Knallbra at du ikke hiver penger etter folk, det gjør ikke jeg heller!
Tror det er greit å konstatere at prioriteringene er ulike, det samme gjelder forutsetningene for å mekke selv. Jeg måtte hatt mange kvelder for å få noe fornuftig ut av en verkstedmanual fra Honda (eller hvilken som helst annen produsent for den del..!). Men neste gang jeg må bytte kjørelyspære skal jeg i alle fall prøve på nytt selv, nå vet jeg i alle fall at kjøleveskebeholderen må ut for å komme til :)
For oss som ikke har så god peil på bil er det kanskje like greit å se over forbruket til øl, snacks og donger til kosen med kjerringa - det kan være mye å spare der også!
Tanken må nok sikkert ikke ut.. det er vel selve påfyllingsrøret som må av?
Det ligger forresten en video på Youtube der en kar bytter hovedlyspærer på en 2002 Renault Laguna Ser ut som grei skuring ut fra videoen å bedømme i allefall.
Apropos skifte av hovedlyspærer. Jeg ser det står advarsler på xenon-lys om at man ikke må finne på å skifte dem selv. Er det noe hold i dette? Hvis lyset er slått av, er det da noen fare for å få støt? Er det en kondensator der kanskje?
Aldri reflektert over. Tar uansett av batterispenningen når jeg jobber på det elektriske. Xenonpærer har jeg byttet flere ganger. Om det er en kondensator så er det jo evt bare å vente en stund så den får ladet seg ut.
Apropos skifte av hovedlyspærer. Jeg ser det står advarsler på xenon-lys om at man ikke må finne på å skifte dem selv. Er det noe hold i dette? Hvis lyset er slått av, er det da noen fare for å få støt? Er det en kondensator der kanskje?
Aldri reflektert over. Tar uansett av batterispenningen når jeg jobber på det elektriske. Xenonpærer har jeg byttet flere ganger. Om det er en kondensator så er det jo evt bare å vente en stund så den får ladet seg ut.
Bytta xenonpærer mange ganger? Slutt å kjøp på Biltema, de skal jo nesten vare hele bilens levetid som jo er ca 4-5000 timer.
Har byttet på ulike biler. Kjøper ikke xenon på biltema da de ikke har som passer min bil. Forøvrig er varigheten til Xenonpærene sterkt avhengig av antall start/stopp, så småkjøring forkorter levetiden.
Dyre bil verksted ja. Lillesøster hadde en bil på service som de anmerka diverse deler som måtte taes. De var riktige sånn sett.
Uansett, prisen man fikk var drøy, så jeg sa jeg kunne ta en del av det, da delene stod for 4000kr av de 14000kr.
Siste rest skulle de få ta på verksted, det var da bytte av hjulsylindre bak, samt bremsebånd i samme slengen. Jommen sa jeg smørr, regna med drøye 3000kr med deler. Men de skulle ha nærmere 8000kr, inkl deler :o Endte med deler ble kjøpt her og, for 1400kr på Mekonomen. Bytta det selv i garasjen på et par timer der det meste tid gikk til å pelle av tromlene.
Tror det er greit å konstatere at prioriteringene er ulike, det samme gjelder forutsetningene for å mekke selv. Jeg måtte hatt mange kvelder for å få noe fornuftig ut av en verkstedmanual fra Honda (eller hvilken som helst annen produsent for den del..!). Men neste gang jeg må bytte kjørelyspære skal jeg i alle fall prøve på nytt selv, nå vet jeg i alle fall at kjøleveskebeholderen må ut for å komme til :)
For oss som ikke har så god peil på bil er det kanskje like greit å se over forbruket til øl, snacks og donger til kosen med kjerringa - det kan være mye å spare der også!
Byggebolig på Facebook |
Det ligger forresten en video på Youtube der en kar bytter hovedlyspærer på en 2002 Renault Laguna Ser ut som grei skuring ut fra videoen å bedømme i allefall.
Byggebolig på Facebook |
Aldri reflektert over. Tar uansett av batterispenningen når jeg jobber på det elektriske. Xenonpærer har jeg byttet flere ganger.
Om det er en kondensator så er det jo evt bare å vente en stund så den får ladet seg ut.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Bytta xenonpærer mange ganger? Slutt å kjøp på Biltema, de skal jo nesten vare hele bilens levetid som jo er ca 4-5000 timer.
Og at xenon-pærer holder bilens levetid er i allefall en sterk overdrivelse....
Forøvrig er varigheten til Xenonpærene sterkt avhengig av antall start/stopp, så småkjøring forkorter levetiden.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Uansett, prisen man fikk var drøy, så jeg sa jeg kunne ta en del av det, da delene stod for 4000kr av de 14000kr.
Siste rest skulle de få ta på verksted, det var da bytte av hjulsylindre bak, samt bremsebånd i samme slengen. Jommen sa jeg smørr, regna med drøye 3000kr med deler. Men de skulle ha nærmere 8000kr, inkl deler :o Endte med deler ble kjøpt her og, for 1400kr på Mekonomen. Bytta det selv i garasjen på et par timer der det meste tid gikk til å pelle av tromlene.