1,605
31
0
Avslag på reklamasjon hos Komplett.no - Hjelp
636
0
Kort fortalt. Har ein HP laptop som har vært 3 ganger hos Infocare for rep innenfor garanti. 2 av gangene har hovedkort vært skiftet. Nå har sikkert hovedkortet røket igjen og eg har da levert en retur/reklamasjon søknad via deres hjemmeside. Har fått avslag fordi produktet er utenfor garantitid. PC er i dag 3 år og 11 mnd gamel. Hvilke ting gjelder???? Trodde jeg hadde 5 års reklamasjonsrett
Lekehusbloggen min
Terassebyggebloggen
260m2 bta trehus etter TEK07, Thermia Optimum G2 8kw i serie med 200ltr OZO Super. 180m energihull. Roth vannbåren varme.
Mobil har fremdeles 5 års reklamasjon: http://forbrukerportalen.no/rettighetsartikkel/mobiltelefon_dine_rettigheter_nar_feil_oppstar
Det gjelder PC`er også. Denne saken hadde jeg aldri gitt meg på. Jeg hadde kanskje latt det gå hvis den er hardt brukt og alt hadde fungert så langt, men det har med min holdning om at man ikke skal være urimelig å gjøre.
Loven er klar. Og dette høres ut som en følgefeil, ikke hard bruk osv. Jeg hadde krevd ny maskin siden de har prøvd å reparere den tre ganger.
Forøvrig vil jeg benytte anledningen til å skryte litt av Elkjøp....faktisk. De har hengt opp plakater med kundens rettigheter som helt klart poengterer at garanti er noe som kommer i tillegg til reklamasjonsrettighetene. Det trådstarter her opplever er et typisk forsøk der man undervurderer kunden.
Så er litt synd å høre dette om komplett.no. Men kanskje du bare har møtt feil person denne gangen.
Jeg tror du tror feil ;D
5år på mobiltelefoner og pc.
Her er det bare å sette seg ned og skrive brev til Komplett og kreve din rett.
Husk at hvis Komplett nekter har du anledning til å gå på distributøren, dvs. HP Norge.
Mest naturlig er det å klage til forbrukerrådet.
Det gikk mer enn 3 uker før jeg hørte noe og etter purring fikk jeg beskjed om at pengene skulle tilbakebetales fra USA og de visste ikke når. Dette akespterte jeg ikke og tok kontakt med adm.dir i firmaet her i Norge. Jeg fortalte at jeg ville anmelde dem for underslag og at jeg trengte navn og adresse på den som hadde signatur i styret slik at jeg visset hvem som skulle saksøkes.
Bekreftelsen på at pengene var betalt kom inn på faksen i løpet av ettermiddagen.
Regelverket rundt dette følger av forbrukerkjøpsloven.
Ikke gi deg og lykke til!
Incognito (Adm.dir i Premium Haus AS )
Selger lavenergihus fra Tyskland.
Det kan godt være at HP Norge ordner opp greit dersom man tar kontakt. Selve butikken (Komplett) gjør vel som regel ikke mer enn å videresende produktet.
Men jeg ville nå nevnt at butikken skulle fått en sak hos forbrukerrådet før jeg hadde kontaktet produsenten.
Eller gjøre som Incognito, bare bli ferdig med det. Hard linje fungerer ofte ;D
Skal holde dere orientert hvis det er interesse for det.