Jeg var på Bauhaus Vestby i går. Jeg trenger sårt en vinkelskrutrekker og hadde blinket meg ut en Bosch GWI 10. Og den har de på BH Vestby, det la jeg merke til ved tidligere besøk. Men uten batteri og lader viste det seg når jeg skulle kjøpe den. Jeg spurte ekspeditøren om de så hadde batteri og lader i løs vekt. Og det hadde de ikke. På spørsmål om hvordan han foreslo at jeg skulle få vidunderet til å gå rundt uten ble han svar skyldig. Hans beste forslag var at jeg også kjøpte en pakkeløsning med en annen maskin som bruker samme batteri.
Jeg lurer på om de selger mange av de der.
Signatur
Det er ikke noe som er umulig. Det er bare en mulighet til å lære noe nytt.
Jeg har snakket med proffselger hos Byggmakker ifm. kjøp av verktøy. Bare svadaprat og hans anbefaling var MEGET sterkt preget av en intern salgskonkurranse med premier fra Makita. Han anbefalte derfor Makita - og kun det!
En selger er en selger er en selger er en selger osv.
Jeg begriper ikke at folk faktisk drar til en butikk for å få hjelp til valg der og da... det er jo helt på jordet å legge det i hånda til en selger. Hvilke motiver har selger for å peke ut et produkt? Ja de kan jo de som vil tenke litt på.
Man må orientere seg og ta et valg før man handler, til best mulig pris, i butikk, eller på nett. --------------
Den tiden da man faktisk kunne få objektive og kunnskapsfulle anbefalinger i butikk er nok forbi, for lenge siden. Kanskje dessverre... men foretrekker man ikke å være sin egen ekspert på produkter? Det er ikke så vanskelig å orientere seg om man skal ha en ny drill, et kjøleskap, TV, bil osv.
Maks 15-20 minutter på nett så har man en liste over gode kandidater. Og like viktig, man vet også hva som er søppel. ---------------
Drit i butikkselgeren, lær å bruke google på en ordentlig måte. De fleste vil også oppdage at man lærer ganske mye om produktene i prosessen med å finne det riktige produktet vha nett.
Signatur
Ikke fagmann på noe som helst og sender aldri faktura til noen.
Vi handler på Bauhaus fordi det er billig. Men det er fryktelig irriterende de gangene vi trenger hjelp fra betjeningen, for da går det alltid 5-20 minutter før vi får tak i noen.
Vi har også vært innom to ganger i Vestby og to ganger på Liertoppen for å kjøpe en dorullholder som de ennå ikke har fått inn nye av (baaaah). SÅ jo da, de er ikke så veldig flinke til å informere eller fylle opp utsolgte hyller.
Men ang. pris så må man bare følge med. De justerer prisene opp og ned hver uke, avhengig av hva det koster andre steder. Vi kjøpte black galaxy-fliser for 499 kr kvm - uken før kostet de over 1000 kr kvm. Og Hans Grohe-dusjen vi kjøpte for 3000 kostet 6000 uken etter - og den koster rundt 9000 kroner til vanlig...
konklusjon: irriterende treg service - bra priser:)
Jeg lurer litt på hva dere som har skrivd inn i denne tråden mener. Mener dere det er pris som er første pri iforhold til service? Eller er det verdt å betale 1-200kr mer for en drill, om du vet at hjelpen er der om det skulle være noe som skjer med verktøyet du har kjøpt. Blir fort dyrere tror jeg om du må vente i 2uker for å få varen tilbake fra rep, når jobben du gjør helst skulle vært ferdig i går... hva tenker dere?
Service er jeg helt klart villig til å betale for, men det har jo en viss grense og. Nå synes jeg at jeg har fått den servicen jeg forventer på et slikt sted som Bauhaus. Aldri hatt noe tulll med å levere defekte produkter eller prisgarantien/løftet heller.
I dag er det svært få steder med eget serviceverksted. Men det er helt klart supert den dagen ting ryker og man trenger kjapp fiks. Mange ganger får man kjapt ny vare istedet. Og nettopp det med at varer er på lager er vel så viktig. Er stort sett når man handler man trenger det der og da. Da hjelper det ikke om de må bestille når du trenger det med en gang, enn om det skulle kanskje skje noe med det en gang i fremtiden som en skulle ha fiksa kjapt.
Fordelen med bauhaus er at de gir 5 års garanti på el verktøyet, uansett hva produsenten av verktøyet gir, eller om kjøpsloven skulle bare gi 2 års reklamasjonsfrist.
Så når jeg får så bra priser på Bauhaus enten med eller uten prisløftet, og i tillegg 5 års garantien de gir, da er det vanskelig å brukse så mange andre. I Drammensområdet jeg holder til, er det ikke mye service og hente i flere av proffsjappene heller. Men, det er jo klart, det finnes de som er bra og her.
Noen som vet om det er mulig å levere inn produkter på Bauhaus og få igjen pengene? Har kjøpt en GCM 8S som jeg egentlig vil bytte inn i en GCM 8SJ, men den tror jeg ikke Bauhaus fører (venter på svar om dette). Ser at Osloverktøy har SJ-modellen med bord til 4998,- og angrer bittert på at jeg plukket opp S-modellen på Bauhaus :( som en siste utvei tenkte jeg å høre med Bauhaus om de kan ta inn SJ-modellen og la meg bytte inn sagen i den... Noen som har noe tro på at dette går an?
Signatur
-kontorrotte som skulle ønske han var snekker for da kunne han kjøpt alt verktøy han ville med god samvittighet-
Noen som vet om det er mulig å levere inn produkter på Bauhaus og få igjen pengene? Har kjøpt en GCM 8S som jeg egentlig vil bytte inn i en GCM 8SJ, men den tror jeg ikke Bauhaus fører (venter på svar om dette). Ser at Osloverktøy har SJ-modellen med bord til 4998,- og angrer bittert på at jeg plukket opp S-modellen på Bauhaus :( som en siste utvei tenkte jeg å høre med Bauhaus om de kan ta inn SJ-modellen og la meg bytte inn sagen i den... Noen som har noe tro på at dette går an?
Jeg lurer på om de selger mange av de der.
En selger er en selger er en selger er en selger osv.
Jeg begriper ikke at folk faktisk drar til en butikk for å få hjelp til valg der og da... det er jo helt på jordet å legge det i hånda til en selger. Hvilke motiver har selger for å peke ut et produkt? Ja de kan jo de som vil tenke litt på.
Man må orientere seg og ta et valg før man handler, til best mulig pris, i butikk, eller på nett.
--------------
Den tiden da man faktisk kunne få objektive og kunnskapsfulle anbefalinger i butikk er nok forbi, for lenge siden. Kanskje dessverre... men foretrekker man ikke å være sin egen ekspert på produkter? Det er ikke så vanskelig å orientere seg om man skal ha en ny drill, et kjøleskap, TV, bil osv.
Maks 15-20 minutter på nett så har man en liste over gode kandidater. Og like viktig, man vet også hva som er søppel.
---------------
Drit i butikkselgeren, lær å bruke google på en ordentlig måte. De fleste vil også oppdage at man lærer ganske mye om produktene i prosessen med å finne det riktige produktet vha nett.
Vi har også vært innom to ganger i Vestby og to ganger på Liertoppen for å kjøpe en dorullholder som de ennå ikke har fått inn nye av (baaaah). SÅ jo da, de er ikke så veldig flinke til å informere eller fylle opp utsolgte hyller.
Men ang. pris så må man bare følge med. De justerer prisene opp og ned hver uke, avhengig av hva det koster andre steder. Vi kjøpte black galaxy-fliser for 499 kr kvm - uken før kostet de over 1000 kr kvm. Og Hans Grohe-dusjen vi kjøpte for 3000 kostet 6000 uken etter - og den koster rundt 9000 kroner til vanlig...
konklusjon: irriterende treg service - bra priser:)
Jeg lurer litt på hva dere som har skrivd inn i denne tråden mener. Mener dere det er pris som er første pri iforhold til service? Eller er det verdt å betale 1-200kr mer for en drill, om du vet at hjelpen er der om det skulle være noe som skjer med verktøyet du har kjøpt. Blir fort dyrere tror jeg om du må vente i 2uker for å få varen tilbake fra rep, når jobben du gjør helst skulle vært ferdig i går... hva tenker dere?
I dag er det svært få steder med eget serviceverksted. Men det er helt klart supert den dagen ting ryker og man trenger kjapp fiks. Mange ganger får man kjapt ny vare istedet. Og nettopp det med at varer er på lager er vel så viktig. Er stort sett når man handler man trenger det der og da. Da hjelper det ikke om de må bestille når du trenger det med en gang, enn om det skulle kanskje skje noe med det en gang i fremtiden som en skulle ha fiksa kjapt.
Fordelen med bauhaus er at de gir 5 års garanti på el verktøyet, uansett hva produsenten av verktøyet gir, eller om kjøpsloven skulle bare gi 2 års reklamasjonsfrist.
Så når jeg får så bra priser på Bauhaus enten med eller uten prisløftet, og i tillegg 5 års garantien de gir, da er det vanskelig å brukse så mange andre. I Drammensområdet jeg holder til, er det ikke mye service og hente i flere av proffsjappene heller. Men, det er jo klart, det finnes de som er bra og her.
http://www.oblad.no/vestby/ansatte-pa-bauhaus-mister-jobben-1.5829110
Noen som vet om det er mulig å levere inn produkter på Bauhaus og få igjen pengene? Har kjøpt en GCM 8S som jeg egentlig vil bytte inn i en GCM 8SJ, men den tror jeg ikke Bauhaus fører (venter på svar om dette). Ser at Osloverktøy har SJ-modellen med bord til 4998,- og angrer bittert på at jeg plukket opp S-modellen på Bauhaus :(
som en siste utvei tenkte jeg å høre med Bauhaus om de kan ta inn SJ-modellen og la meg bytte inn sagen i den... Noen som har noe tro på at dette går an?