taz
   #31
 3,840     Haugesund     0

Det har ingen avgiftsmessige konsekvenser om bilen er 5- eller 7-seter. Det er mellom varebil og personbil det er forskjell. De 740,- må ha vært for selve kontrollen.
Er ikke enig med deg i det. Kombi (som jeg har) var et kompromiss mellom varebil, og personbil, som gav avgiftslettelse. At det kun kostet 740,-  var nok kun for kontrollen ja. Det stemmer og i-og med at bilen min er over 10 år.
Men nå har TS fått oppgitt 18000,- som er avgiften han må betale siden hans bil ikke er 10 år+.
Det var vel og prosessen han lurte på, da han hadde fått oppgitt at den var omfattende (dokumentmessig)...
Det var samtidig det jeg svarte at prosedyren (meg oppgitt) var.
Signatur

   #32
 10,486     Akershus     0


Det har ingen avgiftsmessige konsekvenser om bilen er 5- eller 7-seter. Det er mellom varebil og personbil det er forskjell. De 740,- må ha vært for selve kontrollen.
Er ikke enig med deg i det. Kombi


Beklager, jeg fikk ikke med meg det om kombi. Jeg er selv "oppvokst" i en 4-seter, kombiregistrert nissan patrol. Spesiell løsning. De fleste fikk inn et veeeldig smalt baksete der det knapt var plass til å sitte, men pappa fikk sveiset til en løsning med to skikkelige seter og en kasse mellom.

Hvis ikke jeg husker helt feil, var det 20% (nå 22?) avgift på varebiler og 55% på kombi. Etter 10 år faller, som du sier, avgiften ved omregistrering bort.
Signatur
   #33
 173     Nord-Trøndelag     0
Svigers har en 09 eller 10 touran firmabil. Har vært et jævla styr med batteriet når det er 20 blå og under..
Signatur