Jeg hadde ikke funnet meg i dette, men det gjør sikkert andre. Gjør som dere vil ;)
Og hva ville du gjort, og hvordan i all verden skulle du bedt om kompensasjon pä en bil som har gätt 375.000km?
Du kan önske hva du vil og kan gjerne tro pä nissen, men her ville selv ikke du kommet noen vei!
Nettopp at motor har "rotert" 375.000km gjorde vell sitt til at motor ikke tok skade av det her. Om det var de første 400 meter for motor derimot, så kunne man sett et annet resultat om det var så at oljetrykket var lavt. (Men null var det neppe). Er man redd for slikt, tilsett MoS2 til motoroljen en gang i blandt.
Dette har neppe skadet motoren. Min far hadde problem med oljetrykk på sin Golf. Den ble kjørt 4 km uten trykk. Bilen rullet nok 100tusen til uten problem med motoren.
Da har jeg for første gang denne uka parkert på flatmark, slik at jeg kunne peile olje med kald motor - den er langt over maksmerket! Hvor mange feil er det egentlig mulig å gjøre ved et oljeskift?
Nå sitter jeg med følelsen av at verkstedet har gått inn for å ødelegge motoren! Kan man si noe slikt som at det er mulighet for at skadene verkstedet har påført bilen har redusert dens levetid med 100.000km, av en forventet levetid på 600.000km, og dermed fremme erstattningskrav på en sjettedel av nybilprisen?
Finnes det noe lovverk som fastsetter erstattning ved skader påført av bilverksted?
Det som også er spennende er at på søndag må jeg ha bilen, på en ukestur. Det er vel ikke bare-bare å tappe ut litt olje for å komme seg til normalstand? Det blir vel alt ut, ny pakning og ny olje inn, og ny pakning er vel ikke av det enkleste å få tak i når det er helg?
Da har jeg for første gang denne uka parkert på flatmark, slik at jeg kunne peile olje med kald motor - den er langt over maksmerket! Hvor mange feil er det egentlig mulig å gjøre ved et oljeskift?
Nå sitter jeg med følelsen av at verkstedet har gått inn for å ødelegge motoren! Kan man si noe slikt som at det er mulighet for at skadene verkstedet har påført bilen har redusert dens levetid med 100.000km, av en forventet levetid på 600.000km, og dermed fremme erstattningskrav på en sjettedel av nybilprisen?
Finnes det noe lovverk som fastsetter erstattning ved skader påført av bilverksted?
Det som også er spennende er at på søndag må jeg ha bilen, på en ukestur. Det er vel ikke bare-bare å tappe ut litt olje for å komme seg til normalstand? Det blir vel alt ut, ny pakning og ny olje inn, og ny pakning er vel ikke av det enkleste å få tak i når det er helg?
En Nissan P12 har vel forventet levetid på 200.000km :D
Neida, men dette er noe som er helt umulig å forutsi, det er ingen som kan si at dette har forringet motoren med sikkerhet. Så lenge den ikke har havarert så kan man ikke kreve noe som helst. Det eneste du kan forvente er at verkstedet tapper av den mengden som er for mye og vasker motoren skikkelig.
Du klarer sannsynligvis å tappe av litt fra bunnpluggen bare du ikke mister den ned i det den løsner. Pakningen er det "ingen" som bytter uansett ,så der har du ingenting å frykte, du får bytte den neste gang du får oljen skiftet.
Da har jeg for første gang denne uka parkert på flatmark, slik at jeg kunne peile olje med kald motor - den er langt over maksmerket! Hvor mange feil er det egentlig mulig å gjøre ved et oljeskift?
Nå sitter jeg med følelsen av at verkstedet har gått inn for å ødelegge motoren! Kan man si noe slikt som at det er mulighet for at skadene verkstedet har påført bilen har redusert dens levetid med 100.000km, av en forventet levetid på 600.000km, og dermed fremme erstattningskrav på en sjettedel av nybilprisen?
Finnes det noe lovverk som fastsetter erstattning ved skader påført av bilverksted?
Det som også er spennende er at på søndag må jeg ha bilen, på en ukestur. Det er vel ikke bare-bare å tappe ut litt olje for å komme seg til normalstand? Det blir vel alt ut, ny pakning og ny olje inn, og ny pakning er vel ikke av det enkleste å få tak i når det er helg?
Om du til nå ikke har havarert, så går det fint det her med for mye olje.
En Nissan P12 har vel forventet levetid på 200.000km :D
Ja, man skulle tro det. Det er jo en renault-motor som sitter i haugevis av bilmodeller. Da jeg bytta kam (på 350k) fikk jeg høre at det til nå bare var solgt 6 kamakslinger til den motoren i hele skandinavia. Det kan jo tyde på at dens brødre ikke holder like lenge. Så er den da også pent kjørt. Sjelden med tung last eller henger, sjelden på turer som er kortere enn 3 mil, og bytta olje ca hver 10.000km.
Og hva ville du gjort, og hvordan i all verden skulle du bedt om kompensasjon pä en bil som har gätt 375.000km?
Du kan önske hva du vil og kan gjerne tro pä nissen, men her ville selv ikke du kommet noen vei!
Nettopp at motor har "rotert" 375.000km gjorde vell sitt til at motor ikke tok skade av det her. Om det var de første 400 meter for motor derimot, så kunne man sett et annet resultat om det var så at oljetrykket var lavt. (Men null var det neppe).
Er man redd for slikt, tilsett MoS2 til motoroljen en gang i blandt.
+1
Nå sitter jeg med følelsen av at verkstedet har gått inn for å ødelegge motoren! Kan man si noe slikt som at det er mulighet for at skadene verkstedet har påført bilen har redusert dens levetid med 100.000km, av en forventet levetid på 600.000km, og dermed fremme erstattningskrav på en sjettedel av nybilprisen?
Finnes det noe lovverk som fastsetter erstattning ved skader påført av bilverksted?
Det som også er spennende er at på søndag må jeg ha bilen, på en ukestur. Det er vel ikke bare-bare å tappe ut litt olje for å komme seg til normalstand? Det blir vel alt ut, ny pakning og ny olje inn, og ny pakning er vel ikke av det enkleste å få tak i når det er helg?
En Nissan P12 har vel forventet levetid på 200.000km :D
Neida, men dette er noe som er helt umulig å forutsi, det er ingen som kan si at dette har forringet motoren med sikkerhet. Så lenge den ikke har havarert så kan man ikke kreve noe som helst. Det eneste du kan forvente er at verkstedet tapper av den mengden som er for mye og vasker motoren skikkelig.
Du klarer sannsynligvis å tappe av litt fra bunnpluggen bare du ikke mister den ned i det den løsner.
Pakningen er det "ingen" som bytter uansett ,så der har du ingenting å frykte, du får bytte den neste gang du får oljen skiftet.
Om du til nå ikke har havarert, så går det fint det her med for mye olje.
Ja, man skulle tro det. Det er jo en renault-motor som sitter i haugevis av bilmodeller. Da jeg bytta kam (på 350k) fikk jeg høre at det til nå bare var solgt 6 kamakslinger til den motoren i hele skandinavia. Det kan jo tyde på at dens brødre ikke holder like lenge. Så er den da også pent kjørt. Sjelden med tung last eller henger, sjelden på turer som er kortere enn 3 mil, og bytta olje ca hver 10.000km.
Hvilke skader kan oppstå av for mye olje?