Det var litt overaskende att Honda har slike intervaller på oljeskift. Naboens diesel Mondeo kan kjøres 30 000 km mellom oljeskiftene ifølge naboen selv. Sikkert tidsbegrenset også, men likevel. Voldsom forskjell fra merke til merke med andre ord.
Før Honda innførte 5-års garanti var det bare en sterk anbefaling om et ekstra oljeskift mellom de årlige servicene. I de nye vilkårene kreves det service to ganger i året(!) for at garantien skal opprettholdes.
Kjørte som sagt VW tidligere. Med mitt kjøremønster kom service og oljeskift etter ca 28000 km. Servicekostnadene til Honda er dermed bemerkelsesverdig mye høyere. (Bilen må inn to ganger i året i stedet for med nesten to års mellomrom, og i tillegg er prisene faktisk mye høyere for hver enkelt service.)
Kjøp brukt, bruk andre verksteder enn Møller == problem løst? Litt kjipt hvis du skal kjøpe nytt da.
Kjipt? Det finnes da langt bedre biler enn VW/Audi? ;D ;D
Finnes vel ingen bedre bil enn Audi? ;D
Hvis en kjøper VAG som er utenfor både garanti og reklamasjonstid da spiller det nok mindre rolle. Men så lenge det er et snev av sjanse for at man må ha noe med Møller å gjøre er det best å skygge banen.
En kollega byttet akkurat ut sin 2005 passat 2,0 tdi sedan ("nye" typen). Forhandler har i grunn vært greie å ha med å gjøre. Bilen har det vært mye latterlig mye trøbbel med. Den gikk i innbytte for en Skoda nå.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Det nok stor forskjell fra verksted til verksted og i tillegg, kven ein møter ja. Men eg har fått de så langt opp i halsen at det blir nok aldri VAG på meg igjen. Og eg har diverse erfaringer med andre verksted også, så dårlig service er der mange plasser.
Men den beste til importøren til VAG var påstanden at bilene var så gode at ein ikkje hadde brukt for meir enn 1 års garanti (dette var ein par år før de innførte 3? års garanti). Alle som har IQ større en skonummeret veit jo at om ein har eit godt produkt med lite reklamasjon på , kostar det ingenting å utvida garantien.
Heldigvis har vi en forbrukerkjøpslov her i Norge. En ECU f.eks. er ment å vare mer enn 2 år, og burde være en rimelig grei sak. 5 års garanti som de reklamerer med nå er sånn sett egentlig unødvendig.
Det dumme er at det fortsatt er mange som ikke har fått med seg lovverket.
Signatur
Prøver å gjøre det skikkelig med en gang. Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Støttes. Hadde ganske lyst på Passat med diesel og DSG da DSG kom for noen år siden. Men med det forhandlerapparatet VW har i Norge, altså Møller, var det heeeelt uaktuelt. Synd, for mange av VW bilene er helt ålreite.
Har motsatt erfaring. I forhold til mitt nåværende merkeverksted var Møller svært behjelpelige og prisene lave.
Noe so er værre en Møller ??? Har du kjøpt bil av Camorraen? Hvilket verksted er det?
Nesten hver eneste gang jeg har vært innom Møller har det vært noe lureri.
Jeg kjører VW biler, men jeg kjøper biler som er over garanti og reklamasjonsretten, fordi dette er verdiløst hos Møller. Alle deler som kan kjøpes andre steder enn Møller kjøpes andre steder, og bilen kommer aldri inn på verkstedet deres.
Du er til tider vannvittig generaliserende. Dine dårlige opplevelser utgjør neppe en sannhet for en landsdekkende aktør. Jeg betviler ikke at kvaliteten har vært lav i dine tilfeller, men det virker som om bla Moeller, Hafslund og AP aldri har gjort noe godt for noen.
Det er ikke bare i mitt tilfelle Møller har vært dårlige. Hafslund og Ap er helgner i forhold.
Det mest graverende tilfellet var da en kompis leverte bil med alvorlige rustangrep på bremserør. Det eneste han fikk var en regning på 11 000. Heldigvis var det EUkontroll litt senere. Ikke en millimeter rør var skiftet.
Jeg har så mange historier derfra, problemet er at jeg har måttet bli brent så mange ganger før jeg har forstått at dette firmaet skal man holde seg unna. Min erfaring er med Møller på Slependen. Jeg vet at andre Møller verksteder er bedre.
Kjipt? Det finnes da langt bedre biler enn VW/Audi? ;D ;D
Før Honda innførte 5-års garanti var det bare en sterk anbefaling om et ekstra oljeskift mellom de årlige servicene. I de nye vilkårene kreves det service to ganger i året(!) for at garantien skal opprettholdes.
Kjørte som sagt VW tidligere. Med mitt kjøremønster kom service og oljeskift etter ca 28000 km. Servicekostnadene til Honda er dermed bemerkelsesverdig mye høyere. (Bilen må inn to ganger i året i stedet for med nesten to års mellomrom, og i tillegg er prisene faktisk mye høyere for hver enkelt service.)
Finnes vel ingen bedre bil enn Audi? ;D
Hvis en kjøper VAG som er utenfor både garanti og reklamasjonstid da spiller det nok mindre rolle. Men så lenge det er et snev av sjanse for at man må ha noe med Møller å gjøre er det best å skygge banen.
Heldigvis finnes det andre biler enn VAG.
- Baderomsbloggen min
....
...
...
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Men eg har fått de så langt opp i halsen at det blir nok aldri VAG på meg igjen.
Og eg har diverse erfaringer med andre verksted også, så dårlig service er der mange plasser.
Men den beste til importøren til VAG var påstanden at bilene var så gode at ein ikkje hadde brukt for meir enn 1 års garanti (dette var ein par år før de innførte 3? års garanti).
Alle som har IQ større en skonummeret veit jo at om ein har eit godt produkt med lite reklamasjon på , kostar det ingenting å utvida garantien.
Det dumme er at det fortsatt er mange som ikke har fått med seg lovverket.
Grave? Flytte masser? Komprimere? Støype? www.budsjettmaskiner.no Eidsvoll, Arendal. Noe du vil leie ut? Ta kontakt, vi har plass til flere.
Noe so er værre en Møller ??? Har du kjøpt bil av Camorraen? Hvilket verksted er det?
Nesten hver eneste gang jeg har vært innom Møller har det vært noe lureri.
Jeg kjører VW biler, men jeg kjøper biler som er over garanti og reklamasjonsretten, fordi dette er verdiløst hos Møller. Alle deler som kan kjøpes andre steder enn Møller kjøpes andre steder, og bilen kommer aldri inn på verkstedet deres.
Det mest graverende tilfellet var da en kompis leverte bil med alvorlige rustangrep på bremserør. Det eneste han fikk var en regning på 11 000. Heldigvis var det EUkontroll litt senere. Ikke en millimeter rør var skiftet.
Jeg har så mange historier derfra, problemet er at jeg har måttet bli brent så mange ganger før jeg har forstått at dette firmaet skal man holde seg unna. Min erfaring er med Møller på Slependen. Jeg vet at andre Møller verksteder er bedre.
Det er det som er sy synd med velgarane også dei vert brent gang på gang når dei stemmer AP,
men lærer dei?
Nei desverre.