#671
 124     Buskerud     0

Jeg hadde vel egentlig ikke tenkt å kommentere noe mer på dette, men med så mye svada det har kommet inn i saken må jeg nesten komme med noen kommentarer.( Svada fra begge sider. Både Prantl og innlegg her)




Jeg ber deg komme med en opplisting med referanser på alt dette svadaet du påpeker. Jeg mener det har vært ganske mye fornuftig som har vært skrevet her av skeptikere til denne maskinen.


   #672
 24,032     Akershus     0

Hvorfor saken er unntatt offentlighet er en gåte. Kanskje noe for dagspressen å grave i.


Har forsøkt, de snuste på åtet, så ble det stille. Får prøve igjen.

Når en ser installasjonen i Skillebekk, så tilkommer det mye ut over 2 stk CBB ser jeg. Hvorfor er Betsboardene festet langs taket - det er plassering for maks kjøling. Er det lister langs gulvet også?
Signatur
   #673
 24,032     Akershus     0


Jeg minnes spesielt en som i fullt alvor ringte og foreslo at "man skulle installere en ekstra utgående aksel fra girkassen, som kunne drive en dynamo, og slik lade batteriet under ferd og utvide rekkevidden til nesten det uendelige". Sitat slutt. I s**t you not!



Silkemotor.no markedsførte "denne" løsningen i forkledning, for en tid tilbake. Bilens generator skulle drive et lite hydrogenverk i en vakker blankpusset messingkasse. Hydrogen skulle tilbakeføres til motoren og øke virkningsgraden til uante høyder. Ble stille etter en stund.
Signatur
   #674
 5,188     Østlandet     0
Aasg, du har null troverdighet.
Ikke lat som om du nå er veldig kritisk til kvakksalveren fra Alpene.

Siden du nå plutselig lider av hukommelsestap blir jeg nødt til å minne deg om hva du tidligere har påstått:


Jeg tør påstå at jeg har sett så mye dokumentasjon at jeg vet dette fungerer.  


Hvilken dokumentasjon er det egentlig du forholder deg til? Er det lysbildene laget av fru Prantl?
Signatur
   #675
 22,342     Akershus     0

Hvilken dokumentasjon er det egentlig du forholder deg til?
Den vi kan drømme om å få se. Den er etterspurt på første eller andre side i denne tråde.
Er det lysbildene laget av fru Prantl?
Er fru Prnatl foran eller bak kameraet?
   #676
 14     Akershus     0


Kielkonferansen 2010
Hvor kommer varmen fra?
Dette spørsmålet ble stilt av prosjektleder Trond Thorgeir Harsem i Norconsult, og for første gang på Kielkonferansen ble det en opphetet, nærmest aggressiv diskusjon. Spørsmålet gikk til Helge Folkestad, daglig leder av Ener-Produkt AS.

http://www.vvs-forum.no/hvor-kommer-varmen-fra.4856192-84678.html

Hvor kommer varmen fra? Jo fra den tilførte strømmen. Hverken mer eller mindre. En COP under 1 er jo i prinsippet negativ, men som Harald1966 sier så må jo den tilførte effekten bli av et sted. Det er jo ikke noe sort hull (håper jeg  :-\).
   #677
 5,410     Langhus     0
Energien blir nok ikke borte, men en del "forsvinner" som varmetap, fra boksen. (Den er tydeligvis dårlig isolert).
Signatur

   #678
 5,608     0
Det er akkurat like enkelt for boksen å få energi til å forsvinne som å lage energi, så det er nok standardutstyr.
   #679
 5,608     0

Silkemotor.no markedsførte "denne" løsningen i forkledning, for en tid tilbake. Bilens generator skulle drive et lite hydrogenverk i en vakker blankpusset messingkasse. Hydrogen skulle tilbakeføres til motoren og øke virkningsgraden til uante høyder. Ble stille etter en stund.

Akkurat denne løsningen genererte vel ikkje energi, den skulle sørga for betre forbrenning av drivstoffet og derigjennom aukt virkingsgrad såvidt som eg husker. Stor hype i USA tidlegere.

Og de selger fortsatt sparemagnenter med 8-15% reduksjon i dieselforbruket, så verden vil bedras.
Forørvrig er det firmaet "Gardex - Gjør det selv - Skadedyrkontroll" som har silkemotor.no
Tillitsskapende....
   #680
 24,032     Akershus     0
Mulig jeg tar feil, det er lenge siden jeg leste det. Det som trigget med mener jeg var at "generatoren gikk jo allikevel".

En annen måte å få høyere effekt på er ved tilsetting av vann.
Signatur