1,633
33
2
USA Leaf, PASS PÅ
2,256
Ski
0
Det er lett å bli lurt ved kjøp av Nissan Leaf som er importert fra USA. Biler som er skada selges som nye. Ikke kjøp en Leaf fra USA uten at chassi/vin nummer sjekkes opp mot f.eks salvagedb.com, denne feks selges vistnok på Finn som en 2013 modell og skal kun ha vært demobil iflg annonsen, men det viser seg jo at den har vært vannskada.
http://www.salvagedb.com/search?q=JN1AZ0CP8CT019081
Så har man en Leaf fra USA så kan det hende man får seg en overraskelse hvis man sjekker chassisnr salvagedb.com
http://www.salvagedb.com/search?q=JN1AZ0CP8CT019081
Så har man en Leaf fra USA så kan det hende man får seg en overraskelse hvis man sjekker chassisnr salvagedb.com
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=48235177
http://www.autobidmaster.ru/carfinder-online-auto-auctions/lot/22159093/COPART_2013_NISSAN_LEAF_S_SV_SALVAGE_CERTIFICATE_VAN_NUYS_CA/?eventId=changeLanguage&lang=en
Samme selger selger denne også
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49304015&searchclickthrough=true
Samme hsitorien her om salvage i USA, selges i Norge til uvitende som demo/utstillingsbil. Mens den i virkeligheten er skadet av saltvann og kan ikke registreres i USA/Canada.
http://www.salvagedb.com/search?q=JN1AZ0CP8CT019081
Men bilene blir saltvannsskadet hver vinter....
Litt forskjell på utvendige påkjenninger som fører til rust, kontra vann i alle styreenheter, ledningsnett osv?
Mye penger kan ligge i dette. Det er jo tyve talls slike water/flood skadde biler til salgs der borte, til kost under $4000 per stykke. Estimert kostnad for rep står det 0$.
Importavgift på en LEAF er vell null, og frakt til Norge koster 10-11.000 med JetCarrier
Kan jo køpe 3-4 stykker, en må da virke, og virker to så selger jeg en så er jeg i pluss!!
http://www.autobidmaster.ru/carfinder-online-auto-auctions/result/?eventId=setResultsPerPage&view=list¤tPage=0&sortColumn=&ascending=true&resultsPerPage=50
Har et par kjente i USA som kan sjekke opp tilstanden på de. Er de kjørbar, så kjøper jeg pina dø minst en. 8)