskjed om at kammen hadde sliti hull i eller ødelagt en ventilløfter. Bytta kam, ventilløftere og lagerskålene, kosta 7900 kun i deler. Bilen var like dårlig etterpå. Så fant de ut av at, nei, det var vist bare en oring rundt 2 av dysene som var ødelagt/ikke holdt tett. Kosta 90kr!!!!!!

8000 kroner jeg like gjerne kunne tørka meg i rævva med.
Husk at dette er importøren som har verksteder som sier man kan kjøre videre med lysende oljelampe! Motorene er egentlig utrolig seige. Man kan kjøre fra Mjøndalen til Slependen med lysende lampe uten alt for store motor skader har jeg blitt fortalt. (Tidlig 90talls Golf.)

Tar du bilen på EUkontroll der får du drøssevis av feil som viser seg bare å være humbug. Jeg fikk ti feil på en bil som bare var BS.

Det toppet seg da jeg kjøpte en brukt bil som hadde vært på reparasjon. Verkstedet hadde "glemt" å montere et par deler. Jeg fant ut av dette og klaget og ville ha delene/jobben ferdiggjort. Det kunne de ikke gjøre. Jeg kunne nådigst få 20% på delene.
   #26
 5,188     Østlandet     0
Tydeligvis flere som har opplevd den "gode servicen" hos VAG. Hvorfor stappe penger i lomma på folk som behandler kundene sine som dritt?
Heldigvis finnes det andre bilmerker, med bedre kvalitet og hyggelig betjening.
Signatur
   #27
 22,342     Akershus     0
Bilene er ikke så gærne. Jeg har enten fikset sakene selv eller gått til folk som vet hva de driver med. Jeg har hatt god erfaring med noen Bosch-verksteder.

Jeg betaler heller en høy timepris og får sakene reparert raskt, effektivt og ordentlig enn å betale noen mye og få greiene ødelagt...

(Generelt er det vel slik at merkeverkstedene har balletak på kundene da de tror eller ikke kan gå andre steder, og servicen og prisen blir deretter.)

  (trådstarter)
   #28
 837     0
Kan opplyse om at nå hadde de finni ut at det ikke var dysene alike vel. Bilen gikk jo like rævva!! Så nå tror de det er et eksos spjeld som ikke får lukket seg og sender eksos tilbake i sylinderen.

Må jeg virkelig betale for alle de timene de har brukt på å IKKE fiksa bilen min???
De er vel for faae* mekanikere. Skal aldri ha bilen på merkeverksted igjen kjenner jeg!!
   #29
 7,685     Bærum     0

Bilene er ikke så gærne. Jeg har enten fikset sakene selv eller gått til folk som vet hva de driver med. Jeg har hatt god erfaring med noen Bosch-verksteder.

Jeg betaler heller en høy timepris og får sakene reparert raskt, effektivt og ordentlig enn å betale noen mye og få greiene ødelagt...

(Generelt er det vel slik at merkeverkstedene har balletak på kundene da de tror eller ikke kan gå andre steder, og servicen og prisen blir deretter.)
Jeg bruker S-Sentrum på Stabekk. De reparerer kun det som er nødvendig. Har hatt flere selsomme opplevelser med Møller.
   #30
 1,006     0

Kan opplyse om at nå hadde de finni ut at det ikke var dysene alike vel. Bilen gikk jo like rævva!! Så nå tror de det er et eksos spjeld som ikke får lukket seg og sender eksos tilbake i sylinderen.

Må jeg virkelig betale for alle de timene de har brukt på å IKKE fiksa bilen min???
De er vel for faae* mekanikere. Skal aldri ha bilen på merkeverksted igjen kjenner jeg!!


om det er en vanskelig feil og finne,så må de jo feilsøke,og med en timepris på rundt 1200-1500kr(møller)så blir det dyrt,og et annet verksted kan jo måtte bruke like mange timer på feilsøking,men med rimeligere timepris,så kan du jo spare penger.
selv når de sjekker med vag-com,så er det jo ikke alle feilene som kommer opp,og det kan jo være følgefeil igjen på feilkodene.
blir sånn på nyere biler,når det blir mere og mere utstyr,og alt er datastyrt.