Støttes. Hadde ganske lyst på Passat med diesel og DSG da DSG kom for noen år siden. Men med det forhandlerapparatet VW har i Norge, altså Møller, var det heeeelt uaktuelt. Synd, for mange av VW bilene er helt ålreite.
Har motsatt erfaring. I forhold til mitt nåværende merkeverksted var Møller svært behjelpelige og prisene lave.
Bra at noen har positive erfaringer med Møller. Desverre hjelper ikke en og annen positiv enkeltopplevelse når de år etter år ligger på bunn i Autoindex over opplevd service. Over tid vil man statistisk sett bli skuffet, såra og vonbråten.
Mens vi er inne på bilmerker og verkstederfaringer: Toppakningen røk på en 2007 Avensis 2l D4D, som hadde gått 155 000 km. Toppen kunne ikke slipes, måtte byttes, men da var det billigere med byttemotor fra Toyota. Dette ble gjort på et annet verksted enn der bilen ble kjøpt.
Kostnad: 0,-
Bilen til kona, men tipper hu var passe nervøs i sekundene mellom "ny motor" og "dekkes uten kostnad".
Det står i kontrast til 2 år gammel Audi der du må påregne ny ECU selv :) Jeg er ganske sikker på det er en klar garantireparasjon, med mindre bilen har gått langt, men det sier sitt, om at det viktigste er er forhandleren, ikke hvilken bil du velger.
Selv stoler jeg bare på meg selv, så da kjøper/selger og reparer jeg alt seg, hvis noen driter seg ut, er den skyldige aldri langt unna
Støttes. Hadde ganske lyst på Passat med diesel og DSG da DSG kom for noen år siden. Men med det forhandlerapparatet VW har i Norge, altså Møller, var det heeeelt uaktuelt. Synd, for mange av VW bilene er helt ålreite.
Kjøp brukt, bruk andre verksteder enn Møller == problem løst? Litt kjipt hvis du skal kjøpe nytt da.
Toyota skifta motor kostnadsfritt i kona sin bil (Corolla 1.4 2004) sjølv om bilen var over 5 år. Men me fekk ikkje svar på kvifor dei skifta, me hadde gitt beskjed om ein ulyd når bilen skulle på service så det er mulig at dei skifta alle motorar med den ulyden. God service iallefall.
Har en diesel Avensis. Skal ha ny olje hver 15000 km/1år. Betalte ved siste service 1338,75 kr + moms for helsyntetisk 5w30 olje. (6,3 liter) Servicen ble foretatt av merkeverksted. Råtten pris !
Vil bare tilføye att denne prisen er kun for olje, arbeidspenger kommer i tillegg. Totalt sett er jeg svært fornøyd med forhandler/verksted . (Toyota)
Bra at noen har positive erfaringer med Møller. Desverre hjelper ikke en og annen positiv enkeltopplevelse når de år etter år ligger på bunn i Autoindex over opplevd service. Over tid vil man statistisk sett bli skuffet, såra og vonbråten.
Det er jo også sånn at Møller ikke er Møller, det kan nok være store variasjoner fra sted til sted. Jeg hører flere og flere som er positive her i byen, men så er det en gang sånn at "evig eies kun et dårlig rykte". Må for egen del innrømme at jeg er mer positiv til Møller når jeg nå har sett hvordan et annet verksted opptrer, enn jeg var da jeg var kunde der og trodde at de var dårlige...
Vil bare tilføye att denne prisen er kun for olje, arbeidspenger kommer i tillegg.
Regnet med det. Prisen på oljen er omtrent som hos Honda og de tar 2315,- med filter og arbeidspenger. Men jeg må bytte dobbelt så ofte - ergo blir det billigere hos Toyota...
Vil bare tilføye att denne prisen er kun for olje, arbeidspenger kommer i tillegg.
Regnet med det. Prisen på oljen er omtrent som hos Honda og de tar 2315,- med filter og arbeidspenger. Men jeg må bytte dobbelt så ofte - ergo blir det billigere hos Toyota...
Det var litt overaskende att Honda har slike intervaller på oljeskift. Naboens diesel Mondeo kan kjøres 30 000 km mellom oljeskiftene ifølge naboen selv. Sikkert tidsbegrenset også, men likevel. Voldsom forskjell fra merke til merke med andre ord.
Har motsatt erfaring. I forhold til mitt nåværende merkeverksted var Møller svært behjelpelige og prisene lave.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Toppakningen røk på en 2007 Avensis 2l D4D, som hadde gått 155 000 km.
Toppen kunne ikke slipes, måtte byttes, men da var det billigere med byttemotor fra Toyota.
Dette ble gjort på et annet verksted enn der bilen ble kjøpt.
Kostnad: 0,-
Bilen til kona, men tipper hu var passe nervøs i sekundene mellom "ny motor" og "dekkes uten kostnad".
Det står i kontrast til 2 år gammel Audi der du må påregne ny ECU selv :)
Jeg er ganske sikker på det er en klar garantireparasjon, med mindre bilen har gått langt, men det sier sitt, om at det viktigste er er forhandleren, ikke hvilken bil du velger.
Selv stoler jeg bare på meg selv, så da kjøper/selger og reparer jeg alt seg, hvis noen driter seg ut, er den skyldige aldri langt unna
http://www.bt.no/bilogmotor/Krevde-95000---men-fant-ikke-feilen-1941522.html
Min opplevelse VW/Audi forhandleren var med ein litt mindre sum, men kr. 7000 var nok det også når delen dei ville skifta var 100% i orden.
Men me fekk ikkje svar på kvifor dei skifta, me hadde gitt beskjed om ein ulyd når bilen skulle på service så det er mulig at dei skifta alle motorar med den ulyden. God service iallefall.
Vil bare tilføye att denne prisen er kun for olje, arbeidspenger kommer i tillegg.
Totalt sett er jeg svært fornøyd med forhandler/verksted . (Toyota)
Det er jo også sånn at Møller ikke er Møller, det kan nok være store variasjoner fra sted til sted. Jeg hører flere og flere som er positive her i byen, men så er det en gang sånn at "evig eies kun et dårlig rykte". Må for egen del innrømme at jeg er mer positiv til Møller når jeg nå har sett hvordan et annet verksted opptrer, enn jeg var da jeg var kunde der og trodde at de var dårlige...
Regnet med det. Prisen på oljen er omtrent som hos Honda og de tar 2315,- med filter og arbeidspenger. Men jeg må bytte dobbelt så ofte - ergo blir det billigere hos Toyota...
Det var litt overaskende att Honda har slike intervaller på oljeskift.
Naboens diesel Mondeo kan kjøres 30 000 km mellom oljeskiftene ifølge naboen selv. Sikkert tidsbegrenset også, men likevel.
Voldsom forskjell fra merke til merke med andre ord.