Bettum er i full gang. Jeg kjøpte anlegg i høst, og har fått det jeg skulle ha. Liker du hans løsninger, går det fint å handle med ham. Han kan det han selger, men du får ikke alltid tak i ham.
Jeg må dessverre innse at jeg er blitt lurt av Bettum. Bestillte og betalte for et sol/peis anlegg i mai, og har fortsatt ikke fått noe annet enn peisen uten styring og rør. Nå blir innflytting i nytt hus utsatt grunnet dette. Har ringt, sendt mail og sms hundrevis av ganger uten respons. Har fått bekjente til å ringe han (da tar han telefonen) og han lover å ta kontakt med meg. Har også snakket med han som står oppført som forhandler på siden til Bettum, og han frykter også at pengene mine er tapt. Har ventet i det lengste i håp om å få til en løsning, men vil nå advare andre imot å handle med Bettum.
Håvard Bettum i sitt Enkeltmannsforetak Bettum Solvarme var på en tråd her inne i formiddag.. sånn i 11 tiden... tror du skal poppe opp denne tråden med jevne mellomrom Ingvar... dersom Bettum ikke ordner opp så legges det et press på saken... Bettum er en skrue, og selv med personlig konkurs i 2012 driver han videre, og er aktiv i sitt lille firma.... kan virke som han har bedre peiling på teknikk enn penger, og det verste/beste, er at han har hatt en tendens til å ordne opp i rotet sitt... det tar bare ekstremt lang tid noen ganger... om han er inne i en bølgedal nå vet jeg ikke, men det har vært mange bølger...
Signatur
Skrev i 10 år om led belysning og gulvvarme for elby, skriver fra 01.01.2020 kun som privatperson .
Leser jeg mellom linjene at hvis jeg får installert et anlegg fra ham bør jeg ikke betale noe som helst på forskudd, men så snart det er i hus fortjener han å få pengene umiddelbart uten noen nøling fra min side?
Det er helt i orden for meg. Mitt inntrykk er at han er en kunnskapsrik person som vet hva han sier og gjør, faglig sett. Jeg håper inderlig at han kan være en mann å satse på for de planene jeg selv har i løpet av året. Jeg har ikke funnet noen annen som virker like faglig tillitvekkende. Så får vi bare styre de økonomiske sidene slik at vi ikke brenner oss på fingrene...
Det blir nok mye snakk, og lite gjort med Bettum. Etter det forrige innlegget fikk jeg kontakt, og ble lovet at ting skulle ordne seg. Han sendte noen smådeler i posten, og skulle komme til meg tirsdag 22.mars. Jeg snakket med han jevnlig, men fredag fikk jeg beskjed om at han hadde mistet sertifikatet. Jeg foreslo at jeg kunne hente han med lastebil, slik at vi fikk med alle varene, da det var avgjørende for meg å få dette på plass nå. Han takket for tilbudet og etterpå har jeg ikke hørt noe ifra ham. Har ringt og sendt melding flere ganger. Jeg antar om noe alvorlig hadde kommet i veien, så hadde han vel gitt meg en beskjed i det minste.
Så det er lett og mistenke at varene mine som stor klar på lager ikke finnes, og at han var ute etter å kjøpe seg litt bedre tid. Nå er det sendt klage til forliksrådet, så får vi se om det er noe av verdier og hente... Synd hvis det er slik, for jeg skulle gjerne fått i land denne handelen...
Det blir nok mye snakk, og lite gjort med Bettum. Etter det forrige innlegget fikk jeg kontakt, og ble lovet at ting skulle ordne seg. Han sendte noen smådeler i posten, og skulle komme til meg tirsdag 22.mars.
Identisk erfaring. Har nå ventet 8 uker på pall med vacuumrør og diverse som skulle sendes uka etter. Nå er det igjen umulig å oppnå kontakt med han. Fortsatt gjenstår det utstyr å få levert, 14 måneder etter at jeg forhåndsbetalte 90.000,-. Gir meg en masse ekstra bryderi, bekymringer, tidsbruk og kostander. Det er f.eks. vanskelig å montere og kjøre i gang det jeg har mottatt, så lenge ikke hele leveransen kan monteres samtidig og koordinert i teknisk rom.
Leser jeg mellom linjene at hvis jeg får installert et anlegg fra ham bør jeg ikke betale noe som helst på forskudd, men så snart det er i hus fortjener han å få pengene umiddelbart uten noen nøling fra min side?
Ja, helt enig i alt du skriver i innlegget. Jeg erkjenner i ettertid basert på mine erfaringer at følgende strategi for eventuell handel med firma er denne: - se etter to mulige firma og løsninger, slik at du har reelt alternativ hvis Bettum ikke leverer - ikke under noen omstendighet må det forhåndsbetales, 10% kontantrabatt gir altfor stor risiko (jeg betalte 90.000,-) - bestill gjerne hos Bettum som det første av to alternativer, ta med i bestilling klausuler om at betaling i sin helhet skjer etter komplett (avtalt) levering til definert, fastsatt og (avtalt) tid. Hvis du da mottar ihht dette, er du velberget i mål. Fagkompetanse og kvalitet på de tekniske løsninger i firma er udiskutabel. Det er oppfølging av kunder, tilgjengelighet, levering og å gjøre det som avtales som er katastrofal. Hvis du ikke mottar levering, må du bare erkjenne at dette ikke gikk, og du må falle tilbake på alternativ to og iverksetting av den bestillinga.
sitter med samme erfaring. Fikk en del av varene mine for 1 år siden, men fortsatt ikke en ordentlig controller eller varmekolbe til å varme opp vannet når sola ikke gjør jobben. Blir en kald vinter på oss om jeg ikke går til innkjøp av varmekolbe annet sted ser det ut for.
hva skjer?
Har ringt, sendt mail og sms hundrevis av ganger uten respons. Har fått bekjente til å ringe han (da tar han telefonen) og han lover å ta kontakt med meg.
Har også snakket med han som står oppført som forhandler på siden til Bettum, og han frykter også at pengene mine er tapt.
Har ventet i det lengste i håp om å få til en løsning, men vil nå advare andre imot å handle med Bettum.
formiddag.. sånn i 11 tiden... tror du skal poppe opp denne tråden med jevne mellomrom
Ingvar... dersom Bettum ikke ordner opp så legges det et press på saken... Bettum er en skrue, og selv med personlig konkurs i 2012 driver han videre, og er aktiv i sitt lille firma.... kan virke som han har bedre peiling på teknikk enn penger, og det verste/beste,
er at han har hatt en tendens til å ordne opp i rotet sitt... det tar bare ekstremt lang tid noen ganger... om han er inne i en bølgedal nå vet jeg ikke, men det har vært mange bølger...
Det er helt i orden for meg. Mitt inntrykk er at han er en kunnskapsrik person som vet hva han sier og gjør, faglig sett. Jeg håper inderlig at han kan være en mann å satse på for de planene jeg selv har i løpet av året. Jeg har ikke funnet noen annen som virker like faglig tillitvekkende. Så får vi bare styre de økonomiske sidene slik at vi ikke brenner oss på fingrene...
Jeg snakket med han jevnlig, men fredag fikk jeg beskjed om at han hadde mistet sertifikatet. Jeg foreslo at jeg kunne hente han med lastebil, slik at vi fikk med alle varene, da det var avgjørende for meg å få dette på plass nå. Han takket for tilbudet og etterpå har jeg ikke hørt noe ifra ham. Har ringt og sendt melding flere ganger.
Jeg antar om noe alvorlig hadde kommet i veien, så hadde han vel gitt meg en beskjed i det minste.
Så det er lett og mistenke at varene mine som stor klar på lager ikke finnes, og at han var ute etter å kjøpe seg litt bedre tid.
Nå er det sendt klage til forliksrådet, så får vi se om det er noe av verdier og hente...
Synd hvis det er slik, for jeg skulle gjerne fått i land denne handelen...
Identisk erfaring. Har nå ventet 8 uker på pall med vacuumrør og diverse som skulle sendes uka etter. Nå er det igjen umulig å oppnå kontakt med han. Fortsatt gjenstår det utstyr å få levert, 14 måneder etter at jeg forhåndsbetalte 90.000,-. Gir meg en masse ekstra bryderi, bekymringer, tidsbruk og kostander. Det er f.eks. vanskelig å montere og kjøre i gang det jeg har mottatt, så lenge ikke hele leveransen kan monteres samtidig og koordinert i teknisk rom.
Ja, helt enig i alt du skriver i innlegget. Jeg erkjenner i ettertid basert på mine erfaringer at følgende strategi for eventuell handel med firma er denne:
- se etter to mulige firma og løsninger, slik at du har reelt alternativ hvis Bettum ikke leverer
- ikke under noen omstendighet må det forhåndsbetales, 10% kontantrabatt gir altfor stor risiko (jeg betalte 90.000,-)
- bestill gjerne hos Bettum som det første av to alternativer, ta med i bestilling klausuler om at betaling i sin helhet skjer etter komplett (avtalt) levering til definert, fastsatt og (avtalt) tid.
Hvis du da mottar ihht dette, er du velberget i mål. Fagkompetanse og kvalitet på de tekniske løsninger i firma er udiskutabel. Det er oppfølging av kunder, tilgjengelighet, levering og å gjøre det som avtales som er katastrofal.
Hvis du ikke mottar levering, må du bare erkjenne at dette ikke gikk, og du må falle tilbake på alternativ to og iverksetting av den bestillinga.
Fikk en del av varene mine for 1 år siden, men fortsatt ikke en ordentlig controller eller varmekolbe til å varme opp vannet når sola ikke gjør jobben.
Blir en kald vinter på oss om jeg ikke går til innkjøp av varmekolbe annet sted ser det ut for.