1,633    33    2  

USA Leaf, PASS PÅ

pwb
 2,256     Ski     0
Det er lett å bli lurt ved kjøp av Nissan Leaf som er importert fra USA. Biler som er skada selges som nye. Ikke kjøp en Leaf fra USA uten at chassi/vin nummer sjekkes opp mot f.eks salvagedb.com, denne feks selges vistnok på Finn som en 2013 modell og skal kun ha vært demobil iflg annonsen, men det viser seg jo at den har vært vannskada.
http://www.salvagedb.com/search?q=JN1AZ0CP8CT019081
Så har man en Leaf fra USA så kan det hende man får seg en overraskelse hvis man sjekker chassisnr salvagedb.com


   #2
 1,519     Akershus     0
Spørs hva som er angitt i kontrakten. Krysser man av for ikke kollisjonsskader vil det nok utgjøre en mangel..
pwb
  (trådstarter)
   #3
 2,256     Ski     0

Spørs hva som er angitt i kontrakten. Krysser man av for ikke kollisjonsskader vil det nok utgjøre en mangel..


Samme selger selger denne også
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=49304015&searchclickthrough=true

Samme hsitorien her om salvage i USA, selges i Norge til uvitende som demo/utstillingsbil. Mens den i virkeligheten er skadet av saltvann og kan ikke registreres i USA/Canada.

http://www.salvagedb.com/search?q=JN1AZ0CP8CT019081
   #5
 1,519     Akershus     0
Sendte en henvendelse til selger. Hvilket ledd som er lurt er en annen sak.
   #6
 22,342     Akershus     0
VW presset tusenvis av nye flomskadete biler i Sverige for noen år siden. De ville ikke ha dem ut på veien.

Men bilene blir saltvannsskadet hver vinter....
   #7
 739     1

VW presset tusenvis av nye flomskadete biler i Sverige for noen år siden. De ville ikke ha dem ut på veien.

Men bilene blir saltvannsskadet hver vinter....


Litt forskjell på utvendige påkjenninger som fører til rust, kontra vann i alle styreenheter, ledningsnett osv?

   #8
 22,342     Akershus     1
Jeg har måttet skifte elektronikk pga fuktangrep, sikkert med litt salt i da dette korroderte kjapt. Eller forsvinner forstillingsdetaljer, drivknuter osv i et brukbart tempo.
   #9
 739     0
Noen biler har styreenheter og elektronikk plassert på de merkeligste steder, så noe er det alltid. Også ledninger/kontaktflater plassert utsatte steder kan irre/ruste etterhvert. Også vanlig at elektronikk må skiftes grunnet vannlekasje i biler. Men har bilen vært under vann kan dette føre til større reklamasjokostnader enn produksjonskostnadene er på ny bil. Om de skulle tatt sjansen på å selge bilene måtte de uansett blitt plukket i filler og tørket skikkelig opp. Antageligvis skiftet ut en god del komponenter,  renset bilene innvendig osv. Kanskje opplyse om det og selge de til en lavere pris .Og fortsatt risikerte fremtidige utlegg. Så de valgte den beste løsning både for egen økonomisk vinning og med tanke på irriterte kunder med en trøblete bil.
   #10
 2,302     Trondheim     0
Lærer stadig nytt, nå også om søk på skadde biler i USA.

Mye penger kan ligge i dette. Det er jo tyve talls slike water/flood skadde biler til salgs der borte, til kost under $4000 per stykke. Estimert kostnad for rep står det 0$.

Importavgift på en LEAF er vell null, og frakt til Norge koster 10-11.000 med JetCarrier

Kan jo køpe 3-4 stykker, en må da virke, og virker to så selger jeg en så er jeg i pluss!!

http://www.autobidmaster.ru/carfinder-online-auto-auctions/result/?eventId=setResultsPerPage&view=list&currentPage=0&sortColumn=&ascending=true&resultsPerPage=50

Har et par kjente i USA som kan sjekke opp tilstanden på de. Er de kjørbar, så kjøper jeg pina dø minst en.  8)
Signatur